Hoi Pieter,
Mocht je een de koppeling niet OK krijgen: een nieuwe hulpkoppelingcilinder kost niet veel (iets van E30) dus eigenlijk het gedoe van reviseren niet waard) Ik kon de hulp koppelingcilinder voor m'n 75TS (=gtv??) zelfs nog bij de automaterialen zaak kopen. Wellicht gelijk aan een of ander oninterressant maasa product uit Duitsland??
Maar die 1.5 speling op je pedaal helpt ook niet natuurlijk. Denkt dat het zonder die speling al stukken beter gaat.
Gr,
DJ
@DJ: Dank voor de tip, de hulpkoppelingcylinder is idd hetzelfde als van de 75TS. Ik heb reeds van Yuri geleerd wat een fijn klusje dit wisselen is. Ik zal sowieso nog moeten prutsen om het allemaal te monteren, er zitten nl geen moertjes op de boutjes van de hulpkoppelingcylinder...
De 'speling' die er nu nog op zit komt na een nadere inspectie voor een belangrijk deel door lucht in het systeem. Als ik namelijk de eezibleed (2 bar) op het systeem zet, komt het pedaal nog wat naar voren. Wel zit er 1 cm speling op de koppelingetjes van pedaal tot hoofdkoppelingcylinder. Hier is niks aan de doen zonder de pedalbox los te maken, en daar kan je vrij slecht bij (understatement).
Dus eerst ga ik nogmaals ontluchten, ditmaal met de achterkant van de auto naar boven. Wellicht lukt het ook nog om de hulpkoppelingcylinder te draaien, zodat de nippel boven zit bij het ontluchten. Als het dan nog niet is gelukt, over naar plan B, C, D, etc.
Verder heb ik op zondag alle electra werkend gekregen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, afgezien van het linker grootlicht. Dat komt wel goed dus.
Volgens een top tip van alessandro
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
, zat het probleem van de knipperlichten in de alarmlichtschakelaar. Er zitten zo'n 6 stekkers achterop deze schakelaar, waar je overigens heel slecht bij kan. Deze stekkers zaten te dicht tegen elkaar aan gedrukt, waardoor er waarschijnlijk ook kortsluiting zat. Door deze stekkers 1 voor 1 (gelukkig kan je de schakelaar draaien, zodat je om beurten met een tangetje bij iedere stekker kan) even los en vast te zetten en weer te spreiden, deed de hele boel het weer.
Op de zekeringkast heb ik alle stekkers, zekeringen en relais losgemaakt, ingespoten met contactspray en teruggezet. Dat zal voorlopig geen problemen meer opleveren.
De remlichten was aan geprutst, zo ongeveer alles zat verkeerd wat je maar verkeerd kan doen. Ik heb het zo hersteld, dat de remlilchten weer over de juiste zekering lopen, en via de originele draden, op 1 na want die was helaas niet te traceren achter het dashboard.
Verder heb ik ook de grille en lampen uit het voorfront gehaald, want hier moest ik nog bij om de bedrading te fatsoeneren, 1 van de carrello's wou niet zomaar los, en ik ga de boel natuurlijk van losse roest ontdoen en primeren voordat de auto nog lichter wordt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Het valt overigens erg mee, overal zit nog auto onder de verf.
Ook de carrello's ga ik van wat Owatrol voorzien, 1 van de gele bleek behoorlijk roestig aan de buitenkant.
Van @RG die aan zijn beemer aan het sleutelen was, kreeg ik de tip om een steun te maken voor de carbs. Die hangen nu alleen aan de rubbers, wat geen goed idee is (carb synchronisatie + uitscheuren rubbers a €25 pst).
Wat ik wil doen is de stok die op de motorsteun hoort te zitten, weer inbouwen icm een dunne staal/alu plaat die onder de broodtrommels doorlopen. Zo hou ik de warme lucht weg uit de inlaat, blijven de carbs synchroon en is de boel weer ondersteund zoals de bedoeling is.
Genoeg te doen dus, wordt weer vervolgd ergens deze week.
Groeten, Pieter