Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 10:17

Zo, protest-mail is verstuurd. :twisted:

Ik weet niet of het wat helpt daar bij de Schijn-Democratie in Den Haag,maar ik heb i.i.g. geprobeerd mijn stem te laten horen. :?

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 12:18

Hoe gaat het straks met 'klassiek' rekeningrijden?? :? :?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 12:53

De mail wordt wel snel gelezen. :shock: Ik heb al een reactie terug mogen ontvangen van de heer Cramer:


L.S!

Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands auto's, en dan met name ook auto's van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto's ook steeds beter werden in de jaren 80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon dat ook deze auto's voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden, zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen.

Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto's ook maar weinig zullen betalen. Voor het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto's de kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel betalen nog eens gaan toenemen.



Vandaar mijn amendement.



Met vriendelijke groet,

Ernst Cramer
Tweedekamerlid voor de ChristenUnie
web: www.ernstcramer.nl

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 13:28

Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden.
Dat is ook nieuw. Van alles wat ik tot nog toe over kilometerheffing heb gelezen zou het om een flat-rate gaan met eventueel extra spitsheffingen. Uitgaande daarvan had ik al bepaald dat ik voor mijn oldtimers met amper 3.000 km al op nagenoeg dezelfde vaste lasten uitkom als een kleine personenwagen. De hobby wordt er niet goedkoper op.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 14:15

@ GTVco:

Nu je toch met hem in contact bent...

Vraag hem eens wat die illustere "gegevens vanuit de sector" precies behelzen... wat zijn bronnen zijn...

Vraag hem eens op welke manier de economische impact van hogere onderhouds- en reparatiekosten ingefactord zijn in het hele verhaal of dat daar geheel aan voorbij is gegaan...

Vraag hem eens of omdat er misschien wel een aantal "oldtimers" voor woon-werk verkeer gebruikt wordt, zijn partij dus ALLE eigenaren van dergelijke auto's over 1 kam scheert en of ze plannen het principe van "1 kam" ook op andere zaken des levens van toepassing te laten worden.

Vraag hem eens of "milieu" een factor is in het geheel (die krijgt een vervolg maar dan moeten we eerst een antwoord hebben op de vraag OF het een issue is)

Ben wel benieuwd...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 14:43

@ GTVco:

Nu je toch met hem in contact bent...

Vraag hem eens wat die illustere "gegevens vanuit de sector" precies behelzen... wat zijn bronnen zijn...

Vraag hem eens op welke manier de economische impact van hogere onderhouds- en reparatiekosten ingefactord zijn in het hele verhaal of dat daar geheel aan voorbij is gegaan...

Vraag hem eens of omdat er misschien wel een aantal "oldtimers" voor woon-werk verkeer gebruikt wordt, zijn partij dus ALLE eigenaren van dergelijke auto's over 1 kam scheert en of ze plannen het principe van "1 kam" ook op andere zaken des levens van toepassing te laten worden.

Vraag hem eens of "milieu" een factor is in het geheel (die krijgt een vervolg maar dan moeten we eerst een antwoord hebben op de vraag OF het een issue is)

Ben wel benieuwd...
Is gewoon een standaard antwoordmailtje joh... :twisted:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 14:55

Is gewoon een standaard antwoordmailtje joh... :twisted:
Grtz,fRank
I know... daarom krijgt ie ook de kans om een niet-standaard antwoord te geven op niet-standaard vragen...

Die lullen we nog wel vast... op cijfers (of het ontbreken daarvan...) en op goed gristelijke gronden... :wink:

Als ie nu niet komt met een antwoord... staat ie iig hier te kakken met z'n amendement...

ZEGT HET VOORT! :twisted: :twisted: :twisted:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 15:00

@ GTVco:

Nu je toch met hem in contact bent...

Vraag hem eens wat die illustere "gegevens vanuit de sector" precies behelzen... wat zijn bronnen zijn...

Vraag hem eens op welke manier de economische impact van hogere onderhouds- en reparatiekosten ingefactord zijn in het hele verhaal of dat daar geheel aan voorbij is gegaan...

Vraag hem eens of omdat er misschien wel een aantal "oldtimers" voor woon-werk verkeer gebruikt wordt, zijn partij dus ALLE eigenaren van dergelijke auto's over 1 kam scheert en of ze plannen het principe van "1 kam" ook op andere zaken des levens van toepassing te laten worden.

Vraag hem eens of "milieu" een factor is in het geheel (die krijgt een vervolg maar dan moeten we eerst een antwoord hebben op de vraag OF het een issue is)

Ben wel benieuwd...
Kzal eens verder vragen.Kijken of hij nog meer standaard antwoordmailtjes in zijn repertoire heeft. :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 15:05

Ook al reply terug...

L.S!
Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens
vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands
auto’s, en dan met name ook auto’s van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor
gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto’s ook steeds beter werden in de jaren
80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon
dat ook deze auto’s voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere
weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een
vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde
voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden,
zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen.
Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën
voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit
nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto’s ook maar weinig zullen betalen. Voor
het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto’s de
kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel
betalen nog eens gaan toenemen.


Maw die mens zn mailprogramma staat op 'automatisch die oldtimerzeikerds een stuk flauwekul doorspekt met aannames,halve waarheden en dure woorden terugmailen...'

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 15:26

Ook al reply terug...
Waar heb ik dat eerder gelezen? :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8880
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 23:09

Die lui van de CU zijn niet goed wijs. Zelf willen ze uit alle macht terug naar de jaren 50 als ik op hun standpunten mag afgaan maar als je dan een periodecorrecte auto wilt rijden mag je daar weer het volle pond voor betalen!

Zonder flauwekul: waar halen ze het vandaan dat 25+-auto's voornamelijk voor woon-werkverkeer worden ingezet? Ik mag mezelf met 260 km per dag een überforens noemen maar om nou te zeggen dat ik dagelijks een oldtimer zie rijden, nee...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4767
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 23:14

Ik zelf ben wel zo'n gek die dagelijks in oldtimers rijd. In de zomer de Alfetta, en daarvoor dagelijks in een VW Kever Cabrio en Alfa Spider. (> 100km per dag) En ben hier in de regio ook echt niet de enige die dat doet.
Maar ik denk dat zij vooral doelen op de oldtimers zoals de Mercedes W123/W116/W108, de Volco 120- (Amazon), 140- en 240-serie, Saab 900's, Citroën DS'en etc.
Laatst gewijzigd door Veloce op wo nov 19, 2008 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 23:23

"Afgaande op gegevens uit de sector"...

Zouden wij die gegevens ook mogen kennen? En als er inderdaad een toename is, heeft die A: een significant effect op de verontreiniging (uitgestelde sloop/vervanging meegerekend) en is die B: terug te dringen met de voorgestelde plannen?

Ik heb een vaag vermoeden dat dit hele plan en de discussie er over pure tijdverspilling is. Een vermoeden, want zonder kennis van die gegevens wéét ik niks en kan ik ook nergens voor of tegen zijn.

Ik vraag me af wie "de sector" zijn en hoe er is gemeten.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo nov 19, 2008 23:26

Bovendien, als je hun eigen argumenten volgt is de enige logische maatregel om de leeftijd van 25 jaar te verhogen naar 30 of 35 jaar, niet om het stop te zetten.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

do nov 20, 2008 08:20

Als het summum van slim rijden geldt tegenwoordig de klassieker op LPG. Maar rijdt het wel zo goedkoop? Rij je voor niks? Kan iemand uit een nieuwe Honda gelukkig worden met een klassieker op LPG?
Een DS is een prachtmachine maar aan de andere kant kan zelfs een Citrofiel niet verhullen dat de techniek uit de jaren vijftig dateert. Iedere berijder moet een hoop door de vingers zien. Daarom is het rijden weggelegd voor liefhebbers en van geldbesparing is niet echt sprake. Je moet er van houden....het aandeel klassieke auto's dat jaarlijks 30.000km p/j rijden is te verwaarlozen.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”