Ik denk dat Rainier doelt op 'het systeem', de procedures zeg maar. Zo kwam de politie niet opdagen toen iemand bij mij achterop de 146 dook (ook nog met een buitenlander (D), dus dan zie ik er de noodzaak wel van in) maar stonden ze nota bene 2 straten verderop wel met een laisergun. Dat zijn de momenten waarop ik me afvraag waarom ik belasting betaal. Zodat ze iemand met een laisergun achter een boompje kunnen neerzetten en de mens aan zijn/haar lot wordt overgelaten? Wat dan aangaat mogen ze zich diep, diep, diep schamen. Maar goed, daar kunnen de mensen die met een laisergun langs de kant staan niks aan doen. Ik ben wel gestopt en heb in alle beleefdheid gevraagd naar een verklaring en wat ze daar nu zelf van vinden. Als antwoord kreeg ik dat ik niet moest zeiken en opdonderen. Prima, maar op mijn beurt zeg ik, als je gerespecteerd wilt worden zul je moeten respecteren en wat dat aangaat heeft de politie veel debet bij mij. Ondanks dat het niet helemaal terecht is wat Rainier zegt kan ik me prima vinden in zijn uitlatingen. En, op mijn beurt zeg ik, wie de schoen past, trekke hem aan!!hey bedankt dus als ik een van jouw vrienden of familieleden lig te reanimeren of mijn hond de inbreker, die zo juist bij jou heeft ingebroken, pakt, dan ben ik nog steeds die-compleet-in-het-leven-mislukte-persoon? nou thanks dat schept in ieder geval duidelijkheid.Waarom hebben we uberhaupt nog politie in dit land? Als je compleet mislukt bent in je leven, dan kun je altijd nog bij de politie, iedere flapdrol die een pet kan dragen wordt daar aangenomen.
Heb hetzelfde meegemaakt, aanrijding gehad waarbij de veroorzaker doodleuk doorreed, ik had met mijn gsm nog snel een foto gemaakt van het kenteken, maar dat was zogenaamd niet genoeg bewijs.
Uiteindelijk via een dikke klachtenprocedure het hogerop gezocht, en beide agentes zijn toen van de zaak getrapt, waarna het uiteindelijk na 3-4 maanden opgelost werd en de dader bekende en ik dus m'n schadevergoed kreeg van zijn verzekering.
Maar wat een dramatisch niveau was dat zeg. Van die agentes die van toeten nog blazen weten, en hun uiterste best doen om maar vooral de verdachte te beschermen zo lijkt het.
Laat ik duidelijk zijn: ook binnen de politie zijn er genoeg rotte appels, tja "onze" maatschappij wilde destijds een politie die een afspiegeling van de maatschappij waren....
Het is uiteraard diep triest als je bij de politie komt dat je wordt afgescheept met:" dat is niet genoeg bewijs...." daarentegen staat dat ik vaak genoeg hoor:"daar moet je aangifte van doen!!" terwijl ik uit praktijkervaring al weet dat er met die aangifte door justitie niets gedaan wordt. Het is uiteindelijk justitie die de verdachte vervolgd en niet de politie...
kortom: scheer niet alle agenten over 1 kam, net zo min als je dat doet met alle automonteurs of bouwvakkers of whatever...
Ontopic: Welk politiebureau ben je geweest?