Andretti Molletti

Re: RE: Nieuwe Klaverblaadje binnen?

ma okt 04, 2010 10:25

Hijs binnen

Leuke discussie trouwens over die foto's.

@ Schummi, had je zelf een stukje geschreven en foto's aangeleverd?
Nee, maar daarom steun ik haar.
Ik heb krap 10 jaar artikelen geschreven en gedreven de TC bemand... ET TU BRUTUS?
:evil:

Hoe laag om op deze manier je in een niet bestaande discussie te mengen zeg, elke serieus bedoelde discussie op dit forum wordt wel door iemand die er niks mee te maken heeft op deze manier weggeschoffelt en belachelijk gemaakt.
Wat is je doel met deze suggestieve opmerking ????
En wat is je antwoord op mijn opmerking 10 jaar schrijven en clubwerk??

Nou?

Alfistroel en Martijn gaan de komende 10 jaar schrijven, dat is bij deze geregeld!

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Nieuwe Klaverblaadje binnen?

ma okt 04, 2010 10:44

Laag?? ik stel een vraag die mijns inziens gewoon beantwoordt kan worden, kan me voorstellen dat je als donateur een stuk aanlevert wat niet of niet volledig wordt geplaatst dat je daarin teleurgsteld bent, nu is daar hier misschien niet meteen sprake van maar je hebt het ook zelf een beetje in de hand

De discussie wat jij wel of niet betekent hebt vindt ik niet relevant, evenals de opmerking dat hier een discussie weggeschoffelt en belachelijk wordt gemaakt door iemand die er niets mee te maken heeft, wie ben jij om daarover te oordelen.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 04, 2010 10:46

Oke, mijn reactie was kort door de bocht...dus een wat meer inhoudelijke reactie. Dank je, Dre, voor deze tik op mijn vingers.

Ik vind het zelf ook jammer dat "mijn" Alfa's niet vaker op foto's in het KB staan. Maar ik begrijp dat het niet altijd mogelijk is iedereen op een foto te krijgen met zo'n grote club en veel Alfa's die voor anderen leuk(er) zijn om op foto's in het KB te zien.
De foto's die geplaatst worden zijn in ieder geval van een zeer goed niveau, er is een goede verhouding tussen de verschillende modellen, er is voldoende ruimte om bijvoorbeeld via registers aandacht te krijgen voor eigen modellen of zelfs eigen auto's (deze keer leuk stuk over de mij bekende 75 van Sander). Ik heb voor mijn gevoel dus geen inhoudelijke argumenten om te klagen dat ik niet in het KB sta omdat er te weinig kans zou zijn om met een van mijn modellen op de gevoelige plaat te worden vastgelegd.

Waar ligt het dan aan??

Als je graag in het KB wilt, kan je daar zelf ook wat voor doen. Een stukje schrijven, een bijdrage leveren aan een van de registers, actief zijn in een van de commissies van de SCARB, zelf mooie foto's maken en die ter beschikking stellen aan de redactie van het KB...noem maar op.
En ik steek direct mijn hand in eigen boezem: op al die vlakken heb ik (tot nu toe) gefaald. Ik heb bijzonder weinig activiteiten ontplooit om een actieve bijdrage aan de club en/of het KB te leveren. Dus eigen schuld, dikke bult dat ik er niet (vaak) in sta!!
En vandaar ook mijn :twisted: -reactie. Als je gepubliceerd wilt worden, moet je zorgen dat je interessant genoeg bent. Je komt per slot van rekening ook niet zomaar in de Prive, Story of Quote. Daar zal je ook wat voor moeten doen.

Het op het forum roepen dat het niet eerlijk is dat altijd dezelfde mensen/Alfa's op foto's te zien zijn is dus wat kort door de bocht. Daar is misschien wel een reden, maar zeker een oorzaak voor. Zoek die op, en zorg er voor dat je om diezelfde reden in het KB komt.
Misschien is het een idee om een "nieuwe leden met hun Alfa" sectie op te nemen. Dan komt iedereen tenminste 1 keer in het KB....of is dat een beetje een linkse gedachte? :lol:

En het forum staat nu eenmaal los van het KB, en een actieve bijdrage op het forum leidt dus niet vanzelf tot meer aandacht in het KB.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 04, 2010 11:05

Zou fijn zij als het bestuur en de mensen uit de organisatie eens wat meer op het forum (absoluut het belangrijkste communicatie-middel van de SCARB) komen en meedoen, zo wordt de reeds eerder genoemde afstand tussen bestuur en leden verkleind. Het bestuur heeft vast wel eens gehoord van social media en kan daar toch niet van verstoken blijven??? dat is zooooo 1992 ;)
Dat zou zeker een goed idee zijn. Bijvoorbeeld in een speciaal forumonderdeel, "SCARB- en forumonderwerpen" of zo.
Het idee is al eens aangekaart maar verworpen om o.a. de volgende redenen:
  • 1. Het Klaverblaadje is en blijft het officiële communicatiekanaal voor het bestuur naar de leden. Elk lid ontvangt het KB, niet ieder lid heeft (of gebruikt) internet.
    2. Een dergelijke rubriek schept verwachtingen: dat vanuit het bestuur binnen zoveel tijd antwoord komt. Je kunt nu al stellen dat die verwachtingen niet gaan worden waargemaakt; niemand uit het bestuur is echt actief op het forum, op een incidentele melding na.
Daarnaast: op de contactpagina staan de gegevens van alle bestuursleden, die staan daar niet voor niets. Bezwaren en klachten uiten, ideeën lanceren, suggesties doen of complimenten maken, per telefoon gaat dat veel efficiënter en sneller. En bovendien is persoonlijk contact zoveel gezelliger.

Wat de selectie van foto's aangaat: we zijn toch een club? Dat houdt in dat elk lid zijn steentje kan bijdragen en foto's kan aanleveren bij de redactie. Bij de selectie zal de focus op kwaliteit liggen, en er zal niet zo zeer worden geturfd wie er hoe vaak op staat. De bedenking mag best uitgesproken worden maar laat het dan ook aan de redactie zelf weten (zie de contactpagina), anders blijft het alleen maar hier hangen.
Wat moet ik me voorstellen bij "al eens", Hans? Is dat redelijk recent of jaren terug? Wat mij namelijk opvalt is het argument dat niet iedereen internet heeft. Dat is denk ik inmiddels behoorlijk achterhaald. En dat niet iedereen het forum leest is uiteraard waar, maar ook niet iedereen leest de bestuursmededelingen in het KB. Op dat front zijn er dus geen verschillen meer. Het verschil dat nog wel bestaat en dat alleen maar groter is geworden naarmate men meer internet is gaan gebruiken, is dat internet een veel efficiëntere en volledigere vorm van communicatie is dan het eenrichtingsverkeer (!) op papier. Hoe kan het bestuur via het KB peilen wat er onder de leden leeft? De alternatieve communicatiemiddelen richting het bestuur (telefoon, email) zijn hoogdrempeliger en bovendien per definitie 1:1. Een breed gedragen idee zal dus geen bijval krijgen en een idee waarover de meningen verdeeld zijn zal geen weerstand ondervinden vanuit de groep.

En dat het bestuur niet op het forum komt.... daar is nu ook nog geen reden voor. :wink:

Met andere woorden, zou het niet tijd kunnen zijn om dit voorstel eens opnieuw tegen het licht te houden?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

ma okt 04, 2010 11:24

Dat was dik een jaar geleden, geloof ik.

Hoog- of laagdrempelig, 'ze' bijten niet hoor ;) En aanspreken op een evenement kan ook, op het Spettacolo is iedereen een beetje te druk, maar Auto Italia Houten en de Nieuwjaarsreceptie zijn bij uitstek geschikt om over ideeën als deze van gedachten te wisselen.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 04, 2010 11:34

Het verschil dat nog wel bestaat en dat alleen maar groter is geworden naarmate men meer internet is gaan gebruiken, is dat internet een veel efficiëntere en volledigere vorm van communicatie is dan het eenrichtingsverkeer (!) op papier. Hoe kan het bestuur via het KB peilen wat er onder de leden leeft? De alternatieve communicatiemiddelen richting het bestuur (telefoon, email) zijn hoogdrempeliger en bovendien per definitie 1:1. Een breed gedragen idee zal dus geen bijval krijgen en een idee waarover de meningen verdeeld zijn zal geen weerstand ondervinden vanuit de groep.
Daar breng je exact onder woorden waarom ik donateur-af ben. Mijn indruk is dat het bestuur deze situatie willens en wetens laat bestaan omdat het dat prettig vindt, terwijl het misschien wel zo is dat de meerderheid van de donateurs dit liever anders zou zien. En omdat het bestuur zich dus (overdreven gesteld) verschult voor de donateurs, komt het daar dan ook niet achter. En zo is de vicieuze cirkel rond...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 04, 2010 12:11

Dat was dik een jaar geleden, geloof ik.

Hoog- of laagdrempelig, 'ze' bijten niet hoor ;) En aanspreken op een evenement kan ook, op het Spettacolo is iedereen een beetje te druk, maar Auto Italia Houten en de Nieuwjaarsreceptie zijn bij uitstek geschikt om over ideeën als deze van gedachten te wisselen.
Het is zeker hoogdrempeliger. Het bewijs daarvoor is (hoe ironisch) het feit dat deze weg bij het bestuur kennelijk nog steeds de voorkeur geniet. Wanneer iedereen die iets te opperen heeft daar namelijk gebruik van zou maken, zou de telefoon niet meer stilstaan door alle ideeën die tientallen keren de revue passeren omdat men van elkaar niet weet dat het al is aangedragen. En als dat zou gebeuren, zou er razendsnel een alternatief worden gezocht.

Bij het aanspreken op evenementen speelt nog steeds het probleem dat het een 1:1 vorm van communicatie is.

Ik kan niet in de hoofden van het bestuur kijken, dus in hoeverre er inderdaad sprake is van "verschuilgedrag" durf ik niet te zeggen. Maar men moet natuurlijk niet verbaast zijn dat deze vermoedens bij de leden gaan leven, want het heeft er zo wel alle schijn van. Om eerlijk te zijn, nog voordat Yuri er wat over zei, begon bij mij die indruk ook al te ontstaan.
Of zo'n indruk nou op waarheid berust of niet is eigenlijk nog niet eens het belangrijkste. Het belangrijkste is, dat de voedingsbodem ervoor verdwijnt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfissimo
Guru
Guru

ma okt 04, 2010 15:01

nog altijd niet binnen :(
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

La macchina
Full Member
Full Member

ma okt 04, 2010 15:14

Zat vandaag in de bus! (en zag zowaar mijn GT J van op Spa Italia :D)
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

0170Spider
Full Member
Full Member

ma okt 04, 2010 15:48

Misschien is het een idee om een "nieuwe leden met hun Alfa" sectie op te nemen. Dan komt iedereen tenminste 1 keer in het KB....of is dat een beetje een linkse gedachte? :lol:
Kijk, dit soort ideeën, daar kunnen we mee verder - als iemand het gaat doen!

Maar dan toch even wat cijfers om gevoel te krijgen bij de "linkse gedachte": We hebben dit jaar (dus t/m september) al meer dan 300 nieuwe donateurs mogen verwelkomen en hebben in totaal meer dan 3500 donateurs. Iedereen een keertje in het Klaverblaadje zetten is dus een redelijk onmogelijke opgave.
Maar als iemand ieder kwartaal een nieuw lid in het zonnetje wil zetten - grijp hier je kans, ik kan zonder moeite elk kwartaal een "vrijwilliger" uit de nieuwe aanmeldingen plukken en voor contact zorgen. De redactie is altijd blij met mensen die dit soort initiatieven ontplooien en een nieuwe rubriek voor hun rekening willen nemen. En als je denkt: dat lijkt me wel wat, maar ik vind het eng om Theo te bellen of mailen - een PB-tje naar mij of een open antwoord op het forum mag ook :wink:
En het forum staat nu eenmaal los van het KB, en een actieve bijdrage op het forum leidt dus niet vanzelf tot meer aandacht in het KB.
Toevallig benadert Keesart6 ook mensen via het forum voor zijn rubriek in het Klaverblaadje. Dus ook als actief forumlid maak je zomaar kans om plotseling in het KB te staan.

Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 04, 2010 16:48

Hier issie binnen, lekker genoten hoor!
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Andretti Molletti

ma okt 04, 2010 16:59

Laag?? ik stel een vraag die mijns inziens gewoon beantwoordt kan worden,
Roel je hebt helemaal gelijk, ik las in één stuk door en sloot af met de twee :twisted: :twisted: waaruit ik de conclusie trok dat er stond schrijf zelf wat!... en dat was geheel fout van mij! :oops: Excuus!!
Je schreef idd open en stelde een vraag meer niet, minder niet en dat moet idd kunnen.
Martijn accepteerde de tik op zijn :twisted: :twisted: dus we zijn er uit ;) (blij zat dat jij ook je fouten kan toegeven!!)
Sorry heren , vooral Roel en weer on topic :arrow:

Andretti Molletti

ma okt 04, 2010 17:03

Het verschil dat nog wel bestaat en dat alleen maar groter is geworden naarmate men meer internet is gaan gebruiken, is dat internet een veel efficiëntere en volledigere vorm van communicatie is dan het eenrichtingsverkeer (!) op papier. Hoe kan het bestuur via het KB peilen wat er onder de leden leeft? De alternatieve communicatiemiddelen richting het bestuur (telefoon, email) zijn hoogdrempeliger en bovendien per definitie 1:1. Een breed gedragen idee zal dus geen bijval krijgen en een idee waarover de meningen verdeeld zijn zal geen weerstand ondervinden vanuit de groep.
Daar breng je exact onder woorden waarom ik donateur-af ben. Mijn indruk is dat het bestuur deze situatie willens en wetens laat bestaan omdat het dat prettig vindt, terwijl het misschien wel zo is dat de meerderheid van de donateurs dit liever anders zou zien. En omdat het bestuur zich dus (overdreven gesteld) verschult voor de donateurs, komt het daar dan ook niet achter. En zo is de vicieuze cirkel rond...
De boodschap mag duidelijk zijn en nu maar hopen dat er eens wat mee gebeurt, ik ben nog donateur maar dat is voor mezelf om mee te kunnen doen aan bepaalde evenementen....niets meer niets minder.
Hoog- of laagdrempelig, 'ze' bijten niet hoor ;) .
:-#

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 04, 2010 17:17

Laag?? ik stel een vraag die mijns inziens gewoon beantwoordt kan worden,
Roel je hebt helemaal gelijk, ik las in één stuk door en sloot af met de twee :twisted: :twisted: waaruit ik de conclusie trok dat er stond schrijf zelf wat!... en dat was geheel fout van mij! :oops: Excuus!!
Je schreef idd open en stelde een vraag meer niet, minder niet en dat moet idd kunnen.
Martijn accepteerde de tik op zijn :twisted: :twisted: dus we zijn er uit ;) (blij zat dat jij ook je fouten kan toegeven!!)
Sorry heren , vooral Roel en weer on topic :arrow:
:thumbs:
Excuus aanvaardt!
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87