Double clutchen, sideflippen, heel & toe. Wie doet dit tijdens het racen?
Het is tijdens mijn racecursus vorig jaar kort behandeld. Te kort om er wat van op te steken eigenlijk en daarbij zijn mijn pedalen dermate onhandig dat het fysiek een vrij lastige toer is.
Nu ik een kleiner stuur heb gaat het wel iets beter, maar de hoogte van de pedalen maakt het dermate lastig dat ik het in het heetst van de strijd niet aan durf.
Ik kom dus in vijf aan bij einde rechte stuk en ga dan via vier naar drie en laat dan als de toeren wat zijn gaan liggen de koppeling langzaam weer opkomen.
De Hugenholtzbocht neem ik vaak maar in drie omdat terug naar twee nogal eens een schuivertje geeft als de koppeling weer opkomt.
Enfin, ik ben dus benieuwd hoeveel mensen dit beheersen en toepassen. En of jullie, behalve de pedalen qua hoogte afstellen, nog tips hebben.
Wil het wel graag onder de knie krijgen. Hoort erbij en spaart de versnellingsbak.