Pagina 1 van 1

Remmen '65 Fia K racer

Geplaatst: di jul 19, 2011 22:48
door givebuzze
Hey,

ben stilletjes een project aan het opstarten rond een 1600 Ti bedoeld om historisch te racen , en moet dus aan FIA K voldoen. Dus moet er met Dunlop gereden worden, tot hier duidelijk. Zowel omwille van nationale en wedstrijdreglementen alsook de veiligheid ben ik op zoek naar een degelijke oplossing om over te gaan naar een dubbel circuit ivm het standaard enkel circuit. Hiervoor zijn een aantal mogelijkheden:

USA 1750 pomp
Engelse dubbele pomp (classicalfa.co.uk)

Maar deze twee oplossingen verlangen een rembekrachtiger / circuit - niet echt handig in de motorruimte en ook niet echt mooi

Ofwel de spruell ombouw, met nieuwe pedalbox etc - opnieuw niet echt mooi of origineel

Heeft iemand weet van andere mogelijkheden? Kan de 1750 pomp zonder bekrachtiger gebruikt worden?

RE: Remmen '65 Fia K racer

Geplaatst: di aug 02, 2011 23:04
door siegerdehaan89
http://www.prinsbredevoort.nl/shop/Orde ... G=0.2133.3 Bedoel je dit met engelse dubbele pomp?


Ik weet niet hoe dat gaat zonder bekrachtiging. Gewoon harder trappen misschien een optie? :D

RE: Remmen '65 Fia K racer

Geplaatst: wo aug 03, 2011 09:46
door givebuzze
Hey Sieger,

dat is de amerikaanse 1750 pomp.

Ik hoopte dat er iemand die met Dunlop heeft gereden zijn ervaring wou delen... maar blijkbaar zwiert iedereen ATE's erop :-)

RE: Remmen '65 Fia K racer

Geplaatst: do aug 04, 2011 02:33
door DJ
Over mooi kan je twisten.
Mijn pa heeft een 1750 uit 1969 met usa remsysteem (gescheiden circuits, dubbele pomp met staande pedalen, vacuum rembekrachtiger per circuit totaal 2 dus)
Zitten Ate tangen op.
Het remt echt uitstekend.
Zonder bekrachtiger zou misschien kunnen in een racer. Te hoge pedaaldruk wil je echter niet, je moet niet zo hard moeten trappen dat je geen gevoel/dosering overhoud.
Gewoon proberen zou ik zeggen. Hangt ook vanaf hoe happerig je remblokken zijn.

Gr DJ

RE: Remmen '65 Fia K racer

Geplaatst: zo aug 07, 2011 10:51
door vV
setje van AH, kan aangepast naar links stuur. gelijk balancebar, en goedkope cylinders wanneer er eens 1 kapot gaat (of 2..) . Of de Spruell optie van Tilton met app K mag weet ik zo niet.