Net door de mazen van de wet met mijn '86-er...Nu is het nog zo dat voor auto's van 25 jaar of ouder geen belasting hoeft te worden betaald. Straks geldt dat alleen nog voor auto's van voor 1987
Ik probeer me al een tijdje niet meer druk te maken over dit soort dingen. Bij de meeste maatregelen is het gewoon een kwestie van handel:
- Km-heffing: bron van variabele beprijzing op de wegen en voornamelijk ten gunste van de lobby van slimme kastjes en controlesystemen
- Spitsstroken: leuk maar permanente extra banen erbij is wel zo goedkoop (gewoon kwestie van de banen allemaal even breed maken met de belijning, kortom ook een leuke melkkoe voor de bedrijven van camerasystemen, signaleringssystemen enz.
- ...
Sorry ik maar me toch weer druk..
Wat oldtimers betreft: heeft er iemand al eens uitgerekend wat het scheelt om een auto niet te hoeven ontwerpen en bouwen? Voor iemand die met zijn 25-jarig bakkie naar het werk gaat betekent dat er minimaal 6 auto's niet gemaakt hoefden te worden. Ahaaaa, daar komt de aap uit de mouw, we moeten natuurlijk wel blijven kopen, en moderne auto's bereiken veel te gemakkelijk de 25 jaar... Dat moet je vooral afremmen (natuurlijk niet te doorzichtig en vooral wel met oneigenlijke argumenten).
En nu ff afkoelen...