Heren en (waarom niet) dames (ik doe niet aan die genderneutrale BS !!) wegliggings-guru's en (jawel, consequent) wegliggings-gurinnen !
In de loop van 2018 ga ik m'n oranje Jet pogen een soort van (zeer) competitief te krijgen, wil er in seizoen 2019 mee gaan rijden. Ben bezig het hele ding uit elkaar te halen, alles moet maar in één keer goed.
Ok. de deDion as. Die moet dan óók meteen goed. De nu nog standaard as (wattlink & bevestigingspunt al wel voorzien van uniballs) wordt op camber en toespoor gezet. Maar hoe zit dat met die bevestigingspin van de wybert ? Die zit standaard boven/noordwaards. Nu heb ik zo hier & daar gehoord/begrepen dat in de racerij deze pin onderop/zuidwaarts wordt gezet. Dat doen "ze"uiteráárd om harder te gaan. Maar hoe zit dat: je verlaagt je rolcentrum dan toch ? En ik was als a-techneut net zo blij dat ik inmiddels snap dat het omhóóg brengen van het rolcentrum bij verlaagde racerts "the way to go" is.
De (nu nog) standaard draagarmen vóór worden ook aangepakt: draagarm-onder-de-fusee of iets heel nieuws/anders, dat ei moet nog gelegd. Het enige wat ik me bij die lagere wybert-pin kan bedenken is dat je dan de rolcentra van voor- en achteras (meer) op één lijn zou brengen ? Ik kan me zo voorstellen dat je dit (in een racert) erg graag wilt. Ik heb begrepen dat om die reden een wattlink conversie op een 105'je (waarmee het rolcentrum van de achteras ook behoorlijk daalt) ook beter/goed werkt.
Roept u maar, & BVD !!