do okt 30, 2008 11:17
Even samenvattend, klopt het nou dat:
- Inboard remmen, ook geventileerde, bij heftig circuit gebruik hete bakolie en homokineten tot gevolg hebben.
- Outboard vaak wordt gedaan met TS voorremmen, maar dat dan de rembalans alleen goed te krijgen is met een andere pedalbox inc balance bar, of flinke oversized voorremmen.
- De standaard voorremmen geen problemen mogen geven met een 870kg auto.
- De capaciteit van de achterremmen wel voldoende is, maar het gebrek aan warmte afvoer voor problemen zorgt. (???)
Met dit in het achterhoofd zou ik zeggen: Plaats lichte remmen outboard. Andere schijven is dan noodzaak, waarbij ik op 164 (non TS) schijven uit kom.
Dit icm de 105-serie klauwen die ik al aan de achterkant heb. Is dit al eens gedaan? Of misschien met andere schijven? Remklauwen krijg ik wel op de as gelast,
heb daar een adresje voor.
Dit zou écht een budget oplossing zijn! Enkel een paar goedkope 164 achterschijven op de kop tikken, remleidingen aanpassen en beugel op de as lassen...
Daarnaast iemand nog een tip voor goede maar toch budget blokken? Carbone Loraine is me echt te duur, Ferrodo vind ik het geld niet helemaal waard.