TurboMarc
Guru
Guru

Binnenspiegel racer

ma feb 12, 2007 13:34

Ik zoek een speciale binnenspiegel voor de racer. De originele trilt alleen maar en zie je niet veel door.
Iemand een goede tip :?: Vrachtwagenbuitenspiegel monteren ofzo?
Eigenlijk moet de onboard cam ook in de spiegel mee kunnen kijken etc..
Moet ook nog wel wat door het voorraam kunnen zien :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Binnenspiegel racer

ma feb 12, 2007 15:15

Marc , zit dat verstelbare pootje er nog aan van achter? Als dit weg is heeft de spiegelvoet helegaar geen steun meer...(en dat met jou rijstijl... :? :wink: :wink: )
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 12, 2007 16:51

Guus de Koster heeft een breedbeeld binnenspiegel die je met klemmen aan de rolkooi monteert.

www.racehardware.nl

(kan geen linkje maken, de online catalogus had een storing...)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gerben
Member
Member
Contacteer: Website

di feb 13, 2007 19:42

He Marc

Waarom plak je de voorruit niet aan de binnenkant vol met spiegel folie,net als op een kantoorgebouw kan je alles perfect achter je zien en heb ik gelijk niet zo veel last meer van je. :lol:
Groet Gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

A-Repair
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di feb 13, 2007 20:49

Marc, luister niet naar Gerben. Neem een flinke badkamerspiegel, snij daar de helft vanaf en maak dat vast aan je kooi. Hoekjes afronden, anders krast je helm. Het gaat erom dat als je die kleine rode 33 in die spiegel ziet je een beetje aan de kant gaat rijden ver buiten de ideale lijn, dan zie ik mezelf nog eens rijden op je filmpjes !!!
Zonder gein, er zijn grote spiegels te koop die een beetje bol staan. Sommige VEGE-series hadden die ook. Ik vind het nadeel daarvan dat je beeld een beetje vervormt wordt. Probeer Guus de Koster of ASP even. Wat ik gedaan hebt is de originele spiegel meer naar rechts monteren met een stevige beugel aan de kooipijp boven de voorruit. Je hebt dan een ruimer beeld dat niet vervormd is. Groeten, de Concurrentie je weet wel, Scuderia Nuova, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

TurboMarc
Guru
Guru

di feb 13, 2007 22:50

Waar had ik ook al weer een binnenspiegel voor nodig :(
Om te kijken of mijn zonnebril goed zit 8)

Ik ken die spiegels van racinghardware idd. zijn lekker breed en bol.
Aan de kooi monteren ipv het dak zal al wel een hoop schelen..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Rees-Cees

Re: RE: Binnenspiegel racer

di feb 13, 2007 23:14

Marc, luister niet naar Gerben. Neem een flinke badkamerspiegel, snij daar de helft vanaf en maak dat vast aan je kooi. Hoekjes afronden, anders krast je helm. Het gaat erom dat als je die kleine rode 33 in die spiegel ziet je een beetje aan de kant gaat rijden ver buiten de ideale lijn, dan zie ik mezelf nog eens rijden op je filmpjes !!!
Zonder gein, er zijn grote spiegels te koop die een beetje bol staan. Sommige VEGE-series hadden die ook. Ik vind het nadeel daarvan dat je beeld een beetje vervormt wordt. Probeer Guus de Koster of ASP even. Wat ik gedaan hebt is de originele spiegel meer naar rechts monteren met een stevige beugel aan de kooipijp boven de voorruit. Je hebt dan een ruimer beeld dat niet vervormd is. Groeten, de Concurrentie je weet wel, Scuderia Nuova, Arie
Hahahahaha die Arie lachuh man.

neem gewoon een plakspiegel op je voorruit en zoals eerder beschreven ééntje aan je kooi (vraag dat maar aan die gek in de sjonpleejer spesjal juul die heeft er vast nog wel een paar over die die niet gebruikt) 8)

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 14, 2007 08:25

Gewoon een klein cameraatje gebruiken en een lcd-schermpje. Zorg wel voor een camera met minimaal 6 X maal zoom... Kun je een beetje inzoomen op de achterblijvers

GBeetje

wo feb 14, 2007 12:55

Beetje grote buitenspiegel van een truckje of tractor rechtsboven aan je kooi monteren, zodat je veel zicht hebt maar het weinig zicht naar voren ontneemt.

sudsprint
Guru
Guru

za feb 17, 2007 01:12

The first lesson in Italian driving: What's behind you is not important. :lol:
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

vincent ras

wo feb 21, 2007 08:07

Neem een spiegel die je met een stalen voetje tegen de voorruit plakt, zit de kooi niet in de weg, trilt niet en perfect zicht (bv van een volvo 440)

dit heb ik in mijn auto gedaan. zit prima en verstelbaar.

groet vincent

Terug naar “Racen - Technisch”