De 155 die Emile aanhaalt is natuurlijk geen geld, plus instappen en rijden.
vwb het blok.
Een 1.7 ts blok is hetzelfde als een 2.0 of een 1.8 ts 8v alleen de boring is 0.4 kleiner.
Voordeel van de kop is dat de inlaatnokkenas geen verstelling heeft en je deze dus kunt gebruiken.
Wanneer je onderdelen of motorblokken van dit type nodig hebt : ik heb alle delen op voorraad.
dat is inderdaad zo, en ziet er netjes uit.
toch is het niet de bedoeling een Alfa bij te kopen. de 1.7 heb ik kunnen kopen voor 80euro en was bedoelt voor onderdelen voor mijn 2.0. sinds vorige week is deze volledig gesloopt en merkwaardig genoeg heeft deze nergens roest! zelfs niet in kofferbak, achterschermen, tankdop,...
toen vond ik het zonde om deze carrosserie op te laten halen door de ijzerboer
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
en er iets mee te gaan doen.
alleen jammer van de 1.7, was zo goed als zeker dat er niets voor te vinden was maar misschien had iemand interessante tips.
omdat het niet in de planning zat, mag er van mij gerust 3 jaar overheen gaan en weet dat er veel meer euro's in gaan kruipen dan een kant en klare racer
dus: ofwel met de tijd op zoek naar een 2.0 of we maken er een 1.8 van. (bussen en cilinders vervangen)
ik dacht dat enkel het 1.7 en 1.8 blok het zelfde was (zelfs zelfde krukas en drijfstangen) is de 2.0 geen ander blok?
of kan ik er een 2.0 van maken?
goed om weten dat je er onderdelen voor hebt !
Kurt