HuilieHuilie ja danwel nee: spijkers zoeken op laag water, details, onzinnige discussie. Oldtimers rij je voor je lol, met een kilometrage van nul komma nogwat. Met youngtimers rij je weer meer. Best. Je maakt daarmee direkt de keus te kiezen voor gedateerd comfort, gedateerde techniek, gedateerde veiligheidsvoorzieningen. En waarom zou je dat (financieel) GELIJK moeten stellen met modern spul ??? Quatsch !! "Het is niet meer dan redelijk om te betalen als je gebruik maakt van de openbare weg" ?? Wat dachten jullie dan van het kwartje van Kok (jawél !!), idioot hoge tarieven voor MRB, en die werkelijk IDIOTE kostenpost genaamd "schorsen" (lees: BETALEN om je EIGEN spullen NIET te willen/hoeven gebruiken) en een ridicuul % BTW en accijns op een liter peut ??
Zoals hier al eerder gemeld: de exorbitante verspillingen zitten in de overheid, semi-overheid/zorginstellingen, die bezopen-idiote Brussels-Europese schetsvertoning, enzovoort enzoverder. Daar gebeurt GEEN RUK aan. Pro-forma wordt er van tijd tot tijd "tis schandalig" over gesproken maar er verandert geen reet.
Ik heb het al eerder geschreven: als ik mijn bedrijf, of een willekeurige ondernemer een willekeurig bedrijf, zou leiden als Nederland/Europa wordt geleid zit je BINNEN 3 MAANDEN BIJ DE RECHTBANK/CURATOR. Iedereen moet z'n tering naar z'n nering zetten, BEHALVE Vadertje Staat ?!?!?! Ik draai uren bij het leven, zit in de "pijnlijke belastingschalen" dus draag mijn steentje méér dan bij en ik wordt dan wel degelijk PISNIJDIG als ik a) voor m'n ouwe hokken ineens weer moet gaan betalen en b) wéér eens wordt geconfronteerd met zwalkend, inconsistent beleid. De zóveelste switch van een regelgeving binnen no time. Onbetrouwbare overheid. De FEITEN worden verdraaid of simpelweg achtergehouden ! ONBETROUWBAAR !! . (Die "bewierookte Wouter van Embden ?? Ik wou dat er van zijn kaliber 100 méér waren en ze allemaal vol elan gaten zouden gaan schieten in de waterlijn van alle onnozele, oneerlijke en idiote fiscale plannen/politiek !!) En ja, ik kan me die 120 piek MRB voor ouwe meuk permitteren, velen van jullie ook, maar heel velen ook net niet (meer). Of het nu MRB voor ouwe meuk is, 5 tienen meer voor je zorg, 20 piek minder huurtoeslag, (be)noem het maar. Je moet geen relatief grote happen uit iemand's budget halen over zaken die landelijk gemeten peanuts zijn. Blijf met je takke van m'n privé-portemonnee af, (re)organiseer dit mooie land en haal de poen waar het a) zit en b) WERKELIJK verspild wordt. Waar ? Nou, die zaken waar die "blondgelokte meneer" het zo vaak over heeft. En stoppen met onnozele vliegtuigjes te kopen, bijvoorbeeld.
Geld zat, zit alleen verkeerd/wordt verkeerd besteed. Beleid, daadkracht, inzicht ??