Pagina 1 van 1

Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 12:16
door TurboMarc
Ik vind dit wel een mooie oplossing, zou toch ook onder de transaxles moeten werken.
Wie is er handig met alu?

http://www.ebay.com/itm/291426596436?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 14:19
door stephen
Stan sprunken of gtv-racer ??

Ben wel benieuwd :-)

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 17:54
door giuliettaevo
Persoonlijk denk ik dat zo'n donut je weinig gaat brengen.problemen met de originele donut zijn in de meeste gevallen te herleiden naar andere oorzaken als de sterkte van de donut. 3 van deze dingen zou ook een prijzig verhaal worden.

Het begint allemaal met een motor die er scheef in ligt... Dat zou ik eerst oplossen. Vervolgens zorgen dat de as goed in lijn komt te zitten. En ik zou maar 1 donut gebruiken. Bmw en Mercedes gebruiken ook gewoon donuts op sterke modellen, het kan dus wel. :wink:

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 18:51
door TurboMarc
Heb persoonlijk geen probleem met de Hardy, maar de reactie kan wel iets directer..

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 19:37
door giuliettaevo
Als je er 1 overhoudt ipv 3 bereik je dat ook. :wink:

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 21:53
door GTA287PK
Lijkt mij een goed plan Marc ! Ik heb één keer een geklapte donut meegemaakt: een hageltje nieuwe, "heavy duty" versie. Toen gemonteerd met nieuwe motorsteunen, alles netjes recht. Gebeurde bij aanremmen Tarzan, en omdat ik m'n rempunt wat optimistisch had gekozen (denk niet dat ik de bocht gehaald had) strandde ik én de cardan nagenoeg meteen in lekker dik Tarzan-grind. Later op de brug bleek de cardan nog met één donut-oog vast te zitten. Wel brokken donut dóór de cardantunnel heen geslagen (!!), ik had de zwarte vegen aan de binnenkant van de voorruit zitten. Ik heb best vet mazzel gehad..

Ik heb nu zo'n lichtgewicht AH cardan as met massieve alu aansluiting aan de bak. Net gescheurd bellhouse vervangen, die gaat dus zo'n drie seizoenen mee. Wel flink meer gedreun en vibratie. Verder kon ik met standaard één donut al goed het verschil merken bij "gas erop", de respons is beslist wat directer. Effect zal bij meerdere donuts alleen maar toenemen.

Ik zou het omwille van de veiligheid (wat Remco al zei, het kan/zal bij goede donuts en goed uitgelijnd zeker "goed" moeten gaan, maar ik wil het risico echt niet meer lopen) zeer zeker doen, in dat licht bezien is een paar 100 piek echt peanuts ! De directere gasrespons is mooi meegenomen ! Alhoewel, voor jou.. Mwahh, jij hebt cavalli's genoeg, méér dan genoeg.. :mrgreen:

CU zaterdag man, lekker gummen, gááf !!!!

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 22:31
door wijn+kit
Ik heb hem liggen in het aluminium,
de voorste en de middelste.
Als de voorste rubberen hardy het begeeft gaat hij er echt onder.
Wil het wel proberen.

Re: Race Donut

Geplaatst: wo apr 08, 2015 22:33
door wijn+kit
Ik denk dat een kooi om je rubber ook wel werkt.
Heb ik ook liggen

Re: Race Donut

Geplaatst: do apr 09, 2015 13:44
door juultje
Weet niet of het bij een turbo ook is maar bij een V6 past op de middelste eentje van een E30 (bmw ja) en die zijn steviger en goedkoper.

Re: Race Donut

Geplaatst: do apr 09, 2015 20:42
door HAAK28
En zo gebruik ik die van een mercedes, stukken sterker dan dat standaard slappe ding en geen vibraties.

Re: Race Donut

Geplaatst: ma apr 13, 2015 17:29
door Het-Licht
als je wat wilt laten fabrieken zou ik eens met Stan75 babbelen...

Re: Race Donut

Geplaatst: vr mei 01, 2015 02:21
door B-lex
Als stille lezer,

wie gebruikt nu wat, op wat?
Met andere woorden, wat 'past' op een TS cardan of een V6 cardan?