@Alfavaganza, ik weet het niet precies maar ik weet vooral veel van één kant van het verhaal. De andere kant zien we hier nu ook een beetje doorschemeren. En toch blijf ik er bij dat ik van beide kanten niks heb gehoord wat een ban zou rechtvaardigen. Hoef ik ook niet te horen. Ik probeer mensen hier mee te krijgen met het feit dat de definitieve ban (doodstraf?) niet thuis hoort op dit forum.Je mist mijn punt, namelijk dat we niet weten wat er precies is gebeurd.Ik heb ook niks gezien wat voor een ban zou kunnen zorgen. Kijk op pagina 3 van dit topic, in mijn eerste posting op die pagina staat een link met alle reactie's van AM (nog steeds in de lucht!). Het heeft weinig zin om alles tot op het bot te gaan analyseren. Wie AM kent herkent het schoppen tegen de gevestigde waarden. En? Dus? Er ontstaat inderdaad een bepaalde indruk. Ik heb verder weinig behoefte om dit inhoudelijk dood te discussieren. Maar ik blijf er bij dat het buiten proportie is om iemand met dergelijke bijdragen te bannen. Dit in tegenstelling tot de bewuste pillenboer. Dus ongedaan maken!
@Ravado, zou ook niet consequent zijn, op zich wel mee eens dus.Het is volgens mij respectloos naar beide partijen om de motivatie achter een (tijdelijke) ban openbaar (op dit forum) te maken.
@giardinetta, jammer het forum heeft er meer aan als je blijft.Het Diffie-Hellman probleem gaat van het volgende uit. Twee partijen bedenken allebei een geheim getal, respectievelijk X voor partij 1 en Y. voor partij 2. Vervolgens bedenken ze een grondtal A en verheffen dat tot de macht X respectievelijk Y. Deze uitkomst wordt vervolgens verstuurd naar de andere partij. Dus één partij weet X en AY, en de andere partij weet Y en AX. Beide partijen kunnen nu AXY berekenen, omdat een rekenregel in de wiskunde is, dat je twee machten met elkaar mag vermenigvuldigen, dus: AYX is hetzelfde als AXY, wat ook weer gelijk is aan AXY. Je komt dus aan beide kanten tot dezelfde uitkomst, deze uitkomst is vanzelfsprekend geheim. AX en AY zijn echter openbaar en worden gebruikt zodat de andere partij tot dezelfde uitkomst kan komen.
Maareh ,ik heb net gehoord hoe het zit en zeg de scarb en het forum bij deze op.
Succes
@DinkyBoy, wat je beschrijft maak je dagelijks mee op elke schoolplein en in elke voetbal kleedkamer. Ik lees hier een veel te grote en te vroege inmenging van de moderators in. Als mensen echt de behoefte hebben om elkaar uit te maken voor rotte vis dan denken ze daar de volgende dag meestal al weer anders over. Spring je er zo snel tussen dan krijg jij de ellende over jezelf heen.
Buiten dat is dit een fictief verhaal en bouwt in mijn ogen niet op naar een defintieve ban.