Zo zijn er altijd specifieke gevallen te bedenken waarin een maatregel compleet waanzinnige gevolgen heeft. superlullig als je één van die gevallen bent, maar daar kun je dan de 190D-tokkies voor bedanken: zoals altijd lijden de goeden onder de daden van de kwaden.
Tis dan weer spijtig dat onder de 'w201/w124 tokkies' gewoon een hoop autoliefhebbers zitten die blij zijn met hun 190/250/300diesel (guess what er is zelfs een club van inclusief forum, jawel) en die inmiddels al tot in den treure overal bijgesleept worden als zijnde de root of all evil waar het terugdraaien van de mrb regels betreft.
Dat is nl niet zo, de regering is zelf debet aan deze 'misstand' als je het zo wilt noemen. Jaren is het gewoon toegestaan, kreeg je netjes een brief van meneer de belastingdienst als je auto 25jaar oud werd en je derhalve niet meer belastingplichtig was voor t ding. Nu deze regel teruggedraaid wordt is het opeens de schuld van degenen die veelvuldig in zo'n mrb vrije auto rijden??? Dacht t niet. Ze hebben knaken nodig, das al!
Yuri, gewetensvraag: Zou jij destijds die Ford oprijer ook gekocht hebben als ie mrb plichtig was geweest? Eerlijk antwoord. Of was 'makkelijk voor erbij, kost toch niks aan mrb', een redelijk groot deel van de weegreden om m aan te schaffen?
En, als jij die Ford nu nog had gehad op diesel, was je dan ook zo gemakzuchtig over deze materie heengestapt als zijnde 'gejank'? Had je dan ook de schouders opgehaald en braaf die 2K eurie mrb afgetikt (of weet ik wat voor godvergeten hoerig hoog bedrag t wordt voor diesel auto's in die gewichtsklasse)
Ja ik weet ook wel dat er velen zijn die in dagelijks heel ander zorgen aan hun hoofd hebben dan de zoveelste auto op naam die weer in de mrb gaat.
Ik denk dat Emile een punt heeft als ie zegt dat den haag een onbetrouwbare partner is geworden.... Hoe kan een mens nou plannen maken als om de haverklap de regels veranderen? BANANENREPUBLIEK!!!
Grtz,fRank
Edit, zie net je reactie hierboven> EENS! Wie veel rijdt veel betaald, weg met de hsb/mrb!