Nee, ik gooi pertinent geen merken als Wanli, Roadstone, noem ze maar op ,onder mijn auto.Ziedaar de uitdaging: is het oordeel van iemand die zichzelf deskundig noemt betrouwbaarder dan het oordeel van iemand die het product daadwerkelijk gebruikt? Een test bestaat uit meer dan alleen het eindoordeel dat heel goed mogelijk een compleet andere weging hanteert dan dat jijzelf als belangrijk beschouwt.Reifentest.com is een site waar partikulieren hun ervaringen kunnen delen met de rest van de wereld. Dit zijn dus zeer subjectieve resultaten aangezien elk persoon eigenschappen van een band anders interpreteert .
Op het punt van prijs-kwaliteit kan een band van 1 Euro heel goed scoren, maar zou jij die dan onder je auto durven hangen?
tyretest.com. Waar toevallig de Good-Year bovenaan staat.Reifentest is inderdaad de feedback van delticom. Dat is een super-subjectieve site en ik zou die ook zeker niet gebruiken om m'n aankoop op te baseren. Er zijn diverse andere namen en licht gewijzigde sites, allemaal van delticom, die uit dezelfde database gegevens oplepelen.
Dat ga in vanavond even lekker bestuderen.Hieronder een link naar map op mijn skydrive van hotmail, naar het "grote serieuse bandendruk en aslasten-spel", van waaruit je verder kunt navigeren naar meer mappen en ook het artikel "tire-pressure at reduced loads" wat ik net aanhaalde.
http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live ... ndruk-spel
Als je daarmee speelt , zal blijken dat de druk zelfs enkele tienden veilig lager kan , om zo meer grip te krijgen.
Mogelijk geven daarom tegenwoordig winterbanden veel meer grip dan zomerbanden, omdat die minder grip verliezen bij hogere druk, dan zomerbanden.
Voor mij wel. Want als leek moet ik toch ergens mijn keuze van laten afhangen.Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.
Zegt helemaal niets , betekent daarom helemaal niets . Is er bij jou geen tussen in ? De Good-Year word bij Autovisie, ADAC en door particulieren goed getest. Wat is jouw redenatie dat zo'n band dan niet goed hoeft te zijn?Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.
Geloof me . Een Wanli, Milestone,Maxxis e.d. zullen niet bovenaan zo'n lijstje staan. Iedereen let op z'n centen maar niet iedereen zal daardoor de zelfde keuze maken. De een kiest uit de bovenste 3 uit de test en dan de goedkoopste, de ander zakt nog een beetje en kiest tussen de nrs. 5,6 en 7 .Voor mij wel. Want als leek moet ik toch ergens mijn keuze van laten afhangen.Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.
Ik zoek naar de meeste punten voor de laagste prijs + als het even kan een lekker merk.
Mijn favorieten merken:
- Pirelli
- Kumho
- Michelin
Het is mij dan om het even of zo'n band nummer 1 of 3 is. Als de band maar niet onderaan het lijstje bungelt.
Hopelijk zijn de lijsten van autobandenmarkt, reifentest .e.d niet gebaseerd op "wie het meest betaalt, staat bovenaan".
Als een minder sexy merk als Wanli of Linglong bij de winterbanden toch hoog scoort en goedkoop zijn, dan ben ik geneigd om deze aan te schaffen.
Je rijdt er tenslotte maar een paar maanden mee.
Volgens mij heb ik verleden jaar op deze wijze een set Nankan's aangeschaft.
Dit is toch niet slecht?Geloof me . Een Wanli, Milestone,Maxxis e.d. zullen niet bovenaan zo'n lijstje staan. Iedereen let op z'n centen maar niet iedereen zal daardoor de zelfde keuze maken. De een kiest uit de bovenste 3 uit de test en dan de goedkoopste, de ander zakt nog een beetje en kiest tussen de nrs. 5,6 en 7 .