Do 22 juli 2010 ben ik mijn rijbewijs kwijt geraakt door 52km/h (na correctie) te hard te rijden op een 80km/h weg.
natuurlijk dom en stom en waanzinnig gevaarlijk op een 4 baans lege weg om 8 uur in de avond met droog weer, maar dat is een hele andere discussie...
Feit is: wetgever zegt 80 max en ik reed te hard, meer dan 50 te hard is rijbewijs inname.....
Maar nu komt het, dit is de 12de dag (je moet tellen vanaf de dag dat je bent aangehouden) en heb nog steeds geen bericht van de officier van justitie.
De beste man gebeld en hij kan niks vinden in zijn systeem over mijn zaak, tevens heeft hij nooit spullen ontvangen mbt mijn zaak incl rijbewijs.
Mijn zaak moet op grond van art 4.1.8 (beleidsregels OM met nummer 2008A015) geseponeerd worden en mijn rijbewijs moet direct worden teruggegeven (dan wel worden opgehaald door mijzelf).
Daarna heb ik de politie (Rotterdam in mijn geval) gebeld met de vraag waar mijn rijbewijs is gebleven, deze weten dat niet incl de verbalisant welke mij het rijbewijs heeft ingenomen. Deze verbalisant is nu van alles aan het uitzoeken, maar ondertussen heb ik nog steeds GEEN bericht en GEEN rijbewijs.
Ik wil de volgende brief nu direct gaan faxen: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... 0dagen.htm
Naar wie kan ik het beste de brief richten? Politie Rotterdam of de officier van justitie?? (de laatste weet nergens van omdat hij niks heeft ontvangen, dus neem aan de politie R'dam... Alleen zijn die dus ervan overtuigd dat mijn rijbewijs wel degelijk is opgestuurd richting de officier van justitie)
Wie heeft hier meer eravring mee toeavallig? Mag via PB of email.
Overigs ter aanvulling: mijn verleden t/m 5 jaar terug is leeg, geen 1 bekeuring op naam (wel op kenteken, maar allemaal mulder zaakjes). Verwachting was dan ook dat binnen 10 dagen ik het bericht zou moeten krijgen dat ik mijn rijbewijs terug krijg en daarnaast wel een bekeuring van rond de 400-500 euro zou krijgen).