Pagina 1 van 1
aanpassen sidebars
Geplaatst: wo dec 05, 2007 17:12
door sprint88
Iemand nog commentaar of de sidebars volgens de regels gemonteerd zitten
of deze in orde zijn kwa hoogte
Nu is het nog makkelijk aan te passen als het niet voldoet
grt rogeralfa
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: wo dec 05, 2007 17:15
door Dominic
ANDRETTIIIIII MOLINETIIIIIIIII
Re: aanpassen sidebars
Geplaatst: wo dec 05, 2007 18:49
door bralfa
Iemand nog comentaar os de sidebars volgens de regels gemonteerd zitten
of deze in orde zijn kwa hoogte
Nu is het nog makkelijk aan te passen als het niet voldoet
grt rogeralfa
Zet iig ff je stoel erin. Ga serieus zitten met het stuur in je handen en speel ff
Dat moet iig je uitgangspunt zijn. Zorg dat je elleboog vrij blijft van de bar.
Ik zou iig bij de a-stijl de bar op ong 15 - 20 cm van grondplaat afzetten. Op b stijl op ong 40 cm. Zie de side bar als inrijbeveiliging van een andere auto. Dus is het handig als ie ook op die hoogte zit...
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: wo dec 05, 2007 19:04
door Dominic
Bas je bent goed bezig
Re: RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: wo dec 05, 2007 19:18
door bralfa
Bas je bent goed bezig
Been there, .....
Ach je kent t verhaal vast wel..
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: do dec 06, 2007 11:27
door A-Repair
Kijk even in het autosport jaarboek vd KNAF, daar staan tekeningen in voor je zijbeveiliging. De maten staan er ook bij. Zo als ze nu zitten komt het niet goed.Je moet idd passen met je stoel erin en je helm op, er is al zo weinig ruimte in een Sprint. Zet je stoel zo veel mogelijk naar je middentunnel en zo ver naar achter dat je goed bij je pedalen komt. Je stuur krijg je altijd goed event. met een naafverlenger. Groeten, Arie
Re: RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: do dec 06, 2007 13:05
door _Pieter_
Kijk even in het autosport jaarboek vd KNAF, daar staan tekeningen in voor je zijbeveiliging. De maten staan er ook bij. Zo als ze nu zitten komt het niet goed.Je moet idd passen met je stoel erin en je helm op, er is al zo weinig ruimte in een Sprint. Zet je stoel zo veel mogelijk naar je middentunnel en zo ver naar achter dat je goed bij je pedalen komt. Je stuur krijg je altijd goed event. met een naafverlenger. Groeten, Arie
Het ASJ checken is zeker de moeite waard voordat je de boel vastlast!
Wat mij ook opvalt, is de afstand van de voorraamstijl tot tot de rolkooi. Die is onderin best wel groot.
Het ASJ stelt hier volgens mij een maximum voor, het zou goed zijn om dat allemaal even te checken. Voor zover je zaken kan aanpassen, is het altijd mooi om het zo veel mogelijk volgens de regels te doen.
Succes!
Groeten, Pieter
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: do dec 06, 2007 13:07
door sprint88
Ok heren
iedereen bedankt voor z`n antwoord
Het jaarboek is inmiddels binnen geladen en gaan we eens doorspitten.
De stoel gaat mee om eens lekker te passen en dan de sidebars even aanpassen.
aan de afstand totaan de A stijl kan ik weinig veranderen, dit zijn de redelijks vaste maten van de kooi .
om alles enigzins spanningsvrij te monteren kom ik hierop uit.
bedankt ook voor de reakties op de mail
en dan nu op naar het eerste gouden klavertje
grt rogeralfa
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: do dec 06, 2007 19:30
door Theo Romeo
Normaal gezien wordt er bij de kooi ook een tekening geleverd volgens welke specificatie s de doorbars gemonteerd moeten worden. Begin dit jaar losse doorbars gekocht voor een OMP kooi en daar zat deze tekening ook bij. De buis kun je op maat maken indien nodig en vervolgens vast lassen. De hoogte aan het voorste bevestigingspunt en de hoek zijn van belang.
Succes.
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: do dec 06, 2007 19:36
door sprint88
Das dus de grap
bij de kooi zit wel het certificaat stikkers enz, maar geen tekeningen wat betreft de bevestiging.
grt rogeralfa
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: vr dec 07, 2007 22:58
door berlinista
je moet m eigenlijk juist WEL onder spanning erin zetten, de auto bij elkaar trekken zogezegd. Bokjes eronder, ver in het midden tussen de voor en achterwielen, wel qua breedte onder de dorpels, dan 'hangt' de auto zogezegd, en DAN kooi vastlassen, dan is de auto maximaal STIJF. Heb je een schroefkooi, dan kun je de achterste bouten bij heel nat weer wat lossen, en dan heeft de koets wat meer flex, en is ie wat soepeler.
Is ie ook doorgelast?
Dat maakt ook nog weer uit. Dit nl. ivm uitwegen als ie straks op zn wielen staat.
Rik
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: vr dec 07, 2007 23:28
door sprint88
Dit is het uiteindelijk geworden
voor 10 cm hoog en achter 41cm hoog
toch een redelijke instap en de ellebogen vrij.
Wat de spanning betreft
als je de voorpoten naar voren trekt pak je niet zoveel, bij de A stijl bovenaan gaat het enorm wringen op de schroefpunten.
fatsoenlijk monteren is dan niet meer mogelijk en wordt het mokerwerk
verder naar voren gaat de kooi niet zie de bovenkant bij de A stijl.
De koets is reeds gedeeltelijk doorgelast.
Hier ga ik het eerst maar eens mee doen.
grt rogeralfa
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: za dec 08, 2007 09:46
door bralfa
Heb je ook een proefzit gemaakt?
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: za dec 08, 2007 10:45
door sprint88
Inderdaad de stoel heeft erin gestaan
Vanwege mijn lengte 195 staat de buis aan de voorkant iets lager dan normaal misschien
maar dit heeft dus als voordeel dat ik zo met de elleboog redelijk wegkom.
grt rogeralfa
RE: aanpassen sidebars
Geplaatst: za dec 08, 2007 14:06
door bralfa