RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen, of toch weer niet
Geplaatst: do apr 25, 2013 13:59
Daarom: als dat in je persoonlijke geval beter uitpakt
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters Forum
https://forum.alfaclub.nl/
We zijn het in de basis wel eens den k ik Maar wat mij echt in het verkeerde keelgat schiet is de toon waarop een aantal mensen zijn beklag doet. Alsof ze een gruwelijk onrecht wordt aangedaan. Dat bedoel ik met 'gejank': het is een verhoudingsgewijs vrij klein onrecht. Deal with it.nou, misschien beginnen met (dus terecht, zijn we dat dan eens ??) gesputter van mensen (forum of daarbuiten) niet meer als "gejank" te bestempelen ??
Helemaal mee eens! Is het zo moeilijk om van al die geïmporteerde milieuverontreinigende dingen het kenteken ongeldig te laten verklaren? Hebben ze destijds met Fiatjes 126 vanaf een bepaald bouwjaar ook gedaan, dus dat kan het probleem niet zijn.Zo zijn er altijd specifieke gevallen te bedenken waarin een maatregel compleet waanzinnige gevolgen heeft. superlullig als je één van die gevallen bent, maar daar kun je dan de 190D-tokkies voor bedanken: zoals altijd lijden de goeden onder de daden van de kwaden.
Tis dan weer spijtig dat onder de 'w201/w124 tokkies' gewoon een hoop autoliefhebbers zitten die blij zijn met hun 190/250/300diesel (guess what er is zelfs een club van inclusief forum, jawel) en die inmiddels al tot in den treure overal bijgesleept worden als zijnde de root of all evil waar het terugdraaien van de mrb regels betreft.Zo zijn er altijd specifieke gevallen te bedenken waarin een maatregel compleet waanzinnige gevolgen heeft. superlullig als je één van die gevallen bent, maar daar kun je dan de 190D-tokkies voor bedanken: zoals altijd lijden de goeden onder de daden van de kwaden.
Destijds zou ik hem zeker niet gekocht hebben (want nog net student of student-af). Nu zou het me niet zo veel kunnen schelen. Als ik echt behoefte zou hebben aan een oprijer waarmee ik op ieder moment iets kan gaan ophalen zou ik die wel kopen, op benzine dan wellicht, maar komen zou hij er. Als belastingvrij zijn het doorslaggevende argument was geweest, had ik hem ook niet verkocht, want het is af en toe wel verrekte handig, zo'n ding. Nu betaal ik af en toe een transporteur als ik een auto opgehaald wil hebben, en da's op jaarbasis echt wel duurder dan een oldtimerverzekering en eens in de 2 jaar APK op een ouwe MB TN, VW LT of zo. En daarbij: geen enkele van mijn handvol auto's is belastingvrij en dat boeit me geen donder. Dat kost me al gauw ergens tussen de 150 en 200 euro per maand en dan moet er nog benzine in, verzekering en APK op en al die andere flauwekul. En toch heb ik ze...
Yuri, gewetensvraag: Zou jij destijds die Ford oprijer ook gekocht hebben als ie mrb plichtig was geweest? Eerlijk antwoord. Of was 'makkelijk voor erbij, kost toch niks aan mrb', een redelijk groot deel van de weegreden om m aan te schaffen?
En, als jij die Ford nu nog had gehad op diesel, was je dan ook zo gemakzuchtig over deze materie heengestapt als zijnde 'gejank'? Had je dan ook de schouders opgehaald en braaf die 2K eurie mrb afgetikt (of weet ik wat voor godvergeten hoerig hoog bedrag t wordt voor diesel auto's in die gewichtsklasse)
Kijk, het opent ook weer nieuwe mogelijkheden. Een Alfetta V6 is toch veel leuker dan een Alfetta tractor?Ach, ik ga maar eens rustig kijken voor een pre-73 er auto waar ik mijn 2.4 JTD in kan bouwen... In de Alfetta komt hij in ieder geval niet meer nu. Daar hang ik wel gewoon een benzine v6 in, die 120 euro overleef ik dan wel.
Mijn dagelijkse belastingvrije golf op gas zal het veld gaan ruimen einde dit jaar denk ik zo... 40 jaar oude mercedes 200d met een 2.4JTD erin lijkt me wel iets.
Vriend van mij heeft 2 amerikaanse pickups, eentje van 73 met een bigblock op lpg en de ander van '86 met een v8 TD. Die gaat eind van het jaar als dit alles doorgaat de motoren wisselen. Bigblock in de '86er en zonder gas en de v8 TD in de 73er.