Hoi mede racefanaten,
momenteel ben ik bezig om mijn Alfa 75 om te bouwen tot een racer.
Ik ben nu klaar met het strippen en zit nog met een aantal vragen en ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.
Ten eerste wil ik het bitumen (wat trouwens erg veel in een 75 zit:p) verwijderen, nu heb ik gelezen dat dit met droogijs een stuk eenvoudiger gaat maar hoe gaat dit precies in zijn werk?
Is het een kwestie van een het droogijs een aantal seconden op het bitumen leggen, of moet ik al het droogijs in één keer op al het bitumen leggen en langer wachten?
Tevens heeft mij Alfa een schuifdakje en deze neemt in de hoogte best veel ruimte in beslag, dit betekent dus dat de kooi minder dicht bij het dak geplaatst kan worden en dit is zeker niet ideaal.
Nu wil ik eigenlijk het gehele mechanisme en beplating weghalen en alleen het schuifdakje vastzetten. Hebben jullie hier ervaring mee, of hoe hebben jullie dit opgelost?
En als laatste ben ik opzoek naar een mooie manier om mijn Sabelts netjes te monteren. Hoe hebben jullie de stoelen gemonteerd? is het verstandig om de originele verhogende delen waar de originele stoelen opzitten te verwijderen en de kuipstoelen met beugels direct op de bodem te plaatsen met versteviging?
Als jullie foto's of tips hebben dan hoor ik het graag!
Bedankt alvast.
Groeten Nick
P.S. binnenkort zal het volledige project te volgen zijn op het forum