Nog meer plannenmakerij van de staatssecretaris.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... imers.html
Met dank aan al die geïmporteerde stinkende Mercedessen 200D .......
Die kwartaalregeling is er dan dus niet... Dus schorsingskosten + € 100,- is alles. Valt dan best nog wel mee toch?Nadeel is dat je naast de 30 dagen dienst ook je voertuig moet schorsen dus die jaarlijkse kosten bijelkaar op moet tellen. Ofwel 30 dagen kost 130,00 en de kwartregeling ca. 300,00 per jaar, dus wat scheelt het.
Links of rechtom en wat er ook gaat komen, geld kosten gaat het je sowieso. Ik denk dat ik met de beide oldtimertjes maar in Duitsland hier net over de grens ga toeren en volledig schors
Lid worden van de duitse alfaclub jawohl...
Zo dachten veel fanatieke NL nurburgring rijders geld uit te kunnen sparen, auto stallen in de buurt van de ring en schorsen.Nee niet uitvoeren, ik woon vast aan de grens dus kan over privé weg zo duitsland inrijden. Verzekeringstechnisch maakt dit niets uit, hij is gewoon verzekerd zolang je maar APK hebt, ook geschorst voor belasting blijft hij verzekerd aldus de Univé. Voor de duitse weg hoef ik geen nederlandse wegenbelasting te betalen, dus noem het de mazen van de wet: legaal.
Wel dus heb ik zwart op wit voor Univé oldtimerverzekering, niet aangemeld betekent geen belasting betaald: wel voldaan aan alle verzekeringsplicht die schort ik nooit op kan ook niet trouwens. Zo mag je ook heen en weer riijen naar de APK in geschorste toestand volgens de verzekering. En dat laatste is ook de uitzondering wettelijk op belasting gebied trouwens. Ook kan een verzekeringsmij. vanwege privacy wetgeving mijn belastinggedrag niet eens opvragen al zou men dat willen.Ik ben bang dat je daar bij schade niet helemaal gelijk gaat krijgen... Als jij met NL kenteken, niet aangemeld in NL, toch schade rijdt in het buitenland geloof ik niet dat de verzekering dan zegt: "maakt niet uit joh, wij betalen wel..."
Nu nog wel, bij invoering van gewijzigde regelgeving is er een verhoging hiervan te verwachten, vandaar al meegeteld.Schorsen van een oldtimer kost trouwens € 24,-.. Dus geen 30-50 euro
Zo'n geval heeft een bekende van me aangevochten en ook gewonnen. Men zal het proberen, maar men kan dit niet aan een Europeese of NL-wetgeving koppelen. Men moet aldus het kantongerecht met bewijs komen dat het geschorste voertuig aan een nederlandse openbareweg heeft deelgenomen, voor beboeting overtreding: belasting-plicht.Zo dachten veel fanatieke NL nurburgring rijders geld uit te kunnen sparen, auto stallen in de buurt van de ring en schorsen.
Echter er zijn wat mensen gepakt. ... ook in D, ik weet is grijs gebied, maar de be-argumentering was openbare weg is openbare weg. En ergens moet je wegenbelasting betalen in Europa.
De mannen zijn waarschijnlijk op de nurburgring gefotografeerd met hun geschorste auto.
En stel je wordt geflitst in germanie... dan komt er vanzelf een aanvraag bij de rdw voor je gegevens om je te kunnen bekeuren.
Klopt helemaal. Bedoelde alleen aan te geven dat er andere zaken zijn die naar verhouding nog veel harder aangepakt worden. Het feit is er gewoon dat er ondertussen een grote groep oldtimers rondrijdt waar dagelijks (veel) km's mee gemaakt worden en wat dus niets meer met cultureel of klassiekers te maken heeft en waar dus wel enigszins een regelgeving voor moet/mag komen. Hoe zuur dat evt ook is voor de echte liefhebbers van oude auto's.Ik snap je bezorgdheid, Bas, maar dat is niet het onderwerp van dit topic