Pagina 1 van 2

Difs

Geplaatst: do nov 01, 2007 18:35
door diele

RE: Difs

Geplaatst: do nov 01, 2007 20:14
door Giulia2000TS
Mooi spul he! Zelfs voor de alfasud (powerhouse!) hebben ze een diff.... :wink:

RE: Difs

Geplaatst: do nov 01, 2007 20:39
door giuliettaevo
gaat het diff in ieder geval niet meer stuk... nu maar hopen dat de rest ook hel blijft. :wink:

RE: Difs

Geplaatst: do nov 08, 2007 00:38
door Hylke
Ooit de satellieten van het diff door het bakhuis gejaagd, geen pretje.
Er is een gelimiteerde oplage gemaakt voor de 33, eigenlijk wel een must-have voor het sneller circuit-werk.

RE: Difs

Geplaatst: do nov 15, 2007 15:25
door alfaqv75
Er is een gelimiteerde oplage gemaakt voor de 33, eigenlijk wel een must-have voor het sneller circuit-werk
of gewoon nog steeds te koop bij AH

RE: Difs

Geplaatst: vr nov 16, 2007 09:15
door Dennis de Rooy
Hier zijn we met een aantal andere op gtv6.org ook mee bezig geweest. Ze hebben ze niet standaard, dus moeten ze ze maken. Dan praat je over minimaal 30 stuks en bij die 30 een prijs van ongeveer 1000 - 1200 euro per stuk. Wil je dat doen moet je over een flinke som geld beschikken om dat te beginnen, want om 30 mensen bij mekaar te krijgen die daadwerkelijk betalen (om maar te zwijgen van vooruit betalen) is nagenoeg onmogelijk in de Alfa internet wereld. Zeker met de dollar koers van nu.

Dus tenzij iemand als Ron Simons er aan begint is er niet aan te komen. En als iemand er aan moet verdienen (en zijn nek uitsteken) kost ie geen 1100-1200 meer.

RE: Difs

Geplaatst: vr nov 16, 2007 16:10
door marc7eleven
Ik vind dat een opgewaardeerd sperretje (45%) voor de gemiddelde transaxle echt genoeg is. Dan zijn er veel andere punten aan de auto waar meer te halen valt.

Maar goed, er is inderdaad errug veel moois te koop. En wat Dennis zegt klopt helemaal. Om 30 mensen op één lijn te krijgen en dan ook nog zo'n bak geld bij elkaar te leggen en dat iedereen dan tevreden is over de oplossing is bijna niet te doen in het Alfa wereldje...Jammer. Iedereen weet het altijd beter namelijk, maar dat schijnt er bij te horen.

RE: Difs

Geplaatst: vr nov 16, 2007 20:31
door aso69
tja beter weten

RE: Difs

Geplaatst: vr nov 16, 2007 20:55
door Andretti Molletti
Wij hadden vroeger een hockeyteam dat heette "tegen beter weten in"
Gaf altijd wel hilariteit op toernooien :lol:

RE: Diffs

Geplaatst: di nov 20, 2007 14:57
door thomfr
Heeft er iemand praktische ervaring met Quaife differentieel.

Zit er trouwens in een Sprint 1.7 bouwjaar 88 een 8 gaats of een 10 gaats kroonwiel?

wil het sprintje toch wat serieuzer gaan inzetten voor heuvelklims etc.

Thom

RE: Difs

Geplaatst: di nov 20, 2007 15:44
door Maurizio
heuvelklims
8) waar rij je die dan?

Re: RE: Difs

Geplaatst: wo nov 21, 2007 10:56
door Mark Roffelsen
Wij hadden vroeger een hockeyteam dat heette "tegen beter weten in"
Gaf altijd wel hilariteit op toernooien :lol:
Dat team won zeker altijd de derde helft :twisted:

RE: Difs

Geplaatst: wo nov 21, 2007 16:30
door thomfr
Heuvelklims:

Belgie (o.a. teuven)
Duitsland (vaak ook slalom)

Thom

Re: RE: Difs

Geplaatst: wo nov 21, 2007 16:36
door Maurizio
Heuvelklims:

Belgie (o.a. teuven)
Duitsland (vaak ook slalom)

Thom
interessant :D

RE: Difs

Geplaatst: do nov 22, 2007 09:54
door tommaso
Zowel Jorioni Cooperini als ondergetekende hebben ervaring met het Quaiffe diff.

Ik heb een aantal jaren geleden samen met jongens uit Denemarken en Noorwegen een Quaiffe diff laten maken.
Actie werd destijds door Peter Dyrelund van de Alfa club Denemarken gecoordineerd.
Kostte zoals verwacht veel moeite om minimaal 10 man bij elkaar te krijgen voor de productie van de kleine serie.

Afijn ervaring is dat Quaiffe voorbeeldig werkt op de 33.
Door mijn set-up met gele Koni en voor Intrax veer en achter standaard veer in combinatie met diff geen last van onderstuur.
Kan de helft vroeger op het gas bij uitaccelereren.

Als je eenmaal door hebt dat het diff geen 4x4 is kan je het prima laten werken.
Je hebt in het begin de neiging te snel op het gas te gaan wat niet de snelste manier is.
Als je je rijstijl en auto kent kan je precies met moment bepalen waarop het diff zijn werk kan doen en maximaal kan presteren.
Met een te hoekige stijl voel je het diff werken in de bochten.

Een aanrader dus. Zeker voor de heuvelklims of slaloms.
Heb dit jaar de Stelvio gereden . Kon prima door de bochten rollen en daarna uitaccelereren.