iemand enig idee wat die is probeer er al even achter te komen
groet erik
Grappig, want ik meen toch her en der te lezen dat Cx en Cw (en Cd) hetzelfde betekenen. Daarin staat "d" voor drag, "w" voor weerstand en "x" omdat Fransosen gewoon raar zijn (traînée begint niet met x).de cw waarde is lager met een EVO kit
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=28270
http://www.alfabb.com/bb/forums/698204-post100.html
cx waarde is dus .65(van een turbo)
Ik denk dat de "grap" van die Cx waarde die op de carfolio pagina wordt getoond, bedoeld is om de berekening van de totale weerstand te vereenvoudigen. Die waarde is namelijk hetzelfde als de Cw waarde vermenigvuldigd met het frontaal oppervlak, en combineert daarmee alle voertuigeigenschappen die je voor het berekenen van de te overwinnen kracht nodig hebt ( 0,5 * ρ * v² * Cd * A )als ik dus de 0.34 aan hou dan kom ik beter uit maar zit ik er nog steeds 60 pk hoger dan ik op de bank meet
ik vraag het me eigen af of dat kan want als ik naar het einde van het toerental kijk dan klopt het niet met hetgeen meet op de bank
want dan mis ik er 30 om 140 pk
Als je 1,91 neemt klopt het welDat klopt niet met een Cw waarde van 0,34 en een Frontaal oppervlak van 1,19m²...