Een zelfregulerend forum zonder moderators werkt prima, dan mag je gewoon posten wat je wilt. Heeft het toegevoegde waarde of zou een moderator die toeziet op de content toch toegevoegde waarde hebben?
http://www.saeghuys.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=776
*enig sturing en ingrijpen van moderators draagt in mijn optiek bij aan een ieder zichzelf regulerend forum*
Zoals je wel in je aangegeven link kan lezen klopt je zinspeling niet.
Ik zelf ben niet zo`n guru, duplice of quintuplo, zelfs in het gelinkte forum ben ik maar een junior zaagje.
Maar daarin tegen lees ik wel alles, echt alles.
Dus wat dat aangaat lukt het mij steeds ook om alles te lezen, is het gewoon een kwestie van de juiste knopjes klikken en ook ik heb een sociaal leven.
Een mening heb ik uiteraard ook.
Van mij mag het ook allemaal wat luchtiger en met een knipoog, wat dat aangaat hebben we in het leven al genoeg moetjes.
Over het weghalen heb ik ook mijn vraagtekens, iemand heeft het recht van meningsuiting en die mening mag je in dit land geven, ook op een forum.
Zou het "op de man spelen" zijn? Ach misschien verdiende die dat wel........en misschien ook niet.
Voorkeur zou zijn om te vragen of de post aangepast zou kunnen worden middels pb, en niet klakkeloos te verwijderen, iemand schreef het namelijk en het was zijn mening en dat zou gerespecteerd moeten worden.
Regels, ach, we weten allemaal dat we 120 mogen rijden en toch rijden we harder.
Het is dus ook een beetje rijden met het verkeer mee, soms wat harder en soms wat zachter, dat zou op een forum ook zo moeten zijn.
Hou de richtlijn aan en ga een beetje over het randje en blijf eronder, vanzelf krijg je post van het cbr of via pb als het te erg was.
Ik miste de verhaaltjes van Zaag dus ook ik melde me op het gezellige Saeghuys.
Ook daar lees ik op het gemakje alles en het ene topic leuker dan het andere.
Soms lees ik iets net even boven de regeltjes van fatsoen en soms eronder, moet kunnen toch, het leven is al
genoeg soms.
Word het dan niet eens tijd om hier de deur eens op een kiertje te zetten......
Al is het maar voor een frisse wind die er dan mogelijk gaat waaien
Groetjes,
Marc
En zoals mijn ega schreef, laat de frisse wind maar komen
Dus ook wat mij betreft mag er wat luchtiger en gezelliger gemodereerd worden.
Een discussie gestart en nu 16 pagina`s lang...........ik stel voor reageer en verander.
Groetjes Mariska
En schaken Jack?.........ik ben niet verder gekomen dan 9 jaar geleden een mooi bord te kopen, zoek nog steeds een slachtoffer die het mij wil leren