Melvivio
Full Member
Full Member

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

di okt 30, 2012 20:30

Als je dat doet dan is dat toch juist net het probleem? En komt best vaak voor dat mensen met het hart een auto kopen terwijl ze er net niet het geld voor hebben.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

33carbs
Full Member
Full Member

di okt 30, 2012 20:30

Wat een onzin! Natuurlijk koop je een klassieker met je hart maar ook met je portemonnee. Niet iedereen heeft genoeg geld om alles zomaar te betalen. Hobby kost geld maar het moet wel leuk blijven.
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

di okt 30, 2012 20:35

Hobby kost geld maar het moet wel leuk blijven.
Eens. Maar zoals ik gisteren al schreef: ik ben veel bezorgder over de ziektenkostenpremies. En ziedaar: dat is pas een slagveld. En daar heb je niet de keuze om er mee te stoppen... :evil: Dus het zal vaak niet eens direct de houderschapsbelasting zijn die je hobby de das om doet, maar meer het feit dat de hobby een keuze is en verzekerd zijn niet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di okt 30, 2012 20:42

EUR 20 - EUR 482 per maand las ik net?

Jan Modaal betaalt al EUR 140 per maand, tegen nu EUR 85 (natuurlijk afhankelijk van de gekozen dekking).
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Kyalami
Member
Member

di okt 30, 2012 20:56

Als je dat doet dan is dat toch juist net het probleem? En komt best vaak voor dat mensen met het hart een auto kopen terwijl ze er net niet het geld voor hebben.
Dat is dus dom en moet je niet piepen als het je niet uitkomt. Kopen is 1...onderhouden is wat anders.

Kyalami
Member
Member

di okt 30, 2012 21:00

Wat een onzin! Natuurlijk koop je een klassieker met je hart maar ook met je portemonnee. Niet iedereen heeft genoeg geld om alles zomaar te betalen. Hobby kost geld maar het moet wel leuk blijven.
ook dom dus..als je geen geld heb moet je ook niets iets kopen en er dan achter komen dat je het niet kan betalen.

Geloof mij nu maar...ik heb 30 klassiekers gehad en nooit lopen mieren over de MRB....Hoort er nou eenmaal bij. We weten lang niet hoe goed we het hebben in het land. Maken ons druk om MRB terwijl de regels voor het ontslaan van boven de 45 jaar veel erger zijn..

alfafox
Member
Member

di okt 30, 2012 21:14

KNAC petitie al ondertekent www.knac.nl/petitie/
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 30, 2012 21:15

Maken ons druk om MRB terwijl de regels voor het ontslaan van boven de 45 jaar veel erger zijn..
Ach ja, we zijn nu eenmaal een autoclub hè, die voor een groot deel zijn bestaan te danken heeft aan klassiekers. Ontslagen worden zijn weer ander klaagfora voor. :wink:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di okt 30, 2012 21:21

Een klassieker koop je met je hart niet met je portemonnee.
Heb wel eens geprobeerd om met m'n hart af te reken bij een autohandelaar... die stonk er niet in hoor... het motten toch echt knaken zijn...
Wat een gemiep allemaal weer. Als je hobby afhangt van de MRB dan kan je er beter maar mee stoppen. 1 klein tegenvallertje bij je geliefde klassieker en een jaar MRB is ook weer weg.
Precies... ook...

Er lopen genoeg mensen rond die echt met hart en ziel van hun klassiekertje houden en er zo mee omgaan en best moeite moeten doen om dat te bekostigen... Ik vind vind het nogal grof om te zeggen dat die er dan maar mee moeten stoppen en gaan kantklossen...
ook dom dus..als je geen geld heb moet je ook niets iets kopen en er dan achter komen dat je het niet kan betalen.
Ook weinig subtiel... deze regeling komt nu uit de lucht vallen en was geen thema toen degene die NU al een klassiertje hebben die beslissing namen.

Bovendien, zoals reeds vermeld vind ik dat ons huishouden met slechts 2 personen en 5 voertuigen waar MRB over betaald wordt genoeg bijdraagt op dat gebied. Ik voel weinig behoefte om over meer voertuigen 1.00 € MRB per gereden kilometer te gaan betalen.

Ik heb nog steeds redelijk vertrouwen in de redelijkheid der menschheid en hoewel dit nu in het regeeraccoord staat, betekent het nog niet dat het muurvast staat... er zijn genoeg gevallen in het verleden te bespeuren waarbij zaken uit het regeraccoord niet tot uitvoer zijn gebracht.

Ook reken ik er (misschien tegen beter weten in) een beetje op dat de kern van de zaak aangepakt wordt... en dat zijn die horden "broodrijders", zoals ze vanmiddag genoemd werden, met hun speciaal voor de MRB-vrijstelling geimporteerde diesels die als dagelijkse auto ingezet worden.

Schroef de apk uitstootnorm voor "youngtimer diesels" maar eens flink naar beneden... dan komt 90% er niet meer doorheen. Of verhoog de leeftijdsgrens (ik kan best met 40 jaar of ouder leven). Je kunt vandaag de dag domweg niet meer een 40 jaar oude auto als ECHTE daily gebruiken... te kwetsbaar, staat te vaak stil, te onhandig, te duur etc.

Mogelijkheden genoeg om er enige nuancering in aan te brengen dus.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

AR823
Full Member
Full Member

di okt 30, 2012 21:24

De oldtimerliefhebbers worden onevenredig hard getroffen door de afschaffing van de MRB-vrijstelling.
Vooral diegenen die er meerdere hebben, en daarmee om de beurt eens een ritje maken, moeten dan voor al de auto's volledig gaan betalen !

TEKEN DAAROM ALLEN DE PETITIE OP www.knac.nl !!!!!!!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 30, 2012 21:33

Ik heb nog steeds redelijk vertrouwen in de redelijkheid der menschheid en hoewel dit nu in het regeeraccoord staat, betekent het nog niet dat het muurvast staat... er zijn genoeg gevallen in het verleden te bespeuren waarbij zaken uit het regeraccoord niet tot uitvoer zijn gebracht.

Mogelijkheden genoeg om er enige nuancering in aan te brengen dus.
Daar heb ik in meerdere opzichten ook mijn hoop op gevestigd, want alles op een rijtje zettend word je van de gevolgen van dit verhaal als normale werkende die niet benedenmodaal verdient toch best wel verdrietig en het lijkt me dan ook niet dat dit pakket aan maatregelen onverkort doorgevoerd gaat worden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

di okt 30, 2012 21:41

KNAC petitie al ondertekent www.knac.nl/petitie/
Wow, lees die ronkende namen eens van degenen die reeds getekend hebben, die Ahmed Ali valt een beetje uit de toon (laat die nu net een 8c Monza hebben?)

Ricardo Hagens, P.E. de Haas, jr.volbeda, niels kramer, Marc van Burgel, Gerrit-Jan Molenaar, D. Heemstra, pp wessels, jeroen, w zijlstra, Niels van Leeuwen, Tibor van Lange, Fenna Pel, A.C.J. Blij, M. Muller, Peter van Ast, Antoine Chamuleau, Jelle Baarda, M.W.Hartgring, twan vinders, T Smolders, martin klinkum, Henk Hoekstra, W.V.M. de Groof, R.M. de Bie, M.Westerveld, Daan Baarda, G.M. de Bie, annie rothkrantz, p .kooij, Robert J. Vons, Albert Samseer, s.boomschors, wolfs, W. W. Smit, Broer, RC Schouten, Frans Lewiszong , J.A.F. KERLING, Henk levy, H.H.Eikens, JBL Verkerk, Lizeth Schellekens, vico vd ven, Van Santen, G. Roseboom, Dolf litjens, Roel Otterspeer, Pieter de Laat, Marcel Willems, C.Philipsen, J.E. de Boer, Patrick Baptist, H.F.P. van der Knokke, fedor meens, P.M.Kreetz, Rinaldo meeuwse, Erwin Wijn, D.A. Dijk, J.J.M. van der Lans, N. Meyer, Theo Fokkema, spreen, Dennis Horsman, M Hageman, mons, P.Groenendijk, hingstman, H.Walraven, Richard, jacqueline vinders, G. van der Knokke-van den Berg, Gino Bremmers, Dennis Vergeldt, J.P.C. Smit, Pim van der Heijden, Jan van der Schee, Bas schouten, Hugo de Rijk, Walther Blijleven, ir.W.H.G.J.Dohmen., Guy Rutten, H. Visser, Alex van Beurden, Bortels Tom, M.H.J.B. van Schijndel, Lou Spijker, Pieter Ramakers, Jeroen van Heuven, Bram stukje, Alex van Beurden, Geert Velthuis, R. van Uden, M.poulissen, Anouk Nigg-Neijenhoff, Raymon Gerrist, Rogier, arjen jansma, jaap prins, Sineke de Kuyper, J.Wammes, graad raaijmakers, Paul de Kuyper, Gertjan Bilderbeek, Stefan Oosterhof, Daan Garritsen, pierre rikkers, p.emons, Martijn Nigg, Louis Spaninks, R van Dordrecht, JDK Doornbos, Thijs van Meegen, Daan van der Meulen, Louis Spaninks, Sander, herman e. heuermann, P.J.M. van Susante, Joop Willems, Nicky van den Berg, Paul Bremmers, Jan C. Kraster, W. Pieters, Sophie, R. Mooren, Wim van den Brakel, w van ganswijk, A.B. Baay, Jacobus van den Brakel, J.W. Vlieger, R. Bos, E.M. Veldkamp, George Ramakers, M.H.J.B. van Schijndel, M.M. Heitling, A.P. de Heer, Eli Geefhuizen, rudolph bakker, Robert Welling, Ton Boukens, A. Kroon (Volvo 740), Wouter Kramer, Willem Jager, Rolf Snoeijer, Chris Hesseling, R. Kooi, Robert van den Berg, G. Bosscher, E . Willemsen, D.J van Barneveld, Marcel, Harry Kleinpenning, E.J.G. Geefhuizen, Erik Buitenweg, C. Boerlage, Marc de Vos, Toon Garritsen, Siewert, yvonne verhaag, Jan, M. Smit, Marten Scheepstra, willem vernooy, M van den Bergh, Guido Schenk, E.B. Smit-Termaat, emiel elzerman, W.J.M. Vaneman, Rob Michels, Niels van der Zwart, Luttje, Ahmed Ali, Emiel de Bruin, R. Debije, Monique Scheepstra, F. de Liefde, F.A.Geurten, T.W.Barendregt, Sanne, P van den Bergh, H.H.A. Van Dort, L. van Buiten, Bardo Bruijnaers, Antonie Garritsen, P van de Linde, Nick Vaes, C van Stelten, wiederhold, David Neuteboom, H van den Bor , A. Bisutti, j.Wassenaar, Gert Nijhof, mr.F.M.Philips, Mark Verbeek, Chris Akkermans, John van Oort, J. Arons, W. Monteban, G .J. L Koppert, Floris van der Meijs, J Huijzer, Marko Feith, J. Bos, R.M. Weisbeek, Nancy Beets, H Huyskamp, L Strunk, H. Jansen, Aart Slecht, M Riethoff, ronnie, Remco, Bert Uyterlinde, Martin Hunneman, R. Radevan, A. Vernooy, Duco Ham, rik rolleman, Arthur Hoogesteger, R. van Beek, p rijbroek, Frans Thielen, Atte Roskam, M Vernooij, A. Pronk, siep Kempenaar , PCJ van Toledo, Marc Onrust, Patrick Penders , Coos Kruisenga, bas besseling, Willem Brandenburg, M.IJsseldijk, lisalotte bakker, F Oguz, Eelco Engelaar, B. Schokker, Gert Hendriks, Piet B, P le blanc, Pieter-Otto Stoelinga, Mike Schellekens, alexander Joordens, R. van der Meulen, m.r. reurslag, E. Uittenboogaard, Rob Hartendorp, Daniel Garritsen, Nico Tuk, Robert Kuis, Roger Hoogmans, M.J. ten Klooster, Marcel Hansman, M. Driessen, Erik-Martijn Pool, john scheffers, Ap Matteman, P Miedema, Paul Bodifee, Ilona, P. Wouters, m van de kant, Ap Matteman, Wim Vreugdenhil, E.E. van der Kolff, A. Schellekens, M. Henning, micky, G.H.Mensink, A.J. Grande, Richard Kelly, Evert Leideman, H de Jong, PM Hogervorst, jos heikens, Rob Koffijberg, Evert-Jan Stokking, Hans Wismeijer, Randy Pool, P.G.E. Wolffs, Leo van Loon, Paul van Gestel, Matthijs von Witte, R.A.W.M Wilde, Danny, At Mureau, Annemarie Magr, Derk A. van der Wijk, Hendrickx, Kees Kistemaker, W.P. Bakema, Erica Wismeijer, H.R. Volbeda, maarten bouwkamp, K.F.J.Buijink, Eric van den Bosch, d peters, R. Moulen Janssen, D Cieremans, Bram de Jong, Hans van Schaik, Robert van Koperen, Dirk van Hal, Ron Stultjens, dave mallo, van Herk, Nico Hol, Postma, jha peekel, Gaia Wismeijer, Anthony F. Brokx, c van doorn, M. Wolters, Maaike Meeuwis, J.A.M. de Vooght, Jan Brouwer, Hans Smit, Rob van Dijk, Kevin van der Woning, Peter Nieuwenhuis, henriette meens, Robert Vlug, Yvonne , S. Terpstra, Antoon v.d. Berg, Dijk. D.J.,
etcetera
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Alfa Pilota
Junior Member
Junior Member

di okt 30, 2012 21:53

Tja, nu is het tijd voor de grote organisatie's binnen de autobranche, ANWB, KNAC, Fehac etc. om op te staan en te gaan strijden!
Momenteel Alfaloos

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di okt 30, 2012 22:10

Voorbeeldje dat me net ter oren kwam...

Binnen het kringetje verkeert een liefhebber van WW2 voertuigen... heeft een Dodge Command Car die de landing in Normandie heeft meegemaakt... (U weet wel... de prelude tot wat ons landje weer tot een democratie gemaakt heeft waardoor we nu allemaal fijn mogen stemmen... :evil: )... retegaaf ding... aantal jaren op gezwoegd om het geheel weer rijdend te krijgen... komt een paar keer per jaar buiten... meestal zo begin Mei... maar lekker door de sneeuw rossen is zeer aangenaam...

Mag met een gewicht van 2700 KG en benzineverstokend nu dus 1835 € per jaar gaan aftikken...

Kun je loellen "als je het niet kunt betalen doe je hem maar weg!" maar ik denk dat u zelf ook wel snapt dat dit kosten zijn waar niemand op zit te wachten... schat het zo op rond de 6 € per km...

Zijn er hier liefhebbers om dat tarief te gaan betalen?

Of moet dat stukje erfgoed maar gewoon de pers in?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 30, 2012 22:14

Geloof mij nu maar...ik heb 30 klassiekers gehad en nooit lopen mieren over de MRB....Hoort er nou eenmaal bij. We weten lang niet hoe goed we het hebben in het land. Maken ons druk om MRB terwijl de regels voor het ontslaan van boven de 45 jaar veel erger zijn..
Vriend van mij heeft zo een 8 tal klassiekers, gewoon omdat hij auogek is en geen auto weg wil doen. Met elke auto wordt gewoon gereden, afwisseling is immers leuk. Onderhoud doet hij allemaal zelf. leuke hobby dus.

Nu moet hij straks ineens MRB gaan betalen voor al die auto's, en dat is niet iets waar men rekening mee heeft gehouden aangezien deze auto's al jaren MRB-vrij zijn. Zijn wagenpark bestaat uit o.a. VW LT oprijwagen van 2000 kg op LPG, Chevrolet Suburban van 2500 kilo op LPG, Audi 100 diesel, audi 80 benzine, golf 1 cabrio, mercedes 280 SE op gas, golf 1 diesel en een Opel Ascona op benzine. Alleen de Suburban is al goed voor iets van 700 euro per kwartaal. :shock:

Betaal jij dit even voor hem elke maand? Dit is een verzameling die in de loop der jaren opgebouwd is en die nu dus straks opgedoekt kan worden, de auto's gaan stallen en schorsen e.d. is niet echt een optie, is ook erg duur. Mag hij zich daar aub gewoon druk over maken? :roll:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”