Van hem heb ik ook een sparco schroefkooi gekocht.
Het idee is om de koets eerst helemaal te verstevigen en door te lassen.
Daarna te spuiten. Ik weet nog niet welke kleur. Nero 601 of Verde Mirto zijn de gedeelde nr1. Antraciet staat op 2, donkerblauw op 3.
De "bolt-on" delen worden eerst op de huidige SW uitgetest.
Hieronder valt vooral de ophanging. Deze wordt vooraan een schroefset, opgebouwd mbv de huidige demper en daar coilover spullen op gelast.
Het is nog even zoeken naar de veer sterktes.
Achteraan maken de slopel sedan veren plaats voor Caravan veren.
Momenteel zit er achter nog koni rood in, dit moet nog geel worden.
Tevens is de panhartstang verstelbaar en zit de boel in de PU (op de onderste langsgeleiders na, die zaten niet in de set...)
Voor de voorzijde ligt PU op de plank, maar daarvoor wil ik eerst de draagarmen laten stralen + coaten of misschien wel brand new kopen.
Motorisch moet er een 1700QV (-'89) blok in komen met andere nokstokken.
Ik moet nog even nadenken hoe ik dit netjes op kenteken ga krijgen (u7 code)
Genoeg bla-bla, foto's!
Gasklep verwarming + carterontluchting pleite:

Voor de koni's van weetikwelkeauto kon ik steeds maar geen oplossing verzinnen.
Normaalgesproken zit er nml een verlenging aan de onderkant waar schroefdraad in zit en zo zet je hem vast.
Bij de mijne is dit niet het geval.
Omdat ze ook veel korter zijn dan originele 33 koni's kon ik ze ook niet mooi spelingvrij opsluiten in de strut. Kan wel, door vast te pikken met lasjes. alleen dan krijg je 'm er nooit meer fatsoenlijk uit (voor revalven bijv).
Die bus had ik al langer in gedachte maar ik was bang voor de hitte ontwikkeling die vrijkomt bij het lassen en ik heb geen idee hoe dik de demper daar is.
Toen kwam ik op het idee de boel vast te tiggen. Dat kan ik zelf niet zo mooi dus ben ik naar de smit gelopen. Deze heeft een mooie dik stuk ronstaal gedraaid en getapt en vervolgens de demper aan de onderzijde iets afgevlakt en toen in de draaibank de demper en de "bus" gecentreerd en vastgepikt.
En toen afgelast.
Mooi hè!

Kijken of het mooi past:

De demper zit dieper gemonteerd dan std koni, tevens kortere+dikkere stang.

De boel netjes ontroest en in de hammerite gezet (spuitbus):

Nu de uniball topmounts bestellen

Eind vd maand ga ik de koets ophalen, yess!