Dat valt te bezien. Op de KNAC-site zie ik dit staatje:Volgens dat bericht op knac.nl vallen bedrijfsauto's <1988 altijd onder de overgangsregeling, ongeacht de brandstof. Dan zou een ombouw natuurlijk ook geen zin hebben.
Sterker nog, het ís een teruggekeurd vrachtwagentje...C licentie heb ik helaas niet en ben ook niet van plan dat te gaan halen hiervoor.Hmja goed punt, ik ging uit van de tekst waarin wordt gesproken over "bedrijfswagens".
Setje extra zware veren monteren dan maar en omkeuren naar vrachtwagen? En een C(1)-rijbewijs halen?
Die berekeningen zijn erg populistisch, want ze rekenen die 120 euro per jaar ook als wegenbelasting, terwijl ik vind dat die verwaarloosbaar is. Als je sec gaat kijken naar wie de volle mep betaalt, dan is dat ±24% en daar zal een deel van gewoon pech hebben omdat ze de auto voor erbij op lpg hadden. Die zullen vermoedelijk de installatie verwijderen en de rest staat voor een prikkie op marktplaats nu. Terecht.
& nieuwsbrief 2In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ’n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd?
Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.
Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om?
Misschien dat het lukt. Is toch weer makkelijk bespaart. www.vrijstellingoldtimer.nlOns sterkste argument tegen de voorgestelde wijziging om de MRB vrijstelling opnieuw ingrijpend te wijzigen is de manier waarop deze kwestie is behandeld door het Ministerie van Financiën en de Tweede Kamer. Wij hebben gelukkig een Eerste Kamer die wetgeving en wetswijzigingen controleert en wie kan dat beter vertellen dan Premier Rutte zelf. Daarom waren wij de afgelopen week op bezoek bij professor dr. Essers. De heer Essers is lid van de Eerste Kamer (CDA) en voorzitter van de Financiële Commissie in de Eerste Kamer. Wij hebben onze bezwaren toegelicht en vonden een luisterend oor. Dit is uitermate goed nieuws en bewijst dat de zaak nog zeker niet beslecht is. Onze actie wordt serieus genomen! Komende week hebben wij wederom een aantal interessante afspraken, waarover wij u natuurlijk zullen informeren.
Wat nu?
Wij gaan keihard verder om de strijd voor u te voeren. Wij vragen uw hulp om zoveel mogelijk deelnemers aan onze actie bijeen te brengen door ze te wijzen op onze website. Want hoe meer mensen onze actie steunen en hun mailadres achter laten op onze site, hoe sterker wij staan tegenover de politiek. Samen moet het lukken!
MB190-liefhebbers, verenigt u! Uw geliefde traagdiesels dreigen te verdwijnen!Oldtimers vliegen massaal het land uit
De export van oldtimers groeit enorm. In de eerste helft van dit jaar zijn er 5295 personenauto's van 25 jaar of ouder uitgevoerd.
In dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog 2819. Dat is een stijging van bijna 88 procent, meldde VWE voertuiginformatie en -documentatie donderdag.
Volgens het bureau komt de toename vooral door de aanscherping van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers. VWE rekende eerder uit dat bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland vanaf volgend jaar wegenbelasting moet betalen door nieuwe belastingmaatregelen.
Het totaal aantal gebruikte personenauto's die afgelopen 6 maanden aan het buitenland werden verkocht, daalde juist met 15,9 procent tot 140.875 stuks.
Mercedes
Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz. In de exportcijfers is terug te zien dat deze wagens nu massaal van de hand worden gedaan.
De uitvoer van modellen uit de populaire 190-serie is vergeleken met de eerste helft van 2012 zelfs met meer dan 1700 procent gestegen tot bijna 500 stuks.
''Nu zij niet meer van fiscale voordelen kunnen genieten, willen veel mensen van hun oldtimer af'', concludeert een woordvoerder. Hij verwacht dat het oldtimerwagenpark komende tijd nog verder zal slinken.
Dat valt wel mee, bovendien rijden ze allemaal de verkeerde kant op....... weg van de grensMB190-liefhebbers, verenigt u! Uw geliefde traagdiesels dreigen te verdwijnen!