Andretti Molletti

RE: 2.5 v6: grote problemen

ma okt 06, 2008 23:18

De meeste racers hebben toch een pomprelais dat aangestuurd wordt door de ECU.
Je kan parallel daaraan een draad van:
+ accu... zekering ik gok 20 ampere voor 3 pompen...schakelaar in de buurt vd bestuurder..evt indicatielampje.. draad naar achter aan alle pompen.

Zo kun je tijdens het rijden met de schakelaar extra een keer voeding op alle pompen zetten. Als dan de druk nog wegvalt dan heb je lucht ;)

guntha
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: 2.5 v6: grote problemen

ma okt 06, 2008 23:23

De meeste racers hebben toch een pomprelais dat aangestuurd wordt door de ECU.
Je kan parallel daaraan een draad van:
+ accu... zekering ik gok 20 ampere voor 3 pompen...schakelaar in de buurt vd bestuurder..evt indicatielampje.. draad naar achter aan alle pompen.

Zo kun je tijdens het rijden met de schakelaar extra een keer voeding op alle pompen zetten. Als dan de druk nog wegvalt dan heb je lucht ;)
relais kan happeren. Te zondag nog mensen zien sukkelen met een relais op rally wagen. Auto wou niet starten. een met den hamer op de relais geklopt en auto starte 8)
Die extra schakelaar is idd geen slecht idee; merci
Afbeelding

guntha
Full Member
Full Member

za okt 11, 2008 20:26

Rot nieuws/

Het mag nu toeval zijn of niet maar waar de race auto gestationeerd is hebben ze vandaag ingebroken :cry:
Men grootvader is veel kwijt aan horloge en gps en dingen.

1 Geluk hebben we, aan de auto hebben ze normaal niks kunnen meenemen. Alles goed afgesloten enz Morgen eens gaan zien voor de zekerheid.

Morgen gaan we ook de wagen al terug inelkaar steken. We eerst eens kijken naar al de cilinderwanden. Alles grondig bezien of daar nergens geen mankement is. Eveneens electrisch alles in orde brengen. Daarna is het hopen dat alle problemen zijn opgelost voor de 10 uren
Afbeelding

guntha
Full Member
Full Member

zo okt 12, 2008 19:58

Beter nieuws.

Ik denk dat we het lek gevonden hebben. DE achtersterij van cilinders hun koppaking zag er bij een betere kijk erop slecht uit. Rubber van de leidingen weggebrand + er waren delen precies proper gespoelt door water. Op die plaatsen was er dus geen teken dat er een verbranding plaatsvind. Het was ook die cilinderkop die ze hebben afgevlakt. IK hoop dat het nu goed komt er we geen problemen meer hebben tijdens de 10 uren.

Binnen 2 weken zal hij af zijn. Volgende week nog eens een keertje rally doen (met een bmw m3 )
Afbeelding

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 13, 2008 10:00

Alvast bedankt allemaal voor't meedenken, ik kan eindelijk ook weer boven water komen volgende WE ben ik eindelijk nog eens 2 dagen vrij, m'n vorige vrije dag was zaterdag 30 augustus...(zondag zelfs van 24 augustus geleden) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 13, 2008 10:16

Binnen 2 weken zal hij af zijn. Volgende week nog eens een keertje rally doen (met een bmw m3 )
[offtopic] Van wie is dat rally-apparaat en mischien te koop 8-[ [/offtopic]

guntha
Full Member
Full Member

ma okt 13, 2008 18:17

[offtopic] Van wie is dat rally-apparaat en mischien te koop 8-[ [/offtopic]
Je mag er 200% van uit gaan dat franky boulat hem niet verkoopt, we hebben de wagen pas :P
Afbeelding

guntha
Full Member
Full Member

vr okt 24, 2008 00:01

Zaterdag laatste beetjes aan de wagen veranderen. RAdiator iets naar voor zetten zodat hij minder hitte ontvangt van de uitlaten, beke electriciteits werken.
Daarna zal franky nog steuntjes maken voor de radiator.

Uiteindelijk zal de wagen nog getest worden voor de 10 uren van zolder. Hoop dus leven dus ik hoop op een goede test.
Afbeelding

guntha
Full Member
Full Member

za okt 25, 2008 14:20

HIJ WERKT 8)

Wel nog klein vraagje, komt dat veel voor bij de v6 dat die riemspanner ( aan de alternator) kapot gaat als ze lang stiltaan? Ik start de motor en dampen dat hij deed. Effe bange momenten maar bleek dat de spanner vast zit.
Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 25, 2008 14:43

HIJ WERKT 8)

Wel nog klein vraagje, komt dat veel voor bij de v6 dat die riemspanner ( aan de alternator) kapot gaat als ze lang stiltaan? Ik start de motor en dampen dat hij deed. Effe bange momenten maar bleek dat de spanner vast zit.
Motorruimte wellicht nog gereinigd met bv hogedruk oid voor m stil te zetten destijds? Waternevel is nl funest voor de lagering van spanners als ze 'nat 'weggezet worden...zelf gehad met de distri-spanner van een 33 boxerblok, plastic spanrol afgesleten tot opt lager en riem gebroken... :?

Grtz,fRank

guntha
Full Member
Full Member

za okt 25, 2008 14:56

bij mijn weten er daar nog nooit met hogedruk reiniger opgekomen. Hij heeft 4 weken geleden nog perfect gewerkt, nu deze morgen zat die potvast. Ik heb daar aan zitten wringen achteraf en wou dus niks gewoon potvast. Vond het raar maarja zetten we een nieuwe he.
Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 25, 2008 16:50

bij mijn weten er daar nog nooit met hogedruk reiniger opgekomen. Hij heeft 4 weken geleden nog perfect gewerkt, nu deze morgen zat die potvast. Ik heb daar aan zitten wringen achteraf en wou dus niks gewoon potvast. Vond het raar maarja zetten we een nieuwe he.
Beter nu dan op de startgrid.... :wink:
Maar idd vreemd... :?

Grtz,fRank

guntha
Full Member
Full Member

wo okt 29, 2008 19:22

nu zaterdag gaan we ongeveer 1 a 2 uur met de alfa racen op de militaire basis in brustem. Als hij het dan uithoud ben ik heeel gelukkig :lol:
Afbeelding

guntha
Full Member
Full Member

za nov 01, 2008 13:25

Test is gedaan en bleek een succes te zijn. Nu uitkijken naar de 10 uren volgende week.
Je kan alles wat we doen tijdens dat weekend volgen in deze topic: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... &start=480

Merci voor de tips die jullie gegeven hebben.
Afbeelding

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo nov 02, 2008 15:24

Dus de titel van het topic kan weer gewijzigd worden?

Terug naar “Racen - Technisch”