AB-HD

RE: Navigatie + warmtewerende voorruit

vr feb 11, 2005 10:28

Met mijn leasebak, een Citroen C5, werkt dit inderdaad dus niet vanwege die voorruit. Als je een losse antenne pakt dan werkt het weer wel.

Ook met een PDA/Smartphone met navigatie is een losse antenne handig ivm de betere ontvangst, en met name meer signalen kunnen ontvangen (als je een goede antennen koopt natuurlijk ! Hoe meer signalen deste nauwkeuriger de plaatsbepaling.

Heb zelf zowel tomtom als perfect passenger als Route66 mobile geprobeerd, en vond zelf de Route66 mobile voor Smartphone het beste werken (makkelijkste/snelst invoer van lokatie. Perfect pessenger (ivm mijn Treo600 (=PalmOS) is echt niet prettig in gebruik.

Voordeel van de Route66/Smartphone combinatie is dat je je telefoon kunt gebruiken voor de navigatie en dus geen extra apparaat bij je hebt. Vanwege de beperktere invoer mogelijkheid van tekst hebben ze de interface aangepast waardoor een zeer gebruiksvriendelijk systeem ontstaat.

Suc6 met je keuze !

Groetjes,
Aernoudt

MarcoSprint
Full Member
Full Member

vr feb 11, 2005 11:23

Ik werk zelf in een winkel waar we veel navigatie-systemen verkopen. De TomTom Go verkoopt ontzettend goed. En we horen eigenlijk weinig klachten over slechte ontvangst door warmte werende ruiten. Sommige franse merken en sommige auto's met voorruitverwarming hebben wel problemen, maar van Alfa bezitters hoor ik nooit klachten. Als je puur navigatie nodig hebt, koop dan geen losse PDA met navigatie module. Onze ervaring is dat je veel vaker kans hebt op gebruikersfouten of conflicten in de software. Vooral de blue tooth modules geven veel problemen. De TomTom Go is wat dat betreft echt perfect. Er schijnt overigens een opvolger voor de Go onderweg te zijn hoorde ik pas van een vertegenwoordiger van TomTom. Overigens heeft Navman ook een nieuw navigatie systeem op de markt gebracht, de ICN 510, is een stuk compacter dan de Go en ook nog voordeliger(scheelt zo'n 80 euro). Succes ermee
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Jorix

vr feb 11, 2005 11:28

@MarcoSprint: verkopen jullie ook GPS ontvangers voor in een laptop?

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 11, 2005 11:45

Iedere GPS ontvanger is volgens mij leverbaar met een USB aansluiting. Of wil hem er echt IN hebben ?

Adios, JR

Jorix

vr feb 11, 2005 11:55

Nope, maar ik heb een wat 'minder moderne' laptop (Celeron 700Mhz / 256 Mb) liggen die voor mijn normale werk te langzaam is. Daarom denk ik erover om dat ding in te zetten voor in m'n auto als navigatiesysteem. Dan is zo'n 12" tft met 800x600 opeens wel groot ;)
Ben nu even aan het kijken wat de prijzen ongeveer zouden zijn en of dat zal opwegen tegen een alles in 1 oplossing.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 11, 2005 12:09

Voor rond de 70 euro een USB GPS en je bent klaar. Alleen software, maar dat kun je van gratis to duur doen.

Klik voor een idee.

Adios, JR

MarcoSprint
Full Member
Full Member

vr feb 11, 2005 17:49

Nee, sorry Jorix, daar kan ik jou niet aan helpen. Is wel een leuk idee, zo'n grrot scherm als navigatie! Succes ermee!
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Jorix

vr feb 11, 2005 18:03

Tnx voor de tip! Nu alleen nog even kijken waar ik de laptop dan ga neerzetten.... ;)

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Navigatie + warmtewerende voorruit

za feb 12, 2005 00:49

Ik heb een 156 met het fabrieksnavigatie-systeem. De ontvanger hiervan zit ook gewoon achter de voorruit (naast de binnenspiegel). No problem.

Er zijn sommige ruiten die een speciale warmtewerende coating hebben, d.m.v. een uiterst dun opgedampte laag metaal. Dat kan idd. problemen opleveren -ook met een GSM trouwens- maar een 156 heeft dat dus niet.
Bij mij dus wel :lol: :lol: of moet het :( :( zijn!!
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za feb 12, 2005 01:48

@Hans156: als je op de "cleaning"-meeting in roermond (of nu zondag (13 feb.) naar de onderdelendag)komt kunnen we eventueel testen of het werkt... Of had je dat al gedaan?
It's not easy, being green (kermit)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za feb 12, 2005 01:53

Tnx voor de tip! Nu alleen nog even kijken waar ik de laptop dan ga neerzetten.... ;)
Zetten??? ik zou hem op de plek van de achteruitkijkspiegel hangen, in combinatie met een camera in je achterbumper (waarvoor je dan weer een extra windowtje (of hoe dat heet bij het o.s. wat je draait :wink: ) activeert :D
It's not easy, being green (kermit)

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

za feb 12, 2005 13:09

@Hans156: als je op de "cleaning"-meeting in roermond (of nu zondag (13 feb.) naar de onderdelendag)komt kunnen we eventueel testen of het werkt... Of had je dat al gedaan?
:lol: Ik kom a.s. zondag ook naar Houten, zou leuk zijn om te kijken of het binnen werkt.
Ben alleen even de aanvangstijd kwijt, moet ik nog even opzoeken.
Trouwens.., mooi groen is niet lelijk :lol: :lol: :lol:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”