Aan de ene kant is het inderdaad jammer dat dit tot zo ver de enige reactie is vanuit de "officiële" kant, maar ik denk ook dat een mod, wanneer hij z'n mod-pet op heeft, gewoon een mod is en geen vertegenwoordiging van het bestuur.
Een moderator heeft bij mijn weten als taak er voor te zorgen dat de forumregels, die door het bestuur zijn vastgesteld, worden gehandhaafd. Als het bestuur niet wordt vertegenwoordigd, wie dan wel?
Ja okee, ze vertegenwoordigen het bestuur in de uitvoering van het modereren. Maar dat maakt ze nog geen woordvoerder van het bestuur wanneer het om heel andere dingen gaat dan het forum zelf. Dat bedoelde ik meer.
Het was inderdaad sympathiek geweest als er iets meer was gezegd dan alleen "topic verplaatst", dat ben ik wel met je eens. Maar ik vind ook dat we niet tegelijk van de slechtste uitleg moeten uitgaan, want dan kom je ook nergens.
Je kan de verplaatsing interpreteren als gewoon het plaatsen van het topic in een categorie die volgens de moderators beter gepast zou zijn en er verder niets achter zoeken. Je kan er ook van uitgaan dat de consternatie die daarna is ontstaan, plus het hele topic, bij het bestuur niet bekend is. Het zijn allemaal aannames, maar laten we eerlijk zijn. Als de website en het forum er niet zouden zijn, zouden de evenementen van de club veel minder worden bezocht en dat weet het bestuur ook wel. Als er zoiets op het forum wordt gepost en er wordt zoveel gevolg aan gegeven, weet het bestuur volgens mij heus wel dat er iets gepost is. Dat ze niet formeel gereageerd hebben, al was het maar in de vorm van "we vinden het een interessant voorstel, we gaan de haalbaarheid onderzoeken", geeft veel mensen het idee dat ze het kennelijk niet interessant vinden en niet de moeite om zelfs maar formeel te reageren.
Ik onderschrijf het belang van het forum absoluut! Los van wat je zegt is het ook een ledentrekker. Diverse mensen zijn eerst op het forum komen kijken en hebben vervolgens pas besloten om SCARB-lid te worden. Het levende bewijs zit nu deze tekst te schrijven.
Of het bestuur al op de hoogte is van dit draadje durf ik niet te zeggen. Het is natuurlijk zeker niet uitgesloten, maar we zijn op een internetforum een veel hoger tempo gewend dan daarbuiten en als de bestuursleden niet veel op het forum komen, ben je wat dat betreft afhankelijk van de veel tragere "wandelgangen". Misschien is het een idee wanneer een aantal van ons hen via een e-mailtje op dit draadje opmerkzaam maakt en hen uitnodigt om hier te reageren?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos