Dat is ook mijn aanname inderdaad, juist mijn punt: er is door niemand nog helemaal niets bewezen. En toch gaan regeringen besluiten wetgevingen in te voeren zoals duitsland.Dit is zeker geen feit maar een aaname.............(die idd voor een aantal betsuurders geldt maar die mensen zouden met zomerbanden ook op het randje van kunnen rijden)B) Wat is de remweg van een goedkoop toegestaan winterbandje bij 60km/u (want je rijdt vanzelf harder?)
TJA mening bijstellen he....liever eerst feiten.![]()
Juist dat is nog steeds de verantwoording bij de bestuurder leggen, gepaste snelheid ook met winterbanden.
Hoeveel van de ongevallen afgelopen winter zijn veroorzaakt door rijders met winterbanden en hoeveel door die 'eigewijze' verstokte zomerband rijders die weigeren daar geld aan uit te geven dan? Er worden alleen aantallen genoemd, en niet gekoppeld aan het bandenmateriaal.
Ander feit wat ik wel eens onderzocht zou willen zien: is rijden op winterbanden met 3mm profiel werkelijk beter dan rijden op nieuwe zomerbanden met 7mm profiel? Waarom is alleen het logootje voldoende om als 'veilig' beschouwd te worden?
Is een bestuurder van 18 op winterbanden daadwerkelijk beter bezig dan een 40plusser met ervaring op zomerbanden die zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden? Of moeten er ook leeftijdscatogorien gekoppeld worden aan de wet?
Zo zijn er zo veel variabelen die je niet goed in wetgeving kan vangen, waardoor ik dit soort verplichtingen dus niet zie zitten.
ps.
En om op Gordon terug te komen ja ik vind idd een 2e set banden op de 5 auto's die ik bezit best duur. Vervelend dat ik met beleid en veel ervaring (20 jaar schade vrij in de sneeuw) niet meer met mijn spidertje door de sneeuw zou mogen...echt hollands