Pagina 1 van 1
GEZOCHT assistentie en kennis
Geplaatst: wo jan 05, 2005 14:55
door JoorZ105
Ik ben in contact gekomen met een nieuwe producent van verlagingsveren (mag de naam nog even niet noemen) en bij wijze van proefproject probeer ik die verlagingsveren die ik nu krijg opgestuurd voor een paar maanden uit.
Mocht alles naar wens zijn dan kan ik waarschijnlijk wel wat korting voor clubleden bedingen!
Om de kosten van deze proef te drukken hierbij GEZOCHT:
Iemand in de omgeving van Enschede die op een doordeweekse avond mij kan helpen met de montage, want dat schijn je zelf te kunnen doen met wat trucage. Wie kan en wil mij helpen?!
Gezocht assistentie en kennis
Geplaatst: wo jan 05, 2005 16:44
door Atte Roskam
Onder welke Alfa moeten deze gemonteerd worden?. Heb je ook al aangepaste schokdempers?. Over het algemeen houden standaard schokdempers niet zo heel erg van verlagingsveren. Ik het daar een paar jaar terug zelf het nodige over gepubliceerd in het vakblad Auto & Motor TECHNIEK. Als je het goed wilt doen - en dat verwacht een verenproducent - moet de wagen ook opnieuw uitgelijnd worden.
Re: GEZOCHT assistentie en kennis
Geplaatst: wo jan 05, 2005 19:02
door KAS
de montage, want dat schijn je zelf te kunnen doen met wat trucage.
Dan moet je Hans Kazan hebben. Veren monteren zonder veerspanner is linke soep.
Ook niet met sjorbanden of kettingen.
Geplaatst: do jan 06, 2005 00:57
door JoorZ105
op de 145 club hebben wat mensen het zelf gedaan zonder veerspanners!
Hoe is me niet helemaal helder. Schokdempers heb ik niet aangepast. Uitlijnen zal ook nodig zijn inderdaad, maar lijkt me pas nuttig na een week of 2 als de veren zich hebben kunne zetten....of maakt dat niet veel uit???
Geplaatst: do jan 06, 2005 12:05
door Ruud33 16V
paar daagjes is genoeg voor het "zetten" lijkt mij.alleen hebben sommige veren de eigenschap dat ze na een paar weken nog iets verder inveren in ruststand heb ik begrepen waardoor de auto weer net iets lager komt. Uitlijnen kun je dus blijkbaar beter even mee wachten. Ik weet niet hoe het verder bij een 146 zit maar bij de 33 heb ik het zelf gedaan MET veerspanners en maar goed ook anders had ik hier waarschijnlijk niet meer achter mijn peeceetje gezeten..
Geplaatst: do jan 06, 2005 12:13
door KAS
op de 145 club hebben wat mensen het zelf gedaan zonder veerspanners!
Hoe is me niet helemaal helder.
Liefhebbers van een spannend leven zeker. Als hobby hebben ze Russische roulette en bungyjumpen aan een broekriem.
Geplaatst: do jan 06, 2005 12:16
door JoorZ105
hmmmm nouja ik krijg het vermoeden dat ik er maar beter een aandeel van m'n studiebeurs aan moet besteden
iemand een idee wat t moet/mag kosten?
evt alfa dealer versus kwikfuk....uhm hoe heette t ook weer?
Geplaatst: do jan 06, 2005 12:20
door Ruud33 16V
Neeeee geen k u t fit joh. Ga anders naar auto notkamp in losser als je uit de buurt komt van enschede... Die jongen waarvan dat bedrijf is heeft altijd bij christenhuis gewerkt dus die weet wel hoe alfas in elkaar zitten en die is zeker niet te duur.
Als je tel nummer moet hebben laat maar even weten!!!
Geplaatst: do jan 06, 2005 12:26
door JoorZ105
tuurlijk ga ik daar niet naartoe.....kon het niet laten om d'r nog ff tegenan te skupp'n
Geplaatst: do jan 06, 2005 13:25
door vV
gewoon een setje veerspanners kopen! Kost weinig, 1 of 2x zelf doen en je hebt her eruit. Zeker indien je van plan bent hier zakelijk mee verder te gaan gewoon in investeren (of in eerste instantie zijn ze misschien te leen voor een keertje bij een bevriend garagehouder?)
De kost gaat voor de baat uit zoals dat heet.
Geplaatst: do jan 06, 2005 13:35
door JoorZ105
uuuh commercieel....ikke?
neje.... ik wou betaalbaar verlagen en deze leverancier bood me wat aan. Toen bleek dat hij nieuw is op de markt dacht ik oooo dan ga ik proefdraaien en als het goed bevalt speel ik het door naar de clubs (evt kortingsregelingen). Zo is duidelijk of t kwalitatief goed spul is voordat mensen van de club ermee in aanraking komen. De leverancier zag genoeg voordelen om een mooie deal te maken en is dus overtuigd van de kwaliteit die hij levert.
Ikzelf dus heb geen commercieel belang, behalve dan dat het me zo weinig mogelijk kost!
Om dezelfde reden ga ik proberen bij de dealer hier wat los te peuteren: zij ervaring met een nieuw product en ik minder kosten
of dat lukt is afwachten....
Geplaatst: do jan 06, 2005 18:13
door Joris Groeneveld
als die producent zo graag een proef wil doen kan hij ze toch wel voor je monteren
Geplaatst: do jan 06, 2005 18:41
door JoorZ105
nee....tis een productent....geen garagebedrijf
Geplaatst: do jan 06, 2005 22:09
door Huib
Zo is duidelijk of t kwalitatief goed spul is voordat mensen van de club ermee in aanraking komen.
Wat is je ervaring met andere merken verlagingsveren? Op verschillende auto's? Wat zijn je kennis en je vaardigheid op het gebied van handling van personenauto's?
Niet om je af te zeiken maar als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik veel waarde hecht aan het oordeel van één persoon. Wel afhankelijk van je ervaring natuurlijk.
Geplaatst: do jan 06, 2005 22:22
door JoorZ105
dat snap ik ook wel natuurlijk.....
Daarom ben ik naar de dealer gestapt. Want ikzelf kom niet verder als het meten van een gelijke verlaging en het aanvoelen van fatsoenlijk weggedrag. Ik heb niet de illusie dat ik persoonlijk genoeg weet van dat soort gein dat ik een gestaafd oordeel kan geven. Bij de dealer hebben ze wel genoeg ervaring met meerdere soorten en merken om het goed te kunnen beoordelen.
De veren zullen niet op een circuit getest worden als je dat bedoelt! Met de originele schokbrekers is dat ook niet je van het.