ik zit er sterk aan te denken een opleiding tot automonteur te volgen, omdat ik erg geinteresseerd ben op dit gebied.
momenteel ben ik bijna 19, en heb ik een ICT-opleiding niveau 3 MBO gevolgd (2 jarig). iets totaal anders dus als je het mij vraagt, hoewel ik niet ontken dat auto's niet zonder computer kunnen.
ik ben van jongs af aan al met computers bezig, en zit er nog steeds met plezier achter. van msn tot linux. anyway, ik kijk er een beetje tegenop als ik eraan denk mezelf fulltime te zien zitten achter een computer in een kantoor.
sinds een half jaar heb ik mn rijbewijs en inmiddels 3 maanden geleden een eigen auto gekocht (alfa 33 zoals de meeste weten). ik ben nooit gek op auto's geweest, het interesseerde me altijd vrij weinig. echter nu, is dat compleet veranderd.
1. zijn hier meer mensen die zo'n situatie mee hebben gemaakt?
2. welke opleidingen heb je en hoeveel jaar duren die?
3. misschien dat ik over een paar jaar parttime als automonteur kan werken, en parttime in de ict.... ik hou wel van afwisseling.
4. plezier in je werk hebben staat voorop, maar verdient een automonteur echt zo weinig als ze zeggen?
5. is het een zware opleiding?
6. stel dat ik een opleiding afrond, en ga werken bij een garage. mijn voorkeur gaat dan uiteraard uit naar een alfa dealer, maar daar zul je meer uit je neus staan te eten dan bijv bij een volkswagen garage? (overal waar je kijkt zie je golfs)
7. wat zijn de primaire werkzaamheden van een monteur?
8. je zult vaker te maken krijgen met kleine klusjes zoals een kapotte radiateur. wat is leuker?
9. moet ik mijn instinct volgen, of moet ik doen waar ik goed in ben en verder gaan in de ICT?