Belastingdienst inmiddels gebeld. Tot mijn verbazing kreeg ik daar gelijk iemand aan de lijn. Deze kon mij vertellen dat ik toch echt bij de RDW moet zijn om het kenteken aan te laten passen. Gegevens gaan dan automatisch door naar de belastingdienst.
Op mijn kenteken is niets aangepast (datum eerste toelating september 1985). Gewoon de produktie gegevens ( mail van het Archivio ) opgestuurd naar de belastingdienst.
Het gaat om de leeftijd van de auto, niet om wanneer, die waar voor het eerst op de weg reed. Dat was tenminste zo in de 'vorige' regeling.
Hier is nog ergens een draadje over op het forum, want dat speelde nogal bij de 90's ivm de grens van 1987 in de vorige regeling, maar ik kan deze niet zo snel vinden.
De belastingdienst moet een wet uitvoeren. Ik heb indertijd aangetoond dat m'n Novanta 6 maanden eerder 25 jaar oud was. Bij het RDW staat alleen eerste toelating
Als ze nog steeds uitgaan van de
ouderdom van de auto (!) dan is al het bewijs dat je al hebt
Op de papieren staat "afgegeven : 14 feb 1978" en bij bijzonderheden "bouwjaar ca. 1969". Leek mij altijd OK, ook de APK regels van voor 1973 worden toegepast en heb ik er blauwe platen op (wat alleen zou mogen bij toelating voor 1-1-1978).
en nog gaat verzamelen ( mail Archivio )
meer dan voldoende...