Indien je een Dion-as toespoor geeft ,en negatief camber.
Wat is dan het effect op je aandrijfassen, en passen ze dan nog goed tussen je naven en je bak?
Door de hoek van het camber staan de rubber hoesen meer onder spanning. Gaan bij mij snel stuk.
Moet nog nieuwe stevigere aanschaffen. Wellicht komt dit doordat de v6 en turbo assen dikker zijn aan het uiteinde...
Scarb# 00072
Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo
Volgens mij zijn de hoeken zo gering dat je er geen last van hebt. Tijdens het inveren bij normaal gebruik krijgt de aandrijfas al veel meer voor zijn kiezen!
Banned..... Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114
Pcies, die hoek is verwaarloosbaar... Marc rijdt vast weer met oude hoezen
Scheuren de hoezen aan de bakzijde open ??
Dan is dat door de hoge remschijftemperatuur en niet door beweging.
Het juiste vet in je homokineten is veel belangrijker dan het hoesje zelf
En hoe 'zet' je zo'n dion as het beste...heb begrepen dat er verschillende methoden voor zijn:
1. Gewoon in het midden een pers erop zodat er een 'knik' in komt.
2. Aan de wielzijde de as aan beide kanten doorslijpen, inspannen in een mal en weer vastlassen.
De lasnaad van optie 2 is behoorlijk sterkl. Heb een zware klapper gemaakt (achterwiel tegen vangrail) en de lasnaad mankeerde niets.
Wel waren de hoeken van de triangel veranderd tov origineel....
Scarb# 00072
Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo
Ik ga de as in het midden inslijpen,en toespoor geven vervolgens lassen aan de bovenkant.
Dan ga ik hem doorzetten en hechten.
Op de uitlijnbank alle hoeken laten meten,en vervolgens lassen. daarna weer op de uilijnbank.