Alhier de specificaties en belangrijkste werkzaamheden die verricht zijn.
Deze auto reed de 1-uursrace van het SSAR uit, in tegenstelling tot vele concurrenten, ook van de Alfa Romeo Challenge.
Ik denk dat ik dan wel mag stellen dat deze auto in de categorie 'dik voor elkaar' zit.
Daar komt ie dan:
Alfetta GTV 2000 uit maart 1979
1.6 (korte) Alfetta bak, 100% kraakvrij
Spacers en korte dikke (TB) aandrijfassen
5-gaats onderstel met Brembo 75TS voorklauwen
Nieuw type cardanas met normale 75 hardyspicers
2.0 Nord motor met 40mm Dellorto's en Alquati? Nokkenassen 11mm lift, 306gr duratie
GTV6 22mm torsiestaven
Bosch electronische ontsteking
Ansa dubbelloops einddemper
Alu deurpanelen
Aanpassingen gedaan volgens FIA normen:
Ingelasde rolkooi met ontwerp conform ASJ Annexe J
FIA stroomschakelaar (Biesheuvel)
FIA Accubak (Remola)
FIA stoel OMP met oren, FIA 6-punts gordels, FIA alu stoelrails
FIA Rolkooipadding (Remola)
FIA gordelogen
FIA raamnet
SPARCO Brandblusser
Nieuwe FIA QSP 6-punts gordels met keur t/m 2013
AIM Laptimer met bijbehorend infraroodbaken
Overige zaken nieuw gemonteerd/uitgevoerd door mij:
Nieuwe Goodridge RVS Remslangen
Nieuwe dynamokabel, Nieuwe accuklemmen
Nieuwe Accu en buitenspiegels
Ruitenwissermotor vervangen
2x nieuwe Hardyspicer, en volledige motorafstelling (Alfa Workshop)
Nieuwe Staalommantelde benzineleiding
Benzinetank schoongemaakt, ontroest etc
Moto-Lita racestuurtje met 5cm dikke naaf
Voorste onderste draagarmen vervangen, nieuwe kogel rechts
Doorgelasde stabimontagepunten
Schade hersteld, auto gespoten in kleur Fiat Sporting Rosso 189 & matzwart
Verse Remvloeistof DOT 5.1
Remblokken voorzijde Pagid Rood
Nieuwe bussen in de stabibotjes
Rond de motor:
Nieuw groot open luchtfilter
Nieuw benzinefilter
Nieuwe bougies, rotor & verdeler
Nieuwe v-snaar
Nieuwe (old stock) Radiator + oude reserve erbij
Nieuwe Thermostaat
Nieuwe Bendix hoofdkoppelingcylinder
Nieuwe ATE 22mm Hoofdremcylinder (Tuynder)
Nieuwe 105 serie remdrukverdeler (Tuynder)
Verse motorsteun links
Nieuwe Uitlaatpakkingen
Nieuwe baksteunen 2x
Reserve erbij: silentbloc bak, rechter motorsteun, ontstekingsmodule Bosch
Onderstel:
105 serie Castorkogels (JS racing)
105 serie Castorkogels adapterplaten (Maurizio)
Holle 32mm stabi (Maurizio)
Wattstangen met Nylon bussen
Powerflex bus in de wybert
Koni-gebaseerde racedempers rondom, 140kg/cm voorzijde - 80kg/cm achterveren, volledig in hoogte instelbaar.
Dikke massieve alu camberblokken
Aangepaste bovenste draagarmen
Wagen is Uitgewogen en Uitgelijnd, ~4gr negatief camber voorzijde
Totaal leeg gewicht van de auto is 1015 Kg.
Qua behaalde prestaties, mijn beste rondetijd op Zandvoort 2:15, op Assen 2:16.
Daarbij koop je ook:
Set Dunlop 200-58-15 Slicks op velg
Set Dunlop 200-58-15 Slicks op velg
Set Dunlop Regenbanden op velg
2 stalen jerrycans met schenktuit
Kortom, een serieuze racer waar echt een hoop werk en geld inzit, zo rond de €7000 alles bij elkaar.
De remmerij achter wordt nog hersteld (schijven, klauwen en blokken vervangen) voor de verkoop.
APK t/m juni 2009. De auto is uiteraard belastingvrij en als oldtimer te verzekeren.
Heb je serieus interesse om te gaan racen in iets anders dan een 75
, doe mij dan een goed bod per PB.
Groeten, Pieter