nee niet meer gevonden het lijkt wel een beetje op de op het schuifmeganisme wat gebruikt werd op de tip 33 8 cilinders ongeveer als het onderstaande plaatje waar bij en een vrije doorgan is naar de cilinder zonder dat er een schuif of klep in de weg zit dus optimale luchtstroom naar binnen
Daar is niets zomaar van te krijgen..
Vooral het afstellen van zo'n pomp op een motor is superspecialistisch werk.
Er moet een soort 3D nokkenasje geslepen worden die precies matched met jouw motorspecificaties...
In deze digitale tijd een "not-done"klus die giga geld kost.
Alleen interessant voor de histerische jongens.
bedankt voor je reactie mij een beetje te veel werk af weet iemand een soort alternatief voor dat schuif systeem want ik vind het wel super gaaf zo'n injectie systeem en het afstellen is hier ook geen probleem testbank aanwezig
Die gasschuif of guillotine gasschuif ios niet het probleem, maar de pomp afstellen. Je moet een 3D nok slijpen passend bij je motor en dan kun je wel een vermogenstestbank oid hebben maar die 3D slijpbewerking vereist een speciale slijpbank. Om het profiel te testen moet je heel veel stapjes meten op de vermogenstestbank en dan de nok uittekenen en slijpen... testrijden ...finetunen etc etc
ITB's (individual throttle bodies) is qua idee vergelijkbaar, maar moderner, dit in samenwerking met een programmeerbaar injectiesysyeem...
Is heel veel op internet over te vinden, maar vereist wel een dikke portomonnee....
Dre, is dat Enderle of Crower mechanische injectie dan?
Voor die V8en, dat ken ik , maar voor een 'poor four'???
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end
Heb vroeger ook nog een kugelfischer pomp van een BMW 2002 tii gebruikt op een Honda civic motor ( 1250 cc), met thottle bodies (1985)
Toendertijd was de specialist in België D'hondt Racing in Oostende, deze tuner is (was) vooral bekent van de Audi Quatro's, hij gebruikte de pompen ook op de audi's (denk vooral rallycross).
Dit was dan een 6 cil uitvoering die aangepast was voor de 5 cil Audi.
Hij kon deze pompen reviseren en de nokken slijpen.
Hij leverde toen ook al de throttle bodies, was eigenlijk een copy van de weber behuizingen, met asjes en gaskleppen van weber.