Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

RE: Opzeggen

vr dec 25, 2009 11:46

Waar haal je een opzegtermijn van een jaar vandaan?
Als je even de moeite had genomen om hier http://www.alfaclub.nl/lidmaatschap.php te kijken dan had je kunnen lezen dat je uiterlijk 1 december op had moeten zeggen om niet nog een jaar lid te zijn. Dat lijkt mij zeer redelijk.
Dat gezeik over de rechtsvorm vind ik nou echt moeilijk doen. Als je daar moeite mee hebt moet je je dat maar bedenken voor je besluit om lid danwel donateur te worden.
De topic starter, die overigens niet moeilijk doet, had zelf ook de moeite kunnen nemen om dit even op de homepage op te zoeken, had weer een zinloos topic gescheeld.

Overigens is mijn opmerking 'een missie maken van moeilijk doen' meer bedoeld als opmerking in algemene zin.
Op diverse fora (niet alleen hier en niet alleen Alfa gerelateerd) zie je steeds een aantal mensen in topics opduiken waar ze de kans zien om te schoppen tegen organisatoren, besturen en medewerkers/vrijwilligers van clubs en verenigingen en fora.
Er worden ongetwijffeld fouten gemaakt en mensen slaan de plank ooit mis, maar het blijft gewoon mensen werk.

Verder wil ik er eigenlijk geen woorden aan vuil maken, zo krijgt het zoveelste zeiktopic weer veel te veel aandacht.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 25, 2009 11:58

Per 1 december, dat bedoelde ik eigenlijk.

Jammer dat je een topic als zeiktopic afdoet terwijl er geen kwaad woord over SCARB is gevallen.

edit: ik herken trouwens wel de trend van het schoppen tegen alle soorten van autoriteit e.d. en ik ben het met je eens dat dat jammer is. Alleen is dat hier volgens mij helemaal niet aan de orde.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 25, 2009 12:25

Oke, toch nog even een reactie dan :wink:

Je hebt gelijk dat er geen kwaad woord over de SCARB is gevallen.
Misschien dat ik de zaken wat te hard stel of verkeerd heb begrepen, maar de hele verhandeling over de rechtspersoon en of de SCARB wel of geen zaak heeft als je besluit om je niet gewoon netjes af te melden vind ik echt gezeik en onnodige moeilijkdoenerij.
Je bent lid of donateur van een club, vereniging of stichting om jezelf te vermaken en gebruik te maken van de faciliteiten die geboden worden. Mocht je gedurende je lidmaatschap vragen hebben over de regelementen of prcedures dan kun je die toch gewoon stellen aan het secretariaat of het bestuur?
Op deze manier lijkt het er m.i. op dat er van het door Gold gestarte topic gebruik is gemaakt om een bepaalde onvrede naar buiten te gooien. Het staat inderdaad allemaal netjes omschreven, maar ik krijg er een beetje een bijsmaak van. Al wel aan mij liggen.

Verder 'no offence'.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

GT 75V6
Guru
Guru

vr dec 25, 2009 12:46

Ik zie niet in wat er mis is met een inhoudelijk relevant topic, waarin geen kwaad woord is gevallen. Ik beschouw de reactie van Rockcity dan ook als ongepast, maar dat terzijde.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”