Pagina 1 van 1
diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: wo jan 16, 2008 10:16
door Dennis de Rooy
Weet iemand de diameters van de hkc en hrc? En wat is precies het effect van een stapje groter? Meer vloeistofverplaatsing, kortere slag maar is er nog meer? Ik ben aan het kijken voor een aparte cilinder voor & achter (en koppeling), maar zit even te kijken naar de diameters van de cilinders. Klauwen voor zijn standaard en achter heb ik giulia klauwen. Nieuwe setup zonder bekrachtiger.
Re: diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: wo jan 16, 2008 10:38
door Maurizio
Weet iemand de diameters van de hkc en hrc? En wat is precies het effect van een stapje groter? Meer vloeistofverplaatsing, kortere slag maar is er nog meer? Ik ben aan het kijken voor een aparte cilinder voor & achter (en koppeling), maar zit even te kijken naar de diameters van de cilinders. Klauwen voor zijn standaard en achter heb ik giulia klauwen. Nieuwe setup zonder bekrachtiger.
F(orce)[N]=P(ressure)[N/mm^2]*A(rea)[mm^2]
V(olume)[mm^3]=h(eight)[mm]*A(rea)[mm^2]
Resume, grotere diam hrc en de rest gelijk laten geeft meer kracht nodig en kleinere slag om dezelfde eind druk te krijgen.
HRC van een 75 is getrapt en heeft zo uit het hoofd een 22mm dia voor de voorzijde en 19mm voor de achterzijde. (echter pin me er niet op vast)
Koppeling, waarom wi je die veranderen?
RE: diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: wo jan 16, 2008 11:15
door Dennis de Rooy
Aha, de HRC is getrapt? Ik wist dat helemaal niet, dacht dat ie gewoon voor beide 22 mm was.
De hele setup wordt anders, dus moet ik ook de HKC vervangen
Kan ik gelijk een stapje groter gaan voor een kleinere slag.
RE: diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: wo jan 16, 2008 20:23
door LENZ
Je kan voor je koppeling toch gewoon een apart reservoirtje kopen?
RE: diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: wo jan 16, 2008 20:46
door Dominic
kijk zo dan hoef je verder nix aan te passen
bekrachtiger eraf dikke stalen plaat eroplassen anders trap je de hrc door de midden.
RE: diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: do jan 17, 2008 08:58
door Dennis de Rooy
Ik wil dus van af van de montage op het schutbord, EN ik wil een kleinere slag op mijn koppelingspedaal. Dus, wie weet de diameter van de HKC? En kan iemand bevestigen dat de KRC getrapt is?
RE: diameter koppeling en remcilinder
Geplaatst: do jan 17, 2008 22:24
door DJ
Van de zomer nog 2 hrc's open gehad (ate en benditalia ofzo) en mij niet opgevallen dat die getrapt waren. Wel beide 22mm.
De hkc is 19mm (99%zeker)
Waarom wil je perse van schutbord montage af? D'r rijden toch genoeg 75's in aardig tempo rond die gewoon vrijwel standaard set up hebben.
Ik kan ook wel wat voordelen verzinnen maar als je af zet wat het kost (geld en tijd) en wat het oplevert lijkt mij het niet het eerste om aan te pakken.
My 5 cents.
Gr,
DJ