Pagina 1 van 2

Toyo RS1

Geplaatst: do feb 07, 2013 10:40
door GTA287PK
Afgelopen seizoen op de R888 (15") gereden. Vind het qua combinatie grip/prijs/levensduur eigenlijk een prima bandje. Wie heeft er ervaring met de Toyo RS1 slick ? Ben natuurlijk nog het meest geinteresseerd in de ervaringen van 105 serie piloten. Andere slicks ?

RE: Toyo RS1

Geplaatst: do feb 07, 2013 12:50
door vV
nooit geprobeerd, wel ook naar aan het kijken moet ik eerlijk bekennen..... :oops:
Maar hoe zit het met de afspraak binnen de 105-gelederen bij SI om op semi slick te rijden, nog steeds van kracht toch?

RE: Toyo RS1

Geplaatst: do feb 07, 2013 17:07
door GTA287PK
De eerste ( & enige ) keer dat ik je in actie zag (eerste race SI 2012) ging je in ieder geval wel op slick-tempo rond ! En die (al dan niet Gentleman) agreement mbt semislicks in SI: Ik heb het nergens gelezen en ook nog nooit iemand over horen discussiëren...

Anyway, mijn enige race/slick ervaring was tijdens de 24 uurs race op de Nordschleife (2001), in een 156 van Scuderia del Portello. Wát een schitterende ervaring.. Ik was het betere veegwerk gewend op de profiel-Toyo's en met een Giulia, zelfs als je niet zo loepzuiver rijdt (zoals ik) kun je er nog best tempo mee maken/meekomen. De eerste ronden in die 156 ging voor geen méter ! Pas toen ik er een ronde of 5 had opzitten begon ik het door te krijgen: je moet zo'n "voortrekker" (copyright Michel van Klink ! ) loepzuiver en zéér nauwkeurig "plaatsen/ideale-lijnen", en dan gaat het hard. Heb, tot groot verdriet van mijn teamgenoot Rolf (in dat jaar Squadra Bianca kampioen) de snelste tijd van ons vieren gezet, nota bene snachts, wat me voor de rest van het evenement het koosnaampje "Eule" had opgeleverd. Dat ik op een baan van rond de 25 km maar een paar 100'ste van een seconde sneller was heb ik ook nog -tig x moeten horen..

Maarr... Het was écht genieten van de mechanische grip van slicks op een serieus gebouwde racer, in plaats van zo'n opgeleukte straatkar. Ga er in ieder geval dit seizoen eens een paar x mee rijden (RS1 of Kumho 700) en kijken hoe dat bevalt en of ik er wel sneller mee ben, ook best belangrijk..

RE: Toyo RS1

Geplaatst: do feb 07, 2013 17:33
door vV
met nieuwe slicks meot wel lukken, hoewel je voor slicks eigenlijk een 10% hardere veren moet hebben rondom om er volledig effect van te sorteren. Nu blijft dat altijd afhankelijk van het mannetje (of vrouwtje) achter het stuur..
toen ik nog gebruikte slicks had was ik op de R888 sneller , en minder kritisch op de limiet. Maar dat was met een heel andere opzet..met de huidige jeukt het behoorlijk weer eens slick te proberen, maar ja dan ook set extra wielen zoeken...in een niet zo courante maatvoering.
De Kumho is idd ook een alternatief.

RE: Toyo RS1

Geplaatst: zo feb 10, 2013 12:49
door wijn+kit
Waarschijnlijk is die toyo slick te hard voor onze sprint races,
heb het er al een keer mer Ben Prins over gehad,
is meer een endurance band, duurt ongeveer 4 rondjes voor dat ze warm zijn.

RE: Toyo RS1

Geplaatst: di feb 12, 2013 13:22
door GTA287PK
Ik ga (tenzij het plenst, uiteraard) 7 april aftrappen op de Kumho S700 slick. ! Ten opzichte van de R888 alleszins betaalbaar, en aan den race-lijve maar eens ondervinden hoe dit uitpakt. Dusss.... als ik straks op Zandvoort met een Super 2.00.00 neerzet weten jullie waar het in zit.. :mrgreen:

RE: Toyo RS1

Geplaatst: di feb 12, 2013 15:37
door vV
kijk, dan weet ik gelijk hoe ik onder de 2.00 kan duiken :biggrin:

RE: Toyo RS1

Geplaatst: do feb 14, 2013 22:02
door wijn+kit
Waarom probeer je fedral slick?
De MX5 cup staat op federal intermediate.
Kosten 123,- euro incl btw.
leverbaar in verschillende compounds
RTS Holland
of rallybanden .nl

RE: Toyo RS1

Geplaatst: do feb 14, 2013 22:35
door Het-Licht
MX5 cup staat volgens mij op Toyo R1R. Vorig seizoen teminste...

RE: Toyo RS1

Geplaatst: do feb 14, 2013 23:04
door GTA287PK
Hmm, tja.. onbekend maakt onbemind-mannen kunnen niet zoeken enz. enz. Heb ff op de site gekeken: zelfs `Fedima` slicks van 100,00 ex BTW !?!?! Ik krijg de Kumho's morgen... Maar ik ga in de loop van het seizoen nog wel een setje Fedima's oproken, eens kijken wat zo'n budget-bandje doet. Wie weet wordt ik plezierig verrast, en de rest van het veld onaangenaam verrast.. Ben het op zich eens met de stelling "alle waar naar zijn geld", maar de heren (dames ??) Dunlop en Michelin zullen uiteraard hun reputatie/naamsbekendheid deels in hun prijzen verwerken. Ik vind in ieder geval 1100 euro's voor een setje merk-slicks "not funny anymore", dus voor mij geen "A" merken, en gebruikte banden zie ik ook niet zitten. Ik ga dit seizoen gewoon lekker aanklooien met wat prijsvechter-banden, gaat dit goed dan gaat dit goed, en anders terug naar de good-old R888, wat me op zich prima beviel !

RE: Toyo RS1

Geplaatst: vr feb 15, 2013 19:52
door wijn+kit
Ik ga ook een setje van die fedima of fatima slicks oproken.
Ze hebben regenbanden enz.

RE: Toyo RS1

Geplaatst: vr feb 15, 2013 20:23
door GTA287PK
vóór de race ff regelen dat je voor Fedima-rook geen meatball gaat krijgen !!! :biggrin:

Re: RE: Toyo RS1

Geplaatst: vr feb 15, 2013 20:57
door Michel75
Waarom probeer je fedral slick?
De MX5 cup staat op federal intermediate.
Kosten 123,- euro incl btw.
leverbaar in verschillende compounds
RTS Holland
of rallybanden .nl
Onze MaX5-jes staan nog steeds op Toyo R1R... gaat ook niet veranderen in de cup!

RE: Toyo RS1

Geplaatst: vr feb 15, 2013 20:58
door Michel75
Ik heb mijn 75 op tweedehands Dunlops staan overigens.

Re: RE: Toyo RS1

Geplaatst: za feb 16, 2013 13:44
door _Pieter_
Ik heb mijn 75 op tweedehands Dunlops staan overigens.
Op mp staat weer n flinke lading te koop mocht je nog extra zoeken.
De man vraagt me om n bod te doen :-)
Grt Pieter