Pagina 1 van 1

30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 13:39
door Ceesjecabrio
Kan iemand mij uitleggen of er een andere schakelstang of zoiets dergelijks gemonteerd moet worden wanneer je de 3.0l bak vervangt voor een TS bak.... probleem is dat ik h'm niet in z'n achteruit krijg en niet in z'n 5...
Of heb ik gewoon een kapotte bak gekocht ?

Mvg,
Cees

RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 13:41
door yuri 75 V6
Aangezien de 5 en de achteruit in hetzelfde ´vlak´ zitten denk ik dat je mechanisme niet correct uitgelijnd zit. Kun je op de bak zelf, met de stang los, wel alles inschakelen?

RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 14:26
door ravado
3L en TS bak hebben dezelfde schakelstang.
Je hebt waarschijnlijk de schakelvork niet goed vast staan dmv de arreteerkogels....
zoek het inwendig....uitwendig heb je niks te zoeken tenzij je met de hand, op de bak, wel alle versnellingen kunt inschakelen en met de pook niet.. Dit wordt echter niet duidelijk uit je verhaal...

RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 14:47
door Ceesjecabrio
Hmm ik zal er v/d week de stang eens los halen en kijken of hij wel "handmatig"schakeld.
Overigens had ik ineens ook problemen met z'n 1 &2.....en die zitten nb weer aan de andere kant...overigens 3&4 deden het wel prima.

Re: RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 16:44
door yuri 75 V6
Hmm ik zal er v/d week de stang eens los halen en kijken of hij wel "handmatig"schakeld.
Overigens had ik ineens ook problemen met z'n 1 &2.....en die zitten nb weer aan de andere kant...overigens 3&4 deden het wel prima.
3 en 4 zitten in de natuurlijke neutrale stand van de pook, alle andere niet. Het probleem zit dus waarschijnlijk in het vertalen van de links/rechts beweging naar de verplaatsing op de bak. Arreteerkogels is idd een goede mogelijkheid.

Re: RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 18:21
door Alessandro
Hmm ik zal er v/d week de stang eens los halen en kijken of hij wel "handmatig"schakeld.
Overigens had ik ineens ook problemen met z'n 1 &2.....en die zitten nb weer aan de andere kant...overigens 3&4 deden het wel prima.
3 en 4 zitten in de natuurlijke neutrale stand van de pook, alle andere niet. Het probleem zit dus waarschijnlijk in het vertalen van de links/rechts beweging naar de verplaatsing op de bak. Arreteerkogels is idd een goede mogelijkheid.
Het lijkt er nu ook wel een beetje op, dat de schhakelas niet henoeg kan kantelen............zit er misschien erg veel speling op één van de busjes, onder de pook, danwel op de bak. Misschien een boutje losgelopen?

RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: ma nov 13, 2006 22:37
door Petje 75
zit er ook geen verschil in duw en trekkoppeling?

Re: RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: di nov 14, 2006 07:29
door ravado
zit er ook geen verschil in duw en trekkoppeling?
jawel maar niet in schakelmechanisme.

Het koppelingshuis is van een 3L over te zetten op een TS en vice versa.....
Overigens zou ik geen TS op een 3L zetten want die koppeling+groep kan beduidend minder aan...


Als je nu ook last hebt van 1+2 dan zou ik de arrreteerkogels verdenken en ik vermoed dat je daar het probleem gaat vinden..

RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: wo nov 15, 2006 09:42
door Ceesjecabrio
Ik zal pas 't weekend tijd hebben om wat te gaan checken...maar mijn vermoedens gaan idd uit naar de arrreteerkogels.
Overigens de reden van de TS-bak is dat het een betere verhouding etc heeft voor 't circuit....en alleen daar is de auto voor....

Re: RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: vr nov 24, 2006 19:06
door RiniV6
[


Overigens zou ik geen TS op een 3L zetten want die koppeling+groep kan beduidend minder aan...


Maar je houdt gewoon de koppeling + groep van de 3L, dus geen probleem.

Re: RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: vr nov 24, 2006 19:39
door frankalfa
[


Overigens zou ik geen TS op een 3L zetten want die koppeling+groep kan beduidend minder aan...


Maar je houdt gewoon de koppeling + groep van de 3L, dus geen probleem.
Om je stelling ff een beetje te ontkrachten ; ik heb op mn 90 v6 (gewoon standaard 2.5 weliswaar) een complete koppeling+drukgroep etc van een 75 2.0 carbs bak zitten (waarmee ik al talloze keren probleemloos +3500kg mee heb verplaatst over diverse km's) Mi is een 3.0 koppeling dan ook niet alleen onbetaalbaar bij vervanging maar ook geen echte noodzaak... :wink:
Just my 2 cents...
Grtz, fRank

Re: RE: 30l bak vervangen voor een TS bak

Geplaatst: zo nov 26, 2006 21:07
door ravado
[


Overigens zou ik geen TS op een 3L zetten want die koppeling+groep kan beduidend minder aan...


Maar je houdt gewoon de koppeling + groep van de 3L, dus geen probleem.
Om je stelling ff een beetje te ontkrachten ; ik heb op mn 90 v6 (gewoon standaard 2.5 weliswaar) een complete koppeling+drukgroep etc van een 75 2.0 carbs bak zitten (waarmee ik al talloze keren probleemloos +3500kg mee heb verplaatst over diverse km's) Mi is een 3.0 koppeling dan ook niet alleen onbetaalbaar bij vervanging maar ook geen echte noodzaak... :wink:
Just my 2 cents...
Grtz, fRank
klopt!! een TS bak kan tot ongeveer 200 pk aan.... de 3 liter kan meer aan.....