frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 10, 2013 20:17

Even compleet off topic trouwens;

Ben ik de enige die zich hogelijk verbaasd dat er schijnbaar over de -op handen zijnde- vervroegde vrijlating van Fortuin moordenaar Volkert van der G .minder ophef is dan rondom het gevalletje 'zwarte piet' van laatst???? :shock: :shock: :shock:
Waar gaat t naar toe in dat achterlijke apenland hier? :x

Grtz,fRank

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di dec 10, 2013 20:32

Ach., Volkert... Ik heb wel een idee hoor ! Twee mensen op een scooter, ééntje legt Volkert om, niemand heeft precies gezien wie, allebei houden ze hun kaken op elkaar en (dezelfde ???) rechter beslist dat ze beiden weer kunnen opzouten: er is immers geen schuldige aan te wijzen ?!?!

Komt deze situatie je nog bekend voor ??

De hele rechtspraak is anno 21'ste eeuw toch totáál van de ratten besnuffeld. hou toch op...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Melvivio
Full Member
Full Member

di dec 10, 2013 20:37

"Fortuyn? Wie? Volkert? Erg? Eerder vrij? Achja, dat is toch een tijd geleden zeg. Dat is zooooo 2002. En laten we heel eerlijk zijn, Pim met zijn LPF was niet heel goed geweest voor Nederland he. Bovendien zal Volkert het wel niet nog eens doen." -Sarcasme. :roll:

Inderdaad fRank. Heel vreemd. De prioriteiten liggen helemaal scheef. Maar bekijk het eens anders. Als je het dus niet eens bent met politici en je besluit er iets aan te gaan doen, 11 jaar later en je bent weer "vrij". Dat je dit al kan overwegen is eigenlijk al compleet geschift. Maar goed, dat krijg je als je van de achtien jaar er maar 11-12 hoeft te doen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Joel
Full Member
Full Member

wo dec 11, 2013 10:06

Ik kreeg de belastingbrief als sinterklaascadeautje in de bus. Mijn vrouw reageerde een beetje in de trant van Frank en GTA200zoveel en over spelregels wijzigen tijdens de wedstrijd ed. En dat ik dan net zo goed een nieuwerwetse Alfa op LPG erbij kon kopen. Dus elk nadeel heeft z'n voordeel; straks weer 2 alfa's voor de deur. (was ik toch al van plan)

Maar goed, ik wil dus van dat gas op mijn kenteken af, liefst voor 1 januari. Als je het er 2 januari uit hebt betaal je maximaal het hele kwartaal de LPG heffing, dus niet het hele jaar. Met automatische incasso (in mijn geval) krijg je het volgens mij tot op de dag terugbetaald. Hoe ze dat gaan inregelen dat ik dan ook direct in kwarttarief val weet ik niet (belastingdienst zelf waarschijnlijk ook nog niet)

Nu, ik dacht altijd dat het een kwestie was van briefje naar RDW dat je de installatie verwijderd hebt en klaar is kees. Maar nee, je moet effectief naar de RDW! Zelfs even langs een RDW erkende gasboer voor controle volstaat niet. Ook die moeten met het voertuig naar de RDW. Voor veel mensen/auto's gaat dit natuurlijk ook een probleem worden want de RDW kijkt vast verder dan alleen de LPG installatie..... Iemand dat al gedaan?

Ik ben met mijn Junior bij de import en bij gasINbouw direct bij de RDW geweest en vond ze toen niet zo heel moeilijk. Maar inmiddels zit er een 2L in ipv een 1.6, ik weet niet of ze daar over vallen? Zal wel niet he? En hoe de uitstoot is op benzine, dat is ook maar afwachten natuurlijk. Bij de APK draaien ze er wat aan, maar de RDW raakt de auto verder niet aan.

Enfin, vlgs de RDW website moet ik volgende delen verwijderen/onklaar maken:

de verdamper, de drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem.
de LPG-tank;
de gasafsluiter;
het gasmengstuk;
de inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd;
het inspuitstuk-adapter, tenzij deze definitief is afgeplugd;
de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd;
de hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is.

Ik wil niet meer verwijderen dan nodig omdat ik tzt de installatie weer wil inbouwen, bijvoorbeeld als de auto 40 jaar wordt of de regeling toch weer wordt veranderd.
Ik heb een LPG injectiesysteem erop, dus met computer, Lambda sonde, diverse sensoren, complete draadboom.... Allemaal niet nodig op benzine (dat gaat gewoon op carburateurs) maar staan niet in bovenstaande lijstje om te verwijderen... Kan ik dat gewoon laten zitten?

Het zal wel druk bij de RDW worden de komende weken...
GT 1600 Junior

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 11, 2013 10:15

Ik denk dat de rdw en de belastingdienst ook al een paar keer achter hun oren hebben gekrabt de afgelopen weken. Als uitvoerende/controlerende instanties hebben hun ook maar te voeren wat de heren in dehaag goeddunken te doen cq uit de belachelijke hoed toveren, maw zijn zij ook afhankelijk van de grillen van die lui op t pluche.

Als je auto nog gewoon apk heeft op t moment dat jij m aanbiedt voor keuring van gas naar benzine zullen hun niet meer controleren dan nodig lijkt me? Zoals gezegd, dikke kans dat zwz al werk genoeg hebben door het wijzigen van de regels... Denk ik.

Grtz,fRank

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 11, 2013 12:52

En dan hebben we nog de nieuwe kentekenkaart.
Ik wil eigenlijk mijn "oude" origineel nl kentekenbewijs niet kwijt, maar mn Bert staat momenteel op bedrijfsvoorraad van mijn maat, dus die moet straks het origineel vernietigen en krijg ik een kaartje.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

wo dec 11, 2013 13:00

Wie de taken van het overschrijvingsloket op zich gaat nemen is nog niet bekend.
Lekker handig.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 11, 2013 14:45

Blijkbaar moet er dan voor export een papier ingevuld worden en een hoekje van de kaart afgeknipt worden.
Dat wordt makkelijk voor de racers onder ons, papier invullen, hoekje er af, en nooit meer schorsen, en mocht hij terug op kenteken moeten importeer je hem lekker weer.
Stickertje van origineel kenteken er op, en ook nooit geen gelazer meer aan de grens (weet je nog vV)
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 12, 2013 13:29

vers geknipt en geplakt vanuit m'n mailbox, van de stichting vrijstelling oldtimer !

Beste Emile Bekker,

U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:

--------------------------------------------------------------------------------
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).

Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."

--------------------------------------------------------------------------------

De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financiën morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!

Echt spannend wordt het 16 en 17 december, dan behandelt de Eerste Kamer plenair Belastingplan 2014 en is ook de stemming.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 12, 2013 15:27

Fingers crossed!

Grtz,fRank

Lorenzo
Member
Member

do dec 12, 2013 15:51

Echt spannend wordt het 16 en 17 december

Hmmm, het wel of niet verwijderen van de LPG installatie voor 1 januari komt dan toch wel krap uit. Je zou bijna denken dat ze dit met opzet doen, mensen laten hopen dat het alsnog wordt uitgesteld.
Fiat 500F '67 Bianco
GT 1300 Junior '73 Alfa Rosso
Fiat Panda 4x4 '94 Grigio Metallizzato
Spider 2000 USA '80 Alfa Rosso
Berlina 1750 '67 Blu Olandese
GT Sprint Veloce '67 Bianco Spino

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 12, 2013 23:49

En dan hebben we nog de nieuwe kentekenkaart.
Ik wil eigenlijk mijn "oude" origineel nl kentekenbewijs niet kwijt, maar mn Bert staat momenteel op bedrijfsvoorraad van mijn maat, dus die moet straks het origineel vernietigen en krijg ik een kaartje.
http://www.rdw.nl/kentekenprocessen/Pag ... -2014.aspx
Bezitters van oldtimers mogen hun papieren of linnen documenten behouden. Zij krijgen er een kentekencard plus tenaamstellingscode naast, die ze nodig hebben bij formele handelingen.
Dat wordt makkelijk voor de racers onder ons, papier invullen, hoekje er af, en nooit meer schorsen, en mocht hij terug op kenteken moeten importeer je hem lekker weer.
Is dat nu anders dan?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 13, 2013 08:15

http://www.rdw.nl/kentekenprocessen/Pag ... -2014.aspx
Bezitters van oldtimers mogen hun papieren of linnen documenten behouden. Zij krijgen er een kentekencard plus tenaamstellingscode naast, die ze nodig hebben bij formele handelingen.
Gelukkig, ik had mijn info van een garagehouder.
Is dat nu anders dan?
Maar dan wel een stuk eenvoudiger.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Melvivio
Full Member
Full Member

vr dec 13, 2013 13:05

Het voorstel van Stichting Autobelangen, waardoor de grens voor vrijstelling op 1 januari 2014 naar 30 jaar zou gaan in plaats van de geplande 40 jaar, is door Weekers resoluut afgeschoten. Weekers presenteerde ineens ‘nieuwe cijfers’ die tot nu toe bij alle partijen onbekend waren! De staatssecretaris rekent zich opnieuw rijk, namelijk dat vrijwel iedere getroffen oldtimerbezitter de verhoogde MRB –die kan oplopen tot boven de € 3.000 per auto per jaar- klakkeloos zou gaan betalen! De strategie van de bewindsman lijkt ‘stelselmatig negeren’ te zijn; een ramkoers die niet zonder gevolgen mag blijven!
Oftewel, ben je het absoluut niet eens met de manier waarop deze wet word ingevoerd? Ben je het absoluut niet eens met de gevolgen van deze wet? Ben je geirriteerd dat er NU al fouten gemaakt worden met het bereken van het kwart tarief?

Meld je dan hier aan bij de organisatie op Facebook!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 13, 2013 14:17

wederom vers van het mes: stichting oldtimerbelangen: Faalsecretaris Weekers blijft gewoon dwarsliggen omwille van het dwarsliggen omwille van niet kunnen/willen omdraaien op een (juridisch) verkeerde weg. De lul. Ja, ik zeg dit gewoon hardop. de lul !!!! Hoeveel jaar MRB voor 25-plussers heeft hij door bulgaren uit de toeslagen-ruif laten roven terwijl het rapport/de waarschuwing hierover in zijn burolade verdween en Franske deed alsof zijn neuske bloedde ?????

Beste Emile Bekker,

Zojuist kregen wij een persoonlijk bericht van het Ministerie van Financiën dat zij niet akkoord gaat met het voorstel om per 1 januari 2014 de grens voor vrijstelling op 30 jaar (ipv 40 jaar) te stellen.

Inmiddels is dit ook te lezen op de site van de Eerste Kamer. Wij betreuren het dat Weekers deze kans om de grote fout te herstellen niet aangegrepen heeft, maar onverwachts komt dit niet. Tot op heden hebben wij Weekers nog niet kunnen betrappen op enige realiteitszin. Maar het is nog niet voorbij, nu is de Eerste Kamer aan zet!

Dit weekend zullen wij u nader informeren over de verder te nemen stappen. Een ding is zeker: wij laten onze oproep om af te zien van protesten nu definitief los! Op de Facebook groep Oldtimerliefhebbers wordt hier al intensief over gediscussieerd en zijn reeds plannen gemaakt. Ook hierover hoort u later meer van ons.

De komende dagen worden spannend en bepalend voor de toekomst van de vrijstelling!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”