Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 07:42

Ik vreesch van wel ja.... De beste foto ooit... ;-)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

do nov 29, 2012 08:05

Ik ben zelf liefhebber geworden van de 75... maar voel me niet op m'n genetalien getrapt als het gewoon als een oude auto gezien wordt en besef ook dat het geen klassieker is... en die 75 wordt nog wel meer vertroeteld dan menig klassieker...
De huidige 'klassiekers' zijn ooit ook gewone oude auto's geweest. Waarom stopt dat proces nu dan en blijven auto's zoals de 75 gewoon een 'oude auto'?
Voor mij is het een klassieker, die een duidelijke mijlpaal van Alfa vertegenwoordigt.
Een klassieker wordt iets niet omdat er toevallig chromen bumpertjes op zitten. Van een Guilia zijn er meer gemaakt dan een 75, maar dat noemt men dan ineens wel een klassieker...
Conclusie: Wanneer iets een klassieker is, is een kwestie van persoonlijke smaak of keuze.
Zo lang er geen duidelijke definitie wordt gedefinieerd is alle discussie zinloos.
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
marco-75
Full Member
Full Member
Berichten: 418
Lid geworden op: do okt 25, 2007 15:21
Locatie: Stiens

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 08:12

Mooie woorden 8)
Saluti Marco Koster

BMW E91


Alfa's gehad,

Alfa GTV6
Alfa Spider
Alfa 75 3.0 V6 2x
Alfa 164 2.0
Alfa 155 2x 1.8 WB
Alfa 155 2.5 TD WB
Alfa 155 2.5 V6 WB
Alfa 156 1.8 SW
Alfa 166 2.0

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

do nov 29, 2012 09:22

Zo lang er geen duidelijke definitie wordt gedefinieerd is alle discussie zinloos.
Die definitie is er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren...

Heb je wel eens een 75 met een klassiekerkenteken gezien?

Waarom hangt "men" zo aan die benaming? Status?

Oudere "oude auto's" moeten met alle macht klassiekers worden... de wat jongere "oude auto's" moeten youngtimers worden... en er zijn hier op het forum al gewone "oude auto's" aangeprezen als "toekomstige youngtimer".... :roll:

De echte liefhebber kan dat toch niks bommen? Tenzij het om een belastingvoordeeltje gaat maar dan vrees ik toch echt dat de belastingdienst het argument "ja maar ik vind dat ik zelf bepaal of mijn auto een klassieker is dus is de mijne bij deze MRB-vrij!" niet echt accepteert... :wink:

Dus.. de perceptie van de eigenaar kun je zonder meer wegstrepen als argument.

Maar ik durf de uitdaging wel aan hoor... trekken we een knappe Sjuul uit het rek (NIET vermeanificeerd!), pakken we er een knappe (eveneens NIET vermeanificeerde!) 75 bij... gaan op een willekeurig plein in een willekeurig stad(je) in Nederland staan en ondervragen het toevallig passeerend publiek om HUN perceptie over welke van de twee zij zien als "klassieker"... en dan mogen ze zelfs voor beide auto's tegelijk kiezen... ik heb wel een vaag vermoeden over de uitkomst... :wink:
Laatst gewijzigd door Zaagauto op do nov 29, 2012 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

do nov 29, 2012 09:50

Zo lang er geen duidelijke definitie wordt gedefinieerd is alle discussie zinloos.
Die definitie is er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren...

Heb je wel eens een 75 met een klassiekerkenteken gezien?

Waarom hangt "men" zo aan die benaming? Status?

Oudere "oude auto's" moeten met alle macht klassiekers worden... de wat jongere "oude auto's" moeten youngtimers worden... en er zijn hier op het forum al auto's aangeprezen als "toekomstige youngtimer".... :roll:

De echte liefhebber kan dat toch niks bommen? Tenzij het om een belastingvoordeeltje gaat :wink:
Even obectief:
Ik haal uit dit artikel iig niet dat de definitie "klassieker" bestaat en dan ook nog is gekoppeld aan het kenteken. Ik haal er wel uit dat voertuigen met een eerste toelating voor een bepaalde datum recht hebben op een historisch kenteken(of wat daar voor door mag gaan, het zijn nooit gebruikte reeksen, dus is er als je echt wil zeuren weinig historisch aan volgens mij). In de loop der jaren is deze groep wel ge-klassiekerificeerd, maar dat is een bijeffect, zoals de waarde stijging van MRB vrije voertuigen.

Dat betekend dat bijvoorbeeld de Lancia rally 037 waar er maar 200 van gemaakt zijn ook nooit een oldtimer zal worden, om maar een exoot te noemen.

Even subjectief: Als je als Liefhebber kiest voor het karretje, kies je ook voor de kosten. MRB of niet.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 10:05

In die kentekening is een duidelijke grens gesteld (31 December 1977), is de wagen toegelaten na die datum ziet de RDW hem niet als klassieker.

De 037 is zonder meer een exoot en gezien de prijsstelling heel duidelijk een liefhebberswagen maar neem hem mee (een stradale, een rally uitvoering is te mean om objectief beoordeeld te kunnen worden) in de publieksondervraging die ik net nog toegevoegd had en ik denk dat "De Nederlander" hem niet als klassieker ziet... wel als echte sportwagen.

Het is wel grappig dat deze discussie eigenlijk alleen maar in Nederland woedt en dan haal ik het eerder al aangehaalde gebeuren over de glijdende schaal der MRB-vrijstelling er weer bij... het lijkt me dat daar de oorzaak ligt... het heeft een sentiment geschapen waardoor een auto door het bereiken van een bepaalde leeftijd opeens een "klassieker" wordt... en daar aan gekoppeld een aantal financiele voordeeltjes krijgt.

Wederom een herhaling: toen we onze 75 kochten (bj 1987) zou die volgens de toen-geldende MRB-regeling never nooit niet belastingvrij worden. Daarna kwam de huidige glijdende schaal en zou ie per 2013 belastingvrij worden... mooi meegenomen want we hadden erop gerekend voor die auto tot in lengte van jaren MRB te moeten betalen... Nu gaat die regeling dus op de schop en wachten we af hoe het verloopt... maar het kan me nog steeds niet bommen of het nou een klassieker is, een youngtimer, een wanna-be klassieker of toekomstige youngtimer... we hebben die auto gekocht omdat we een 75 wilden... niet omdat het zo nodig een klassieker moet worden... en het kan me ook niet bommen wat de buren of een 8C 2900B eigenaar ervan vindt... dit exemplaar is onze liefhebbersauto
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 10:51

Volgens mij vergeet het gros van dagelijks oude auto rijdend NL, voor het gemak dat de oldtimer regeling is ingevoerd om het erfgoed aan klassieke auto’s in Nederland in stand te houden.
Niet om goedkoop dagelijks vervoer te hebben, daar mag van mij gewoon wat aan gedaan worden. En dan moeten ze niet zitten mekkeren wanneer deze groep in zn geldbuideltje wordt gepakt.
Het is door een niet goed opgesteld regeltje/definitie, voor deze groep mogelijk om legaal belasting te ontduiken.
Zo is het ook geweest bij grijs kenteken, een regeling voor ondernemers om de zakelijk te gebruiken (zware) bedrijfsauto's wat goedkoper op de weg te zetten (stimulans voor de ondernemers).
Niet voor particulieren om goedkoop een dikke 4*4 te kunnen rijden, teveel misbruik van die regeling heeft ook tot een verscherpte reggeling geleid.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

do nov 29, 2012 11:01

.
Zo is het ook geweest bij grijs kenteken, een regeling voor ondernemers om de zakelijk te gebruiken (zware) bedrijfsauto's wat goedkoper op de weg te zetten (stimulans voor de ondernemers).
Niet voor particulieren om goedkoop een dikke 4*4 te kunnen rijden, teveel misbruik van die regeling heeft ook tot een verscherpte reggeling geleid.

En na die verscherpte regeling, is er een run gekomen op belastingvrije diesel en lpg sloepen, waaronder de eerdere genoemde Merc's maar ook de grote volvo station's op LPG zoals de 740 station e.d.

PS:
Ikzelf vind de 164 ook een toekomstige "klassieker" , wel of geen €184 mrb per kwartaal...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 11:49

Ik snap nog steeds geen r**t van het gegeven dat er een klassieker definitie is op basis van blauw/geel kenteken blijkbaar. :oops:

De overgang van blauw naar geel (31 dec. '77) heeft toch niks met de oldtimer/klassieker (ik weet nog steeds niet wat dat is) status te maken? Ze zijn op die datum gewoon overgegaan op een ander systeem en op een andere letter-cijfer volgorde.
Het mogen voeren van blauwe platen, ook op importertjes is toch louter datum geïndiceerd en met terug werkende kracht ergens medio 2010 ingevoerd bij wijze van "we zijn wel lief bij het RDW"? Volgens mij is er juist door die actie een scheiding ontstaan, die dan meer op toevalligheid berust dan op gegeven.

Trouwens, los van de belasting gevolgen, ik vind dat productie auto's per definitie geen oldtimer-status hoeven te krijgen (tenzij hun geregistreerd aantal zo minimaal is (geworden) dat ze als enige nog representatief zijn voor hun "era"). Een klassieker status zou dus wel kunnen, maar dat is meer de emotionele term van de liefhebbers lijkt me.



@zaagmans, ik had je aanvulling idd niet gelezen, onze posts kruisten elkaar. Ik vind het een geinig id, maar dan moeten we wel de kentekenplaten eraf halen. :lol: en de maximale leeftijd van de "keurmeesters" op 25 jaar zetten.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 12:43

KlassiekerUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie.

Het gebruik van de term klassieker kan een subjectief waardeoordeel vormen, wat voor de één een klassieker is, is voor iemand anders een nieuwe ervaring of productkwaliteit. In andere domeinen is een klassieker wèl een vastomlijnd begrip. Het werk hoeft niet per se uit een oudere tijd te komen om als "klassieker" bestempeld te worden, men kan ook spreken van een "moderne klassieker".

Een klassieker of oldtimer is de gangbare benaming voor oude auto's en motorfietsen. Diverse landen hebben een officiële definitie om een voertuig oldtimer te mogen noemen; hoewel in bepaalde domeinen het begrip klassieker uitgebreid kan worden naar specifieke noemenswaardige en bekende technische hoogstandjes en/of bijzonder goede ontwerpen. Ook een vrij nieuwe motorfiets wordt door de fabrikant wel eens als klassieker aangeduid voor marketingdoeleinden.

Een oldtimer is een klassiek voertuig waarvan het model al lange tijd niet meer gefabriceerd wordt. Bij een auto spreekt men doorgaans van oldtimer als deze periode meer dan 25 jaar is. Voor andere voertuigen, zoals een bromfiets of een motorfiets rekent men een periode van meer dan 30 jaar.

Speciale regelingenVoor dit soort voertuigen gelden speciale regelingen, zoals vrijstelling van motorrijtuigenbelasting, vrijstelling van technische keuring en aparte goedkopere oldtimer-verzekeringen.

[bewerken] NederlandIn Nederland geldt belastingvrijstelling voor voertuigen die ouder zijn dan 30 jaar, behalve voor de brandstoftoeslag (voor auto's die op LPG of diesel rijden). Tot 1 januari 2012 gold een volledige belastingvrijstelling als het voertuig ouder was dan 25 jaar, deze regeling blijft gelden voor voertuigen tot en met een datum van eerste afgifte kenteken van 31 december 1986. Het kabinet Rutte II heeft aangekondigd de belastingvrijstelling in 2014 geheel te laten vervallen.

De APK voor voertuigen ouder dan 30 jaar hoeft slechts eens in de 2 jaar plaats te vinden, de keuringsplicht van voertuigen met een ingebruikstelling voor 1960 is geheel vervallen.

LevensduurAuto's hebben een steeds langere levensduur. In 2006 werden in Nederland 226.000 auto's naar de sloop gebracht, dat is circa 3% van het totaal. Daarvan was 45% ouder dan 16 jaar. Het aandeel van 16+ zal naar verwachting verder groeien doordat de carrosserie en techniek van auto's steeds duurzamer wordt.

Overigens is de export van gebruikte auto's nog groter: in 2006 verdwenen er 267.000 auto's naar het buitenland, waarvan de helft naar Oost-Europa.

bron: wikipedia.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 13:21

@Wim V8: juist ja, die had ik ook gelezen en op basis daarvan mijn schrijfelarijtjes gepost, ik snap het dus wel blijkbaar :? als is het cultuurhistorisch en sociologisch wel wat complex.

Volgens mij is het probleem dat de toekomst bepaalt wat het te behouden erfgoed is en wat niet, die discussie ken ik maar al te goed uit mijn eigen vakgebied!!
Het probleem is echter dat de wetgevende macht nu iets wil doen aan (oneigenlijk) gebruik en daar wringt hem de schoen v.s. behouden van erfgoed of wat daar na diverse aanpassingen, verbouwingen en modificaties voor door gaat. Ook die discussie ken ik uit mijn vak, zij het dat daar de wetgever iets minder prominent vooraan staat maar "de markt" en vooral de musea die discussie leiden.

Ik heb er dus in deze wel een gedachte erover, maar minder een "zo moet het want zo is het" mening, daar is geschiedenis en vooral haar interpretatie te veelzijdig voor.
Bijgevolg, definities moeten elke zoveel jaar worden bijgesteld.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 14:30

Wikipedia is ook maar de rijmelarei van degene die de moeite neemt om z'n eigen gedachten neer te pennen... (denk aan ons aller Prinses Mabel toen ze nog gewoon nachtjes doorbracht op een bootje en gewoon Wisse Smit heette...) :lol: :lol: :lol:

Kan me er wel vinden in dat een klassieker een ander tijdsbeeld moet representeren en dat dat gevoelens van nostalgie oproept. "Tijdsbeeld / Tijdsgeest" is tenslotte ook vaak een gehanteerd criterium bij "kunst", dat moet een tijdsgeest weergeven (en nog een aantal andere zaken).

Als "mijlpaal voor een fabrikant" het criterium zou zijn, dan was dit een instant klassieker (terwijl ik ECHT niet kan bedenken waarom dit ooit een klassieker zou worden...):
Afbeelding
wikipedia.org
Van bovenstaand karretje was er notabene toen ie uitkwam al bekend dat het een mijlpaal was... bij de 75 is dat pas achteraf gebleken zo te zijn omdat het de laatste RWD Alfa was etc etc etc. Dan heeft de Sud meer recht op de term "mijlpaal" dan de 75.

Die grens van 31 December 1977 is trouwens niet zo'n hele gekke hoor.. en minder arbitrair dan ie lijkt. Het feit dat als de erste toelating voor die datum ligt, je een speciaal "tijdsorigineellijkend kenteken" kunt krijgen en blauwe platen mag voeren zegt op zich natuurlijk ook wel wat (maar is niets meer of minder dan een kadootje voor de eigenaren van zo'n automobiel).

Als je het in die tijd ziet, ligt daar ook wel een kentering in de automobielbouw; de plastieken bumper kwam om de hoek kijken, styling veranderde dramatisch, meer en meer hatchbacks, de GTI kwam om de hoek kijken, de laatste Fusi kwam uit, Alfa Romeo had haar Museo net goed op orde om het verleden te koesteren en noem maar op... het was de vooravond van de "nieuwe tijd" (die voor mijn gevoel nog steeds voortduurt), of afsluiting van het vorige tijdperk zo u wilt, dus zo heel erg gek zou het niet zijn om meer zaken aan die datum te hangen.

@ Matteo: platen eraf, deal, <25 jaar deal maar dan wel of / of... en plakken we er voor de grap ook het raadseltje aan vast dat men moet raden uit welk jaar de auto's komen. Denk dat de Giulia dan gemiddeld ouder geschat wordt dan ie is en de 75 juist jonger dan ie is.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 17:00

Ja ho even...

Als we het aan commissies moeten gaan overlaten of een bepaald model auto een klassieker is, dan kan je die status al laten gelden voor auto's die nu nog op de band staan. En wat moet dan de klassiekerstatus bepalen? Dat "iedereen" het model geweldig vindt of dat een of andere VIP er ooit in gereden heeft? Persoonlijk vind ik dan toch zeker de Giulietta 116 wel de klassiekerstatus verdienen, aangezien deze auto voor altijd heeft veranderd hoe een kind een auto tekent. Zelfs de Prius (kuch) lijkt rechtstreeks voort te borduren op dit ontwerp.

Om het al dan niet klassieker zijn nu af te laten hangen van een lukraak gekozen datum waarop de kleur van de kentekenplaten veranderde is natuurlijk waanzin. Waarom dan niet in de overgang van "zwart" naar blauwe platen? Of van de provincie-kentekens naar de "AB-00-00" serie? Hebben we het nou over geschiedenis of is ambtelijk geneuzel nu echt het enige in de wereld?

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 19:29

Juist ja, uit vorentgaande blijkt maar weer dat een overheidsorgaan welke als Harkerij is ingericht niet geëquipeerd is om te bepalen wat wel en wat geen oldtimer is en zeker niet middels de tot nu toe gebruikte methodieken van "eerste registratie".

Vanuit historisch standpunt is idd een Pruis mogelijk eerder een klassieker, als de toekomst uitwijst dat het ding revolutionair is gebleken, dan een GTA replika, die ook (Earl) van plastic aan alkaar hangt en met historie (nog) niets van doen heeft. De historie van dat karretje begint op het moment dat hij na de nodige investeringen door de APK gaat en de weg op mag.

Sociologie is ook een ding waarom we steeds vastlopen in deze discussie. Voorbeeld: Iedere generatie (laten we zeggen 0) is gewoon met de objecten in zijn of haar omgeving. De generatie die op dat zelfde moment opgroeit (generatie 1) verwondert zich over de nieuwe zaken waarmee de oudere generatie (0) wordt geconfronteerd. De generatie daarna (3) sloopt en vindt het niks en een of twee generaties daarna (4, 5 of 6) ziet men de cultuurhistorische waarde van dingen vanuit de sociologie (bewust of onbewust) die dan een vast omlijnt geheel is geworden. Hangt wel een beetje af trouwens waar het om gaat: Auto's is heel dicht bij; zonen kopen de auto van "papa" terug, bij gebouwen en meubelen loopt het verder uit de pas. Mij lijkt het interessant om te weten of er een grafiek te maken is van de gemiddelde leeftijd van 105- rijders, 116-rijders of 33 en 75 rijders of alles daarna.

Het bepalen of een auto een klassieker status heeft is een l*l-discussie, zeker in dit (MRB) kader, het gaat erom hoe de gebruiker betaald en de niet gebruiker niet, volgens mij was dat de oorsprong van deze (overigens zeer zinvolle) discussie.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

do nov 29, 2012 20:53

Ik hou me maar weer afzijdig van deze discussie want er wordt alelen maar gediscussieerd over standpunten en niet over belangen (of meer in jip-en-janneketaal: welles-nietes :cry: ).
Ik heb niks gezegd over eventueel MRB betalen, maar dat wordt er wel bijgehaald.
De datum 1977 is ook tzt arbitrair gekozen en dat had net zo goed 1986 kunnen zijn.
MIJ maakt wel of niet MRB betalen niks uit, mijn 75 blijft voor mij een klassieker.
Veel auto's met chromen bumpertjes die 'men' klassieker noemt vind ik gewoon oude auto's en doen me niks.
Ik heb wel een oplossing voor het probleem: gewoon de hele definitie klassieker afschaffen.

Overigens komt de 75 (enkele uitvoeringen) tegenwoordig wel voor in de Klassiekergids. Die neemt dus kennelijk nu ook 'oude auto's' op.

Discussieer ze verder.
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”