Vraag voor de heren FWD racers (en uiteraard iedereen die er meer van weet): houden jullie het oliepeil in de versnellingsbak van een FWD (156 3.2 in mijn geval) netjes op max, of gelijk bij de slager, "ietsje meer" voor eventueel oliegeslinger "naar de buitenkant" /voorkomen van "drooglopen" in snelle doordraaiende bochten ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
Liefst zo weinig mogelijk olie, da's goed voor de efficiency. En dus meer paardjes aan de wielen. Dus eruit halen tot hij vastloopt en dan een halve liter erbij
Beetje oud bericht maar je doet er verstandig aan om een oliekoeler op de versnellingsbak aan te sluiten waarbij je de retour precies boven de laatste versnelling zet. Deze zit n.l. niet lekker in de olie met alle gevolgen van dien. Met de bakkoeler krijg je ook meer olie in het systeem en kun je het schuimen ook weer wat tegen gaan! Bakkoeler wel handmatig inschakelbaar maken want die pompen vinden dikke/koude olie niet prettig!