giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nieuwe remschijven monteren

wo okt 29, 2008 22:21

Viton o-ringen zijn geen probleem :) .. Roep de maat maar en hoeveel. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Ruben75
Newbie
Newbie

do okt 30, 2008 11:17

Even samenvattend, klopt het nou dat:

- Inboard remmen, ook geventileerde, bij heftig circuit gebruik hete bakolie en homokineten tot gevolg hebben.
- Outboard vaak wordt gedaan met TS voorremmen, maar dat dan de rembalans alleen goed te krijgen is met een andere pedalbox inc balance bar, of flinke oversized voorremmen.
- De standaard voorremmen geen problemen mogen geven met een 870kg auto.
- De capaciteit van de achterremmen wel voldoende is, maar het gebrek aan warmte afvoer voor problemen zorgt. (???)

Met dit in het achterhoofd zou ik zeggen: Plaats lichte remmen outboard. Andere schijven is dan noodzaak, waarbij ik op 164 (non TS) schijven uit kom.
Dit icm de 105-serie klauwen die ik al aan de achterkant heb. Is dit al eens gedaan? Of misschien met andere schijven? Remklauwen krijg ik wel op de as gelast,
heb daar een adresje voor.

Dit zou écht een budget oplossing zijn! Enkel een paar goedkope 164 achterschijven op de kop tikken, remleidingen aanpassen en beugel op de as lassen...

Daarnaast iemand nog een tip voor goede maar toch budget blokken? Carbone Loraine is me echt te duur, Ferrodo vind ik het geld niet helemaal waard.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do okt 30, 2008 13:19

Zover mijn kennis gaat vat je het correct samen. Exacte uitvoering van 105 serie achteremtangen outboard op een 75 achteras kan ik je niet wijzer maken. Geen ervaring mee zelf. Weet wel dat meerdere mensen die al gedaan hebben.
Vwb remblokken. Ik betaal iets van rond E100 voor setje ferrodo 3000 voor. Vind het zelf goed remmen. Geen ervaring met CL. Wel met pagid maar dat is duurder van ferrodo.

Gr,
DJ

GTIm
Full Member
Full Member

za nov 22, 2008 15:20

Grappig is dat vorig seizoen de snelle jongens[Jabdalja Racing] in de ARC zelfs terug gingen naar de 1.8type ongeventileerde voorremmen omdat er niet voldoende warmte in kwam! Standaard TS voorremmen doen het uitstekend en slicen en boren is leuk maar maakt het wel duur. Speelt ook mee hoeveel snelheid je in de wagen hebt! Heb je te veel remkracht voor, dan blokeer je weer sneller dus een beetje gevoel in het geheel kan geen kwaad. Achter kun je de standaard remklauw gebruiken met een spacer er tussen a-la SZ en dan ook geventileerde schijven! Zijn standaard te koop. Achter remmen naar buiten heeft wel zin maar zou dan de 1.8 type klau met enkele schijf gebruiken. Uiteindelijk wil je het ongeveerde gewicht ook laag houden! Op m'n 147JTD rij ik zelfs zonder rembekrachtiger! is even eng in het begin maar als je eenmaal gewend bent is het uitstekend te doen! :o

Terug naar “Racen - Technisch”