ik zit in bianchi in eind 4, en bij de 90gr schakelde ik al door naar de 5 omdat Theo 1e x daar teveel Geluid had gemaakt'n zware brom gaat minder uitslaan op de dBa meter dan 'n fel schel geluid : 'n grotere diameter eindstuk geeft 'n diepere brom maar slaat minder uit op dBa meter, 'n smallere heeft 't effect van 'n fluitje scheller en feller .
SuperTrapp demper werkt dmv plaatjes die geluid afremmen ; met staalwol opvulling of dergelijke kan je ook wat dempen maar dat blijft niet zo makkelijk zitten .
Ook te proberen : in welke versnelling zit je als je de meetpunten passeert ? als je net ervoor opschakelt vermijd je piektoerental en geluid en 10 meter vroeger opschakelen is niet altijd verkeerd ;
welk toerental doe je in't uitkomen vd Bianchi en voor de 90° (ter hoogte van de knik naar links) ?
2e zwarte vlag kreeg ik..maar weet niet bij welk meetpunt.