Helemaal mee eens. Mijn QP bereilt de klassiekerstatus nog wel...mijn Spider V6 wordt (is) gewoon een leuke auto.
Wij moeten in dit land onze zegeningen eens leren tellen.
Volgens mij heb jij wat makkelijker praten als sommige anderen hier...
Een maserati en een Spider V6 voor erbij is een wat ander verhaal als een oude GTV en een Giulietta, vooral qua kosten.
Aan jouw auto's voor erbij kan ik al wel zien dat jouw maandelijkse inkomsten wel wat hoger moeten zijn als die van mij bijvoorbeeld. Dan is het altijd makkelijker om commentaar te geven, als mensen zelf weinig uit te geven hebben wordt het beeld ineens heel anders. Als ik voor mijn auto's belasting moet gaan betalen zal ik er een aantal op moeten ruimen. Overigens zegt kwantiteit hier niet zoveel, voor dat er gezegd wordt; "maar je hebt wel 5 auto's", want mijn auto's zijn samen waarschijnlijk nog niet waard wat jouw Spider waard is...
mijn vriendin en ik moeten allebei gewoon werken om alles te kunnen betalen, en aangezien wij allebei niet de best betalende banen hebben houden we echt niet een paar honderd euro in de maand over. De huur, gas, water, licht, kinderopvang, verzekeringen, eten en reiskosten zorgen er elke maand weer voor dat het toch echt zo goed als op is, en dan doen wij echt niet heel gek.
Gelukkig hebben wij geen schulden oid maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die het moeilijker hebben.
Besparen op reiskosten was voor mij een belangrijk iets, dat was een van de weinige dingen waar je iets op kon besparen. En gezien het feit dat de regering de onbelaste reiskostenvergoeding niet mee laat lopen met de brandstofprijzen vind ik het ook niet oneerlijk. Toen ik 8 jaar geleden in Oss ging werken kreeg ik 130 euro reiskostenvergoeding en dat is onveranderd tot op heden terwijl de brandstofprijs zowat verdubbeld is. Nu kun je zeggen dat je daarvoor bij je werkgever moet zijn maar die wordt het onaantrekkelijk gemaakt door de belastingregelingen.
Ik rij nu dagelijks een Saxo diesel, die kost 60 euro in de maand aan belasting en dan ben ik met 130/140 euro een gemiddelde maand klaar met reiskosten. Dit is alleen een auto van niks, geen ruimte en het rijdt gewoon niet.
Maar om nu een 156 JTD oid te kopen zit er niet in omdat die al meteen 100 euro meer in de maand kost aan brandstof en belasting.
Mijn Alfa's zijn voor erbij, daar kan ik lekker aan sleutelen en als ze klaar zijn kan ik er in het weekend mee rijden. heb ik die maand geen geld over dan rij ik niet. Een vaste wegenbelasting met de huidige schorsingsregeling zou dat om zeep helpen, de kosten van die ritjes zouden dan te hoog worden omdat je dan moet gaan kiezen om de auto constant in de belasting te houden of om telkens te schorsen.
Op mijn auto's na heb ik eigenlijk geen echte andere dingen waar ik geld aan uitgeef en plezier aan beleef ( op mijn vriendin en dochter na dan
), hopelijk wordt me dit niet ontnomen. Alcohol en sigaretten worden door de regering ook al steeds onaantrekkelijker maar ik begin nu te begrijpen wat de drinkers en rokers doormaken als hun verslaving onbetaalbaar dreigt te worden....
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.