Pagina 39 van 82

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 13:59
door Giovanni-24V
Daarom: als dat in je persoonlijke geval beter uitpakt :D

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

Geplaatst: do apr 25, 2013 14:03
door yuri 75 V6
nou, misschien beginnen met (dus terecht, zijn we dat dan eens ??) gesputter van mensen (forum of daarbuiten) niet meer als "gejank" te bestempelen ?? :wink:
We zijn het in de basis wel eens den k ik :lol: Maar wat mij echt in het verkeerde keelgat schiet is de toon waarop een aantal mensen zijn beklag doet. Alsof ze een gruwelijk onrecht wordt aangedaan. Dat bedoel ik met 'gejank': het is een verhoudingsgewijs vrij klein onrecht. Deal with it. 8)

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 14:22
door GTV42.0
Hoor ik ook van meerdere kennisen van mij. Een zeer goede vriend van mij komt ook overal in de wereld voor zijn werk. Hij woont zelf al 2 jaar in China en geeft ook aan dat het hier allemaal wel aardig goed is geregeld.

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 14:28
door Tazio Novante
Er wordt ook wel onrecht aangedaan. Iemand die naast zijn dagelijkse auto een '83 spider in de garage heeft staan en daar zomers mee gaat rijden zal geen moment wakker liggen van die € 120. Maar dezelfde persoon die ipv die spider een Range Rover uit hetzelfde jaar op LPG heeft om af en toe door het bos te crossen of een trailer te verslepen is nu wel zwaar de sjaak, of moet op benzine gaan rijden. Wordt de hobby niets anders van, alleen de kosten gaan onevenredig omhoog. Beiden betalen al gewoon voor hun dagelijkse auto, alleen de invulling van de 'klassieker' hobby is wat anders. Het voorbeeld van de oprijauto's om de racer naar het circuit te slepen vind ik in dat licht ook wel relevant.

En ondertussen profiteer ik als veelrijder nog steeds 100% van mijn Berlina op gas waar ik van de zomer weer lekker 20.000km mee wegtik. Dat lijkt me ook niet eerlijk. Heb er in principe minder moeite mee dat ik ook voor een 40 jaar oude auto op LPG wat bij moet dragen dan dat een 25 jaar oude auto op benzine wel een speciaal tarief krijgt met "klassiekerstatus" en dezelfde auto met LPG tank (zit er bij de 90 al 20 jaar in) gewoon de volle mep moet betalen. Er wordt wat mij betreft met verschillende maten gemeten.

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 16:39
door yuri 75 V6
Zo zijn er altijd specifieke gevallen te bedenken waarin een maatregel compleet waanzinnige gevolgen heeft. superlullig als je één van die gevallen bent, maar daar kun je dan de 190D-tokkies voor bedanken: zoals altijd lijden de goeden onder de daden van de kwaden.

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

Geplaatst: do apr 25, 2013 17:23
door Giovanni-24V
Zo zijn er altijd specifieke gevallen te bedenken waarin een maatregel compleet waanzinnige gevolgen heeft. superlullig als je één van die gevallen bent, maar daar kun je dan de 190D-tokkies voor bedanken: zoals altijd lijden de goeden onder de daden van de kwaden.
Helemaal mee eens! Is het zo moeilijk om van al die geïmporteerde milieuverontreinigende dingen het kenteken ongeldig te laten verklaren? Hebben ze destijds met Fiatjes 126 vanaf een bepaald bouwjaar ook gedaan, dus dat kan het probleem niet zijn.

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 17:33
door savali33
Wanneer krijg ik nu eens een MRB voordeeltje voor mijn 916 Gtv die maar 2000km per jaar maakt??
Neen ik spek de pot terwijl buur met zijn MB 190 D jaarlijks 25.000km gratis mag rijden....

Dus voor de liefhebbers geen pijnlijk akkoord!

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 17:47
door yuri 75 V6
Zoals al door bijna alle verstandige mensen gepropageerd zou de HSB afgeschaft moeten worden en het verschil in overheidsinkomsten verdisconteerd in de brandstofaccijnzen. Daarmee betaalt iedere gebruiker naar rato. Dat ontmoedigt mensen ook om in een 190D te gaan ploeteren, want dat is dan niet voordeliger meer dan pak hem beet een Polo TDI of een Punto JTD. Daarmee zou het milieu ook een dienst bewezen worden (afgezien van het fijnstof dat een moderne diesel produceert, maar goed, we waren het er al over eens dat het milieu niet de beweegreden was voor deze hele poppenkast). Maar ja, dan moet de politiek inderdaad de wil hebben om 'één Europa' te zijn zodat brandstoftoerisme uitgesloten wordt. En dat 'kan niet' omdat er altijd lidstaten zijn die grnezen aan niet-lidstaten, en de mensen in de betreffende grensgebieden gaan dan over de grens tanken etc. etc. Zucht.

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

Geplaatst: do apr 25, 2013 17:54
door frankalfa
Zo zijn er altijd specifieke gevallen te bedenken waarin een maatregel compleet waanzinnige gevolgen heeft. superlullig als je één van die gevallen bent, maar daar kun je dan de 190D-tokkies voor bedanken: zoals altijd lijden de goeden onder de daden van de kwaden.
Tis dan weer spijtig dat onder de 'w201/w124 tokkies' gewoon een hoop autoliefhebbers zitten die blij zijn met hun 190/250/300diesel (guess what er is zelfs een club van inclusief forum, jawel) en die inmiddels al tot in den treure overal bijgesleept worden als zijnde de root of all evil waar het terugdraaien van de mrb regels betreft.
Dat is nl niet zo, de regering is zelf debet aan deze 'misstand' als je het zo wilt noemen. Jaren is het gewoon toegestaan, kreeg je netjes een brief van meneer de belastingdienst als je auto 25jaar oud werd en je derhalve niet meer belastingplichtig was voor t ding. Nu deze regel teruggedraaid wordt is het opeens de schuld van degenen die veelvuldig in zo'n mrb vrije auto rijden??? Dacht t niet. Ze hebben knaken nodig, das al!

Yuri, gewetensvraag: Zou jij destijds die Ford oprijer ook gekocht hebben als ie mrb plichtig was geweest? Eerlijk antwoord. Of was 'makkelijk voor erbij, kost toch niks aan mrb', een redelijk groot deel van de weegreden om m aan te schaffen?

En, als jij die Ford nu nog had gehad op diesel, was je dan ook zo gemakzuchtig over deze materie heengestapt als zijnde 'gejank'? Had je dan ook de schouders opgehaald en braaf die 2K eurie mrb afgetikt (of weet ik wat voor godvergeten hoerig hoog bedrag t wordt voor diesel auto's in die gewichtsklasse)

Ja ik weet ook wel dat er velen zijn die in dagelijks heel ander zorgen aan hun hoofd hebben dan de zoveelste auto op naam die weer in de mrb gaat.

Ik denk dat Emile een punt heeft als ie zegt dat den haag een onbetrouwbare partner is geworden.... Hoe kan een mens nou plannen maken als om de haverklap de regels veranderen? BANANENREPUBLIEK!!!

Grtz,fRank
Edit, zie net je reactie hierboven> EENS! Wie veel rijdt veel betaald, weg met de hsb/mrb!

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 18:41
door giuliettaevo
Ach, ik ga maar eens rustig kijken voor een pre-73 er auto waar ik mijn 2.4 JTD in kan bouwen... In de Alfetta komt hij in ieder geval niet meer nu. Daar hang ik wel gewoon een benzine v6 in, die 120 euro overleef ik dan wel. :?

Mijn dagelijkse belastingvrije golf op gas zal het veld gaan ruimen einde dit jaar denk ik zo... 40 jaar oude mercedes 200d met een 2.4JTD erin lijkt me wel iets. 8)

Vriend van mij heeft 2 amerikaanse pickups, eentje van 73 met een bigblock op lpg en de ander van '86 met een v8 TD. Die gaat eind van het jaar als dit alles doorgaat de motoren wisselen. Bigblock in de '86er en zonder gas en de v8 TD in de 73er. :)

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

Geplaatst: do apr 25, 2013 19:45
door yuri 75 V6

Yuri, gewetensvraag: Zou jij destijds die Ford oprijer ook gekocht hebben als ie mrb plichtig was geweest? Eerlijk antwoord. Of was 'makkelijk voor erbij, kost toch niks aan mrb', een redelijk groot deel van de weegreden om m aan te schaffen?

En, als jij die Ford nu nog had gehad op diesel, was je dan ook zo gemakzuchtig over deze materie heengestapt als zijnde 'gejank'? Had je dan ook de schouders opgehaald en braaf die 2K eurie mrb afgetikt (of weet ik wat voor godvergeten hoerig hoog bedrag t wordt voor diesel auto's in die gewichtsklasse)
Destijds zou ik hem zeker niet gekocht hebben (want nog net student of student-af). Nu zou het me niet zo veel kunnen schelen. Als ik echt behoefte zou hebben aan een oprijer waarmee ik op ieder moment iets kan gaan ophalen zou ik die wel kopen, op benzine dan wellicht, maar komen zou hij er. Als belastingvrij zijn het doorslaggevende argument was geweest, had ik hem ook niet verkocht, want het is af en toe wel verrekte handig, zo'n ding. Nu betaal ik af en toe een transporteur als ik een auto opgehaald wil hebben, en da's op jaarbasis echt wel duurder dan een oldtimerverzekering en eens in de 2 jaar APK op een ouwe MB TN, VW LT of zo. En daarbij: geen enkele van mijn handvol auto's is belastingvrij en dat boeit me geen donder. Dat kost me al gauw ergens tussen de 150 en 200 euro per maand en dan moet er nog benzine in, verzekering en APK op en al die andere flauwekul. En toch heb ik ze...

En die Ford zou in 2014 ook 40 geworden zijn hoor :lol:

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer

Geplaatst: do apr 25, 2013 19:49
door yuri 75 V6
Ach, ik ga maar eens rustig kijken voor een pre-73 er auto waar ik mijn 2.4 JTD in kan bouwen... In de Alfetta komt hij in ieder geval niet meer nu. Daar hang ik wel gewoon een benzine v6 in, die 120 euro overleef ik dan wel. :?

Mijn dagelijkse belastingvrije golf op gas zal het veld gaan ruimen einde dit jaar denk ik zo... 40 jaar oude mercedes 200d met een 2.4JTD erin lijkt me wel iets. 8)

Vriend van mij heeft 2 amerikaanse pickups, eentje van 73 met een bigblock op lpg en de ander van '86 met een v8 TD. Die gaat eind van het jaar als dit alles doorgaat de motoren wisselen. Bigblock in de '86er en zonder gas en de v8 TD in de 73er. :)
Kijk, het opent ook weer nieuwe mogelijkheden. Een Alfetta V6 is toch veel leuker dan een Alfetta tractor? :lol:

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 20:47
door giuliettaevo
Neuh.. 2.4 Jtd is redelijk simpel ook op 200 pk te brengen en heeft dan wel meer koppel. Alfetta met v6 is al eerder gemaakt, JTD is uniek in een Alfetta. :wink:

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 21:15
door Giovanni-24V
Zou een Amazon met Busso V6 op lpg leuk rijden? :D

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet

Geplaatst: do apr 25, 2013 21:34
door bert308
Gewoon illegaal op LPG rijden met een snel verwijderbare installatie :)
Afbeelding
Grapje, maar deze 308 bestaat echt en stond zo te koop voor $21000