Alléén de gedachte al aan 500 PK doet het dun door m'n brandwerende broekspijpen lopen.... Niet zozeer de peekaa's, dat went. (Alhoewel: de bedoeling is dat de hele auto onder de 900 kilo gaat wegen. En 500 PK op 900 kilo ???
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
) Wel de gedachte aan wat zo'n torreke kost voordat alles werkt én heel blijft !
Voor 90% wordt het wel een 3.2 , ik heb wat torreke's gelocaliseerd/aangeboden gekregen, en Marco is bezig de mannen in kwestie te bellen om te kijken wat een goede basis voor de Estremo is. Ik wil in ieder geval GEEN motor monteren die niet open is geweest. Ook geen motor van de auto van dat oude vrouwtje wat 10K heeft gelopen en om de 500 kilometer is geserviced met nieuwe riemen. Als het een GTA motor wordt , dan (ook weer) voor 90% zeker dat het een geblueprinte standaard (en dus uiteraard atmosferische) motor wordt: alles recht/rond, lagers-zuigerveren-klepzittingen-klepgeleiders vers. Ben wel voor een wat meer "race-georienteerd" after market motormanagement.
Mannen, echt: ik ben uiteraard beslist niet de enige die een GTA heeft/er mee heeft gereden en als ik even denk aan hoe onzinnig hard mijn eigen GTA (gechipt) van 80 naar 200 liert met zijn slordige 1400 kilo, dan kan ik me niet eens een voorstelling maken hoe zo'n tor dat doet met een slordige 500 (!!!!) kilo minder... Jullie wel ?? Juist... Dan zie ik een extreem lichte auto met een écht top, zorgvuldig uitgekristalliseerd onderstel véél meer zitten dan vermogens van (ver) boven de 300 PK. Bak en aandrijflijk kunnen dat sowieso niet aan, en ik kan me eigenlijk ook geen betrouwbaarder Alfa motor bedenken dan een (min of meer) standaard Busso die goed en zorgvuldig in elkaar is geknutseld..