Maar als ik minder rij, dan betaal ik ook minder dan die 120euro toch? En blijven de kosten voor het schorsen gelijk?Ja, hij valt dan gewoon in de oldtimerregeling. Wat het rijden betreft mag je dan zelfs van maart tot en met november rijden al je wil.
Voor de belastingdienst gaat het om datum eerste toelating, waar ook ter wereld. Zij baseren zich op de gegevens van de RDW, dus je moet nakijken of die datum eerste toelating daar juist geregistreerd staat. Als alles bij import correct is gegaan zal daar gewoon de datum staan dat hij in Zwitserland op de weg gekomen is. (En daar was het bij mij dus fout gegaan en nu gelukkig gecorrigeerd).Even een vraag voor de personen die helemaal hier inzitten. Ik volg het wel een beetje, maar dat is het dan ook. Mijn project GTV6 zal toch pas klaar zijn rond 2015.
Deze GTV6 is van productie jaar 1981 en heeft tot 2001 in Zwitserland gereden en daar ook nieuw verkocht. In 2001 is deze in Nederland gekomen en heeft tot 2009 rondgereden.
Dan blijft hij toch "belastingvrij" (120 per jaar) of niet?
En als deze straks klaar is wil ik er van bijvoorbeeld van maart tot oktober mee rijden. Zijn hier dan nog voordelen aan of misschien nadelen?
De bv NL doet al dik 30 jaar aan symptoombestrijding....Oorzaken wegnemen of aan symptoombestrijding doen? Dat eerste lijkt me de voorkeur te hebben?
Dat er structureel te veel geld wordt weggesmeten in NL? Het huishoudboekje klopt al jaren niet... En er daardoor werkelijk alles uit de kast getrokken moet worden om dat verschil maar bij te passen? Niet alleen dit mrb verhaal overigens.Wat is in uw ogen dan de oorzaak?
Het zelf aftaaien van dit heerschap (alhoewel ik geloof dat er een stevig/licht dwingend gesprek met de partijchefkes aan vooraf zal zijn gegaan dus dat eigen besluit moet je maar met een korreltje zout nemen), zal uiteraard koren op de molen van Wouter van Embden zijn...Nu denk ik wel dat Weekers op oldtimer-gebied een persoonlijke kruistocht gevoerd heeft, tegen alle argumenten in. In die zin is de oorzaak van deze regeling dus wel weggenomen, maar het symptoom, de regeling zelf, die blijft vooralsnog. Tenzij de rechter deze herroept, wat met Weekers' verwijnen misschien waarschijnlijker is geworden.