hey,
Even een heel belangrijk vraagje voor de meer ervaren techniekers.
We hebben bij onze v6 een dik probleem: hij bouwt druk op in zijn water waardoor de boel (koelvloeistof circuit) kapot vliegt tijdens de race. Dit weekend hebben we de motor uiteen gehaald om te kijken of de koppaking geraakt is tijdens de laaste racen. Met de koppaking was niks mis, totaal niks verkeerd aan te zien. Met de cilinderkoppen was op eerste zicht ook niks aan te zien. Nu gaan we deze laatste eens laten afpersen en kijken of dit resultaat oplevert.
Hij heeft laatste 2 weekends 3 maal heel warm gestaan.Eerste keer door kapotte ventilator en de andere keren telkens water verloren door slangen die loskomen en een ontplofte radiator.
Nu blijkt uit de laatste test dat de slangen van de koelvloeistof bol stonden, net ballonnen op springen. DUS hij bouwt druk op. Deze druk moet ergens lekken aan de motor want de temperatuur is niet overdreven hoog. zit rond de +-90° wat nog redelijk goed is.
Eerlijk gezegd mocht morgen blijken dat de cilinderkoppen in orde zijn, ben ik men hoop kwijt. Ik heb dan geen flauw idee meer waar het van zou komen (alle ik heb er wel een maar dat zou rampzalig zijn).
Iedereen die iets denkt te weten waar ons probleem zou kunnen zitten laat het hier maar weten. alle kleine hints en beetjes helpen. De wagen zou moeten schitteren tijden de 10 uren van zolder
10 uren: alfa uren
Alvast bedankt