gewoon beginnen met een standaard 2000 motor, geen rare grappen uithalen.
Steek je geld, tijd en energie in het onderstel, kom maar eens op de koffie, vind ik altijd leuk, ik heb zelf niet veel voor je liggen, (gaat in mijn eigen beide bertones) maar dat is het belangrijke, je weet vast nog wel uit het karten, vermogen is niks als je het niet op de weg kan zetten.
Remmerij is belangrijk, onderstel, goed zitten (stoel, houding), eventueel doorlassen, enz. Je bouwt dan een inherent goede wagen. Als dat allemaal in orde is ga je een andere 2000 motor kopen, en DIE ga je mooi bouwen, dan ga je stapje voor stapje je wagen in orde zetten.
Zoek maar idd op Tuning 105, en kijk op bv
www.alfaholics.com.
Je kunt met een heel basic bertje al behoorlijk rap gaan, maar sommige dingen zal je moeten doen.
Begin maar met in ieder geval te zoeken naar een achteras met sper, en bij voorkeur een bak met een korte vijfde versnelling.
Zonder al te veel gekheid en al te veel geld kun je je bertje 'old school'opbouwen voor redelijk leuke rondetijden op zandvoort. Denk aan een straatmotor aan rond de 2.18 , met straatbanden.
Ga je voor oudere Toyo bandjes (squadra) kunnen er een paar seconden af, denk je aan slicks, dan moet je weer een stap verder met je koets (uitscheuren door de hoge belasting) en je onderstel.
Heb je een nette Bert, met old school onderstel, dus losse dempers/veren en geen gekke grappen achter, en een frisse Squadra motor, van zeg 185 pk aan de kruk , slicks en zo nog het een en ander (belangrijk: Kort sper) dan mag je denken aan rond de 2.10.
Maar dan ben je een end verder!
Een Top Bertone als die van Dennis Vogel kan een 2.00 rijden als alles meezit, maar normaliter pak m beet 2.03.
Maar dan ben je echt een heel end verder, en heel veel muntjes ook!
Belangrijkste is: Maak een goed plan en laat je goed informeren HOE en WAAROM!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end